Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Julia1234 skrev 2010-10-02 09:16:43 följande:
    Behöver hjälp! En helt ny traderare köpte en klänning av mig. Betalade supersnabbt och jag postade direkt. Efter några dagar får jag tillbaka paketet med eftersändning har upphört. Postade om paketet. Nu får jag följande mail:

Satte du inte på nytt porto? Jag fick hämta ut paketet på posten och betala 22 kr för att paketet saknade porto. Har alltså fått betala 32kr extra i porto. Plus bensin 6 mil tur o retur. Tack för de! Blir inget positivt omdöme här inte.

Jag är HELT hundra på att jag frankerade samt har skrivit avsändare.
    Borde inte JAG ha fått avi ifrån posten om att frankering saknades?? Är ju inte hundra på hur det där fungerar...

Vad gör jag??
    om du skrivit avsändare så behöver ju inte hon lösa ut det utan då kommer det räkning hem till dej
  • Mamma till Simon
    Julia1234 skrev 2010-10-02 09:45:55 följande:
    ...å jag som redan har lämnat positivt på henne...
    ja precis därför har jag slutat lämna innan köparen har gjort det, bättre att de lämnar först så man vet att de är nöjda och så lämnar jag och affären är avslutad.
  • Mamma till Simon
    Hallonmaja skrev 2010-10-02 18:09:18 följande:
    När man ska lämna omdöme på en säljare, kan man ge positivt omdöme trots att man sätter en av staplarna där nere på 2, dvs rött? Blir det pos ändå? Jag provade att göra så och då kom det upp "är det säkert att du vill ge dåligt omdöme, har ni försökt lösa det...blabla.." Och då vågar jag inte sätta 2 på det utan tar 3 och då är det ju inga problem. Nån som har koll på detta?
    japp blir pos. iaf Glad
Svar på tråden Traderatråden nr 16