Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-05-29 14:24:31 följande:
    Vad gör man inte för att synas...för visst vill alla ha en Odd Mollypåse,eller? www.tradera.com/Romantiska-garden-collection-...
    jag har aldrig fattat det heller. Vad ska man med en sån till? Rama in den?
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru
    charmmiss skrev 2010-05-29 22:11:23 följande:
    har avslut imorgon, konstigt nog har jag inte fått bud på ett par nya kavat skor.la även upp lite nytt idag, kika gärna in www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...
    hahaha jag var inne o tittade på dina Levis innan idag o förbannade att de inte var större... sonen ville ha såna också, men han fick nöja sig med de vita... nu har han ju 43:or så det går ju inte{#lang_emotions_cry}
  • Jontesfru

Jag hade bett honom skicka tillbaka den o sedan hade han fått pengarna tillbaka. Men det är ju jag det. Surt är det.

• Jontesfru
    tessum skrev 2010-05-31 11:37:59 följande:
    Det är verkligen surt.Jag bad om bilder men han hade inte den "tekniska kunskapen" till att skicka det så jag skulle vara tvungen att vänta minst en vecka på det.  Men han är tillräckligt teknisk för att maila och vinna 800 auktioner på tradera?!Hur kan jag veta att den verkligen gått sönder i frakten? Han kanske använde våld för att få ihop de olika delarna?Min sambo tycker absolut inte att det är mitt fel, han anser att jag packade den som man kan vänta sig att få en vara.Så han tycker att jag ska ta det negativa omdömmet.Själv känner jag mig kluven. Jag vill inte ha arga köpare och om det stämmer att den var trasig så tycker jag synd om honom.
    ja självklart får han ju visa bilder först...
  • Jontesfru
    tessum skrev 2010-05-31 11:53:13 följande:
    Ja absolut.Här ska packas extra noga. Jag har haft en klump i magen sen jag fick första mailet av han igår. Kan jag föresten kolla upp när han hämtade ut paketet (schenker)?Jag skickade det för 3 veckor sedan och han påstod att han hämtat det igår.Om han velat ha tillbaka halva summan så hade jag gått med på det direkt men det känns som att han inte är helt ärlig och jag har svårt att tro att bara en del av saken gått sönder om det var i frakten den skadats.
    såklart kan du se när han hämtade det. Gå in på dina sålda. till höger om din vara klickar du på det som står där. o därunder spåra paket.
  • Jontesfru
    Snöa skrev 2010-06-04 10:25:57 följande:
    Hej,

Är en amatör-Traderare som vill skicka ut en fråga/varning:.
    Blev kontaktad av Posten för en tid sedan då de haft ögonen på en Tradera som fuskar med porto ( Porto Betalt stämpel) och tagit dennas paket i beslag tills de blev ordentligt betalda. För att göra en lång historia kort fick jag mina varor. Tydligen inte helt ovanligt.
    Nu tror jag det hänt mig igen med annan Traderare. Är inte säker så säger inget..
    Är det någon annan som vet mer om detta med porto? Det sägs att man kan inte privat förbetala paket, stämmer detta?
    Jag skickar i mailingbags och går alltid till posten o lämnar in dem o betalar vad de kommer fram till (99.9% samma som jag...) och då brukar de sätta stämpel på. Det är ju helt OK de godkänner ju det... o det går bara om man har avsändare på. Så det låter ju märkligt att de på posten kan stämpla det om hon inte betalar korrekt?
  • Jontesfru

åh nu är det pinsamt tycker jag.

Mailade två om vad frakten blev (då de köpt fler än en auktion vars) kopierade o glömde ändra frakten på den andra... Har mailat o ska betala tillbaka det jag begärt för mycket såklart bara jag får kontot, men alltså man kan ju inte få ett sånt hjärnsläpp...
    Hmmm på mig själv

• Jontesfru
    h80 skrev 2010-06-08 22:34:26 följande:
    Jontesfru skrev 2010-06-08 22:25:40 följande:
    plastisock luvtröjan 98/104 är den MYCKET tjejig eller går den likabra till min Axel?
    tycker att den funkar lika bra till en kille (men det beror ju på vad man tycker) den är gul med ljuslila detaljer
    ha jag tog den! Den kommer nog matcha hans blommiga molo linne o leggings...
  • Jontesfru
    h80 skrev 2010-06-09 08:23:00 följande:
    Såg det Glad den är jättefin. Skickar så fort jag ser pengarna
    vi har olika banker så du serdem inte redan, men de är på väg.
Svar på tråden Traderatråden nr 16