Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon
    Underbara ungar skrev 2010-11-02 13:01:10 följande:
    Har en fråga om uttal

Katvig. Hur säger ni??

Kattvig eller kaatvig?? Eller på nått annat sett? Vad är korrekt?
    Jag som är skåning säger Kaatvig, en tjejkompis här Kattvig... Hon bara skrattar åt mig...
    jag säger kattvig
  • Mamma till Simon
    Hannah74 skrev 2010-11-03 22:42:09 följande:
    Ja det var väl budtrissning som misstänktes eftersom det var ett snarlikt alias i samma lilla stad.
    Har det redan gått sex månader! Vad tiden går fort!

Didrikson brukar gå bra!
    Det tycker nog inte hon Flört   helst inte om hon var oskyldig som hon säger
  • Mamma till Simon
    charmmiss skrev 2010-11-04 09:24:23 följande:
    är man oskyldig så blir man väl inte avstängd 6 mån, eller vad vet jag
    nä det tror inte jag heller man blir Flört
  • Mamma till Simon
    alvaereva skrev 2010-11-04 09:42:23 följande:
    www.tradera.com/auction/ShowEnlargedImage.asp...
    Här är en bild på en tröja jag sålde för nån vecka sen. Säljaren skrev i omdömet att tröjan var urtvättad och trycket var sprucket.

Jag beskrev den som Ok begagnat skick. Hon påstår att jag kallat den för att vara i fint begagnat skick..
    Jag har erbjudit mig att ta tillbaka tröjan men att hon får stå för frakten.

Blir så irriterad över att folk inte kollar på bilderna, samt påstår saker som inte är sanna.
    Jag menar, var har jag kallat den för fint begagnat skick?
    www.tradera.com/Troja-med-texten-STORASYSTER-...

Begagnade kläder är inte nya! Skrikandes

Vad borde jag kallat den?
    Enligt min uppfattning kommer definitionen såhär,
    -Nyskick
    -Använd men i nyskick
    -Fint begagnat skick
    -Ok begagnat skick
    Nä beg.kläder är inte nya, men är den urtvättad? är trycket sprucket? då skriver man det isåfall, tycker jag.
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-11-04 09:58:02 följande:
    ..och jag håller med
    På tal om annat, hur har det gått med "snuvan i benet"?
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-11-04 10:04:43 följande:
    Det går fint tack Höftsnuva innebär att man helst ska vila till sängs i minst tre dagar..Med en galen treåring är det en utmaning Men jag har fått ge vika på mina principer om att endast spela v tech i bilen och kopplat in stora konsollen så nu flyttar inte Max på sig frivilligt
    Åh vad bra för han då, här har jag 2 killar som inte hinner innanför dörren förrens det ska spelas *suck*
    Hoppas det går över fort då så inte du med snart har en speltokigt barn
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-11-04 10:09:38 följande:
    Får hoppas det Jag är iofs rätt sträng mamma och Max tjatar inte för han vet att det inte funkar ändå.. så jag hoppas inte att det ändras nuCool
    Nä jag var också sträng med spelandet när S var i den åldern men nu är han 6½ och ALLA klasskompisarna får ju spela
    sedan har ju lillebror apat efter och blivit likadan tyvärr
  • Mamma till Simon
    paramore skrev 2010-11-04 17:27:25 följande:
    Ingen som vet om de är på minuten 2 månader efter avslutad auktion man kan lägga omdöme?
    vet att det är 60 dagar efter avslutad auktion och jag tror det är samma tid som gäller
  • Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2010-11-05 07:40:46 följande:
    Om man ska söka på "fin" kläder så som pullover/slipover och "finare" byxor, vad söker ni på egentligen?
    julkläder kanske
Svar på tråden Traderatråden nr 16