Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Traderatråden nr 16

Jag skrev såhär:

"Hej
    Har hämtat ut klänningen nu ikväll. Och den är jättefin, MEN det är ett hål i ena sidsömmen (o inte bara så att tråden gått upp) och det blev jag lite ledsen/besviken över. Jag förutsätter att du har missat det innan försäljningen och jag hoppas vi kan lösa det på ett bra sätt. Jag har försökt ta bild på det så du ser att jag inte bara försöker bluffa. Hoppas dock att det går att se...

MVH
    Anna S Crona/Anna_19"

Låter det bra?

Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru
    Smultronhjärta skrev 2010-06-29 20:49:45 följande:
    Låter mycket bra tycker jag! Hade jag varit säljaren så hade jag kompenserat eftersom det låter som att du ändå vill ha din klänning
    jo det vill jag verkligen den är hur fin som helst o jag hade kanske köpt den endå men man vill ju veta sånt innan man lägger bud. o alla kan vi missa så är det juDrömmer
  • Jontesfru
    Jontesfru skrev 2010-06-29 20:48:11 följande:
    Jag skrev såhär:

"Hej
    Har hämtat ut klänningen nu ikväll. Och den är jättefin, MEN det är ett hål i ena sidsömmen (o inte bara så att tråden gått upp) och det blev jag lite ledsen/besviken över. Jag förutsätter att du har missat det innan försäljningen och jag hoppas vi kan lösa det på ett bra sätt. Jag har försökt ta bild på det så du ser att jag inte bara försöker bluffa. Hoppas dock att det går att se...

MVH
    Anna S Crona/Anna_19"

Låter det bra?
    Hur länge ska jag vänta på svar från säljaren innan jag mailar igen?
  • Jontesfru
    Pumanprinsen skrev 2010-07-11 22:05:34 följande:
    AnnaSC
    För det blev badkar och dusch
    men denna fungerar om man bara ska ha dusch? Är intresserad...o en av dem som lagt bud (o lär bli högre men avvaktar lite...)
  • Jontesfru

åh jag hade begärt för hög frakt på en. Har nu mailat 2ggr om att jag vill betala tillbaka. Hon har fått varan o gett omdöme (dragit ner fraktkostnadsstapeln...) men hon har inte gett mig möjligheten att betala tillbaka. Jaja jag har ju försökt, men känns ju kymigt. Tycker hon borde ha hört av sig tillbaka inte bara dra ner staplarna.
    Tänker dock inte maila mer hon får ju ta lite initiativ själv eller?

• Jontesfru
    Tettan skrev 2010-07-18 16:05:52 följande:
    Ny, såklart! Annars finns väl knappast någon vara som är ny - de flesta är säkert provade av många i affären...
    Jag fick nämligen följdfrågan när jag sa att den var ny." Att jag har ju provat den o är den då ny?"  Därav mitt tillägg i auktionen.
  • Jontesfru

Har en auktion som går ut den 19 september o nu fick jag frågan om hon kan betala den 26 oktober om hon vinner auktionen. Alltså om man inte har pengar så budar man väl inte? Mailade tillbaka att vänta in september månads lön går bra men inte oktoberlönen. Hon har vunnit av mig innan o jag har fått maila 2-3ggr varje gång för att få betalt, så det var väl ett steg i rätt riktning att hon mailade o frågade...

• Jontesfru
    Olivers Mamma skrev 2010-09-16 09:39:48 följande:
    Men så jobbigt, ja att vänta över en månad är kanske inte riktigt rimligt. Detta känner jag dock igen väldigt mkt från en traderare, men det är kanske ett vanligt beteende
    men jag fattar inte att man ens frågar! Alltså det är ju inte rimligt. Det går kanske i en webbutik att betala med faktura så, men tradera o ca 200kr?
  • Jontesfru
    Pixxi skrev 2010-09-16 20:06:23 följande:
    Jag blir lite förvånad, jag skickade med DHL och köparna vill ha det så fort som möjligt, nu har det snart legat en vecka utan att någon hämtat ut det, är det inte lite konstigt. Obestämd Hoppas de hämtar paketen innan DHL skickar tillbaka dom. Jag vet inte hur det funkar men det vore jättetråkigt.
    Det undrar jag också. Varför skynda på när de sen låter det ligga...
  • Jontesfru

Hej
    Någon som kan ge mig ett snabbt svar.
    Har en auktion som går ut ikväll o nu är det en som undrar om hon kan använda paysongaranti. Jag har ju inte angett det men såklart går det. Men hur går man tillväga för att fixa det?

• Jontesfru
    Smultronhjärta skrev 2010-09-18 17:03:58 följande:
    Det är väl bara för köparen att välja att betala med Payson och där välja garanti..Alternativt så kan du skicka en begäran om betalning efteråt
    OK så jag behöver inte göra något särskilt? För det brukar inte synas på de som jag köper av som inte haft det i beskrivningen...????
    Tonarslisa skrev 2010-09-18 17:05:21 följande:
    Har du paysonkonto?
    www.payson.se/tj%C3%A4nster/paysongaranti
    Ja jag har ett konto där.
  • Jontesfru
    Smultronhjärta skrev 2010-09-18 17:12:16 följande:
    Nej-du kan själv gå in under något av dina egna köp och se under betala. Där kan du själv välja hur du vill betala så din köpare kan ju göra det också. Och väl inne på Payson kan hon välja garantin
    tack då blir det ju bra.
    Tonarslisa skrev 2010-09-18 17:06:43 följande:
    Dessutom står det, Kom ihåg att kryssa i Paysongaranti när du startar din auktion på Tradera.
    jo det hade ju varit smart, men jag gjorde ju inte det...
  • Jontesfru
    Smultronhjärta skrev 2010-09-18 17:12:16 följande:
    Nej-du kan själv gå in under något av dina egna köp och se under betala. Där kan du själv välja hur du vill betala så din köpare kan ju göra det också. Och väl inne på Payson kan hon välja garantin
    bara om de angett payson som betalningsalternativ. om jag tittar på de jag köpt...
  • Jontesfru
    Tonarslisa skrev 2010-09-18 17:19:08 följande:
    Visst Flört
    Men vill du använda paysongaranti? Är det inte hon som ber payson att skicka pengarna till dig?
    jag ska enligt payson skicka ett mail till henne där jag redovisar vilken summa hon ska betala+ frakt o paysonavgift. Sen betalar hon, o sen .

Hade inte tänkt det men om hon står för alla avgifter så. Väskan det gäller är ju felfri så det finns inget hon kan klaga på o posten +rek är ju ett krav från min sida redan. Då ska den ju komma fram... o jag få mina pengar...
  • Jontesfru
    Tonarslisa skrev 2010-09-18 17:30:26 följande:
    Jaha okej, låter säkert iaf. Har dock sätt säljare som inte accepterar paysongrati, det är drf jag undra
    Det handlar om 1000kr (eller mer för hon har inte budat än...) så jag förstår ju hennes fråga o vi kör paysongaranti bättre för mig ju också så borde tänkt på det ju.
  • Jontesfru
    Jontesfru skrev 2010-09-18 17:36:19 följande:
    Det handlar om 1000kr (eller mer för hon har inte budat än...) så jag förstår ju hennes fråga o vi kör paysongaranti bättre för mig ju också så borde tänkt på det ju.
    som hon höll på ang. paysongarantin, sen budar hon inte ens???? Jaja jag är nöjd fick nästan ut vad jag gav för den....
  • Jontesfru

vad säger ni om det här?

Jag sålde en tröja den 29 september. Den 6 oktober fick jag betalt, den 7 okt.  postar jag det. Får ett positivt omdöme den 8 oktober. Idag får jag ett mail att hon inte fått tröjan. Varför gav hon mig positivt omdöme då???? Kan någon förklara detta för mig? Jag förstår inte.

Svar på tråden Traderatråden nr 16