Inlägg från: x karin76 |Visa alla inlägg
  • x karin76

Traderatråden nr 16

x karin76 skrev 2011-02-03 21:11:56 följande:
    Du kan kolla i minneslistan när auktionen byter antal minuter kvar t ex från 6 till 5, och sen jämföra med din dators klocka.
    Och då får du alltså uppdatera din minneslista lite grann så du ser när den slår över.
    # Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • x karin76
    annat82 skrev 2011-02-20 20:42:52 följande:
    Det går att få till 18 kr, men då ska det väga under  20gram och bli skrymmande så det är ju väldigt väldigt ovanligt. Och knappast på auktionen ovan heller. Kan tänka mig att ett par kanske gick att skicka för 12:- men det är nog en hel del som lägger på ett par kronor för lite mer vinst och enligt mig väldigt fult

Sen har jag träffat på någon som hävdat att det bara behövs ett extra frimärke för skrymmande och vet att det var så för länge sedan men det är nog ganska många år sedan det ändrades
    Konstigt ändå att de inte ändrar sig... Det är ju inte direkt SVÅRT att gå in på Posten.se och kolla vad som gäller...
  • x karin76
    Lingonflickan skrev 2011-02-24 14:52:16 följande:
    Fast kan man inte råka ut för tullavgift? Känns osäkert med Ebay
    Inte om säljaren är i EU som i detta fall (England).
  • x karin76
    Dinosaurie skrev 2011-02-27 12:42:20 följande:
    Hej igen ni kunniga!

Hur ofta har Tradera betalkampanjer, dvs att man får lägga ut annonser gratis? Jag såg det nämligen en gång när jag skulle logga in och tänkte att det ville jag utnyttja men sen nästa gång jag skulle gå in så var det borta.. Är det typ "först till kvarn" eller ligger de bara ute en kort stund?
    Brukar vara max 1 ggn/mån, oftast krind den 10-12:e har jag för mig, brukar vara en lö-sö mitt i månaden.
  • x karin76
    AochJsMamma skrev 2011-02-27 16:08:05 följande:
    samma här, oxå avslut ikväll. Vissa är jag jättenöjd med, några i bortskänkningsläge men det höjs förhoppningsvis lite! I stort är jag supernöjd!! Skalkläderna från POP går som vanligt bra, Molo tycks ligga lite i en svacka för mig just nu, har en tröja som är uppe i typ 40 spänn, i nyskick..hur skumt som helst!
    Ja skalkläder går tydligen väldigt bra. Är verkligen glad för att jag la ut tre auktioner gratis !!
    Doodies skrev 2011-02-27 17:26:54 följande:
    FAAAAAN!! Måste bara avreagera mig lite. Satt med prolistern och var precis klar med alla annonser .. så har väl jag mitt dumma jävla nöt glömt att klicka på spara under tiden så någonstans i slutet råkade jag fippla till det och listan försvann. Måste göra allt från början .. buuuuuhuuuu

/så nu har jag tyckt synd om mig själv lite :)
    Men suck.. Förstår att det måste vara hur frustrerande som helst! Kom ihåg att spara nu då.
  • x karin76

Hmm.. Får jag höra lite råd om vad ni tycker?

Fick hem ett par överdragsbyxor som gick rätt dyrt, ungefär 85% av nypris inkl portot.
    Skulle vara "knappt använda, i nyskick" enligt säljaren.

Visserligen kanske jag är petig, men borde inte namning borde skrivas ut? Om inte i varje beskrivning, så åtminstone i någon generell info typ "plagg kan vara namnade"... el likn. Säljer så gott som enbart onamnat själv så jag kanske är petig, men man har ju rätt att vara det om man vill tycker jag.

Dessa var iaf namnade med svart penna, och dessutom var de otvättade (fanns matfläckar på dem). I övrigt var det inte något fel på dem.

Mailade säljaren och frågade ifall hon kunde tänka sig ett återköp, jag kan stå för returfrakten. Om jag betalar upp emot nypris vill jag ha det som står i beskrivningen, inte något annat. (Skulle inte budat på dem alls om det hade stått att det var namnade, eller möjligen till 1/3 av vad jag nu gav.)

Men hon tyckte att eftersom det mesta hon köpte brukade vara namnat så såg hon inte detta som ett problem, och sa bara att hon var ledsen om jag kände mig lurad, och that's it.

Klurar på om jag ska lämna ett neg eller pos omdöme. Är det för hårt med neg då det varit en missvisande beskrivning och inget tillmötesgående till att jag känner mig besviken på affären?

Har redan fått positivt omdöme av säljaren kan tilläggas.

• x karin76

Kan tillägga också att hon har bara positiva sen tidigare.

• x karin76
    Väntarochlängtar skrev 2011-03-03 16:05:47 följande:
    Varför är en del så himla aggresiva i sina mail om de är missnöjda med ett köp? Kan man inte vara vänlig till att börja med?
    Fick precis ett "syrligt" mail att jag hade missat fläckar på en tröja - naturligtvis så låter jag köpet gå tillbaka , men måste man vara på hugget med en gång?? Om man har närmare 3000 positiva omdömen så finns det väl en anledning till det??
    Det är såklart trist när det är så.. Men de allra flesta som hört av sig till mig angående någonting har alltid varit jättetrevliga, så det finns bra kommunikation också. Och flera har sen handlat igen efter att vi kommit överens om en kompensation för något, t ex en missad fläck el liknande. Inte för att det hänt speciellt ofta, men då det varit nåt.
  • x karin76
    HonSomVet skrev 2011-03-03 18:10:02 följande:
    Det där är ju lite knepigt tycker jag, iom att vissa bryr sig om namnade och andra inte. Jag för min del bryr mig inte alls om plaggen är namnade på tvättlappen eller något. Eller på namnlappen som brukar finnas i kläder. Jag kan erkänna att jag säkert ibland glömmer att skriva ut om plagg är namnade för att det inte bekommer mig själv.

Dock skulle jag opponera mig mer mot att någon skickar skitiga kläder. Vad fasiken, så svårt är det inte att tvätta innan! Jag skulle nog inte ge neg, inte om byxorna i övrigt verkligen är i mycket fint skick. Men jag skulle ge ett pos, men skriva ut det som "stört" mig.
    Hm nä det blir nog pos men jag nämner det i kommentaren. Var mest stundens irritation som gjorde att jag övervägde neg... Så får det bli. Var nog mest min besvikelse som tog över förnuftet för en stund...
  • x karin76
    Drömmen om att bli mamma skrev 2011-03-08 08:58:05 följande:
    Jag vann en auktion häromdagen där det stod 36kr ifrakt vilket jag tyckte var OK sen får jag vinnarmailet då är det 48kr + skym 12kr !!!!
    jag ifrågasatte säljaren och då längst ner i sin auktion så står det smått ( ja jag vet att det är mitt fel) att hon gör en ca kostnad för frakten och sen efter auktionen så väger hon allt och bestämmer .....
    Är det bara jag som tycker att det är att luras lite ? Jag väger mitt innan jag lägger ut auktionen..
    Får man inte utesluta frakten i sina auktioner? alltså att man skriver 0kr och att man sen säger vilken frakt det blir ?! För mej känns det iaf bättre för då får jag som "kund" fråga vart frakten blir eller vara lite mer med att det står att det är ca priser ...
    Gud vad jag svamlar fattar nån ?
    Det är svårt det där.. Det står när man fyller i fraktpriset att man ska fylla i det som köparen ska betala, och att det priset sen gäller.

Dock har hon ju skrivit en beskrivning av hur hon räknar ut frakten i beskrivningen (även om det står i strid mot att fylla i ett exakt gällande fraktpris), så egentligen är väl det enda vettiga att göra innan man buda på en sån auktion att maila säljaren och fråga hur mkt frakten kommer att bli, att hon kan sätta ett maxtak på det.

Vägrar säljaren göra det skulle jag noga strunta i att buda, eller buda väldigt lågt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16