Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Har med avslut på några auktioner idag bl.a ett par helt nya pop vinterbyxor som inte har fått bud än Rynkar på näsan högt utrop men ändå pengar att tjäna för den som tänkt köpa sådana nya

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    maadicken skrev 2010-09-26 16:35:39 följande:
    himmla synd att dom inte var i 110! jag ska ha dom svarta till sonen i vinter har jag tänkt, och jag vill gärna köpa dom nya. får hoppas exet hittar dom på outleten i norge istället. om han bara kunde röva sig dit nångång...
    japp vi behöver också 110, men blir de inte sålda får han väl ha dem så länge det går
  • Mamma till Simon
    AnnaFreja skrev 2010-09-26 21:07:43 följande:
    Tyvärr verkar det vara dåligt med sommargrejer ute på tradera nu och i affärerna finns det ju heller inget. Vi ska åka utomlands och tösen behöver lite nytt. Hm.
    jag har svarat dej på fb Glad
  • Mamma till Simon
    summertime123 skrev 2010-09-27 09:19:02 följande:
    Pinsam människa!! Hoppas hon skäms o låter bli o svara. Blockad e hon hos mig iaf

Min våg har pajat. Ngn som vet vart man kan hitta en billig? Köpte en ny för några månader sen och känns inte så kul o lägga 300 på en till... SUCK
    men är den redan sönder så kan du väl reklammera den
  • Mamma till Simon
    Raira skrev 2010-09-27 10:14:06 följande:
    fick posetivt omdöme för denna www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...    :)

jag som tycket den var apful , tror jag råkad glömma sätta på porto för skymmande oxå  men den som köpte var nöjd i alla fall , jag som trodde de skulle tycka samma som mig och kllaga över den . pju men som sakt smaken är som baken .
  • Mamma till Simon
    summertime123 skrev 2010-09-27 11:38:51 följande:
    ok vad bra, ska kolla där
    Mamma till Simon skrev 2010-09-27 10:11:43 följande:
    men är den redan sönder så kan du väl reklammera den
    den är inte sönder helt, jag tappade den i golvet så ena pluppen föll ut som gör att den står stadigt så nu visar den olika resultat - kan alltså inte reklamera Men den är helt obrukbar eftersom en tröja kan väga allt från 20 gram till 220
    ja då blir det svårt att reklamera
  • Mamma till Simon
    Tettan skrev 2010-09-28 07:19:28 följande:
    För första gången har en köpare inte löst ut sitt paket hos schenker, utan det kommer att komma tillbaka till mig.

Hur hanterar man det? Om inte schenker fått kontakt med köpare trots 2 mail och ett brev, hur ska då jag?
    Ska man försöka kontakta köparen via mail och sms och ge henne/honom en vecka att höra av sig innan man lägger ut på nytt?

Förstår inte varför man inte hämtar ut en fodrad jacka som man gett 79+37 kronor för??
    du vet att det kostar pengar för dej att hämta ut det, tror det är 50kr
  • Mamma till Simon
    Labolinas skrev 2010-09-28 12:37:05 följande:
    En fråga

Skickade ett paket den 16 sep, det är fortfarande inte uthämtat och jag har påmint köparen med sms. Då får jag till svar att hennes leg är borta och att det är därför hon inte hämtat ut. Jag föreslår att hon använde sitt pass, men det verkar hon inte vilja. Hur länge ligger paketet hos ombudet när man fraktat med Schenker? Jag har ju inte alls lust att behöva betala för en returfrakt....Vad gör man nu?
    tror det ligger 14 dagar, du behöver inte betala returfrakten, strunta bara i att hämta ut det, men väljer du att hämta det kostar det 50kr
  • Mamma till Simon
    Labolinas skrev 2010-09-28 13:06:02 följande:
    Jo, men trist det också iom att där ligger en jättefin Esprittröja. Ska man hota med att ge ett negativt omdöme? Jag har ju inte lust heller att betala tillbaka pengarna för tröjan bara för att hon väljer att inte hämta ut av någon märklig anledning.
    det är klart du inte ska betala tillbaka det är ju hennes fel hon får skylla sig själv
Svar på tråden Traderatråden nr 16