Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon
    charmmiss skrev 2010-10-25 21:55:42 följande:
    ursäkta frågan fick hjärnsläpp
    skoborste har jag inte, men massor av disksvampar
    pröva med det då, har bara för mej att morsan gjorde så när man var liten men jag kan även ha drömt det
  • Mamma till Simon
    FrökenFreja skrev 2010-10-26 13:26:23 följande:
    Måste fråga er Tradera-rävar.. Jag har inte köpt så mkt på Tradera på sistone, av olika anledningar, men skulle köpa vinterskor till dottern och tänkte att Tradera skulle fungera bra.
    Vann budgivningen och sedan fick jag ett mail med totalsumman.. Då vill säljaren ha 170 kr för att skicka ett par skor i storlek 22! Jag trodde jag skulle smälla av! Jag har själv sålt en del och inte går det på så mkt! Skrev ett mail tillbaka och skrev att hon inte behöver skicka med kartongen till skorna eller någonting (tror inte det kostar 170 kr då heller). Visst är det väl en orimlig fraktkostnad? Tänker inte gå med på att betala så mycket!
    skicka iväg ett par i stl.20 idag och det gick  på 48kr
    om dessa väger
    något mer så blir det max 60kr.
    Det är inte så att hon kollat frakten efter paket, istället för skrymmande brev?
  • Mamma till Simon
    FrökenFreja skrev 2010-10-26 13:34:53 följande:
    Hon har angivit 170 kr i auktionen men när jag tänker efter så läste jag det som 70 kr när jag bjöd, vilket ändå är mer rimligt..  Men det går jag inte med på 170 kr fastän det står i auktionen. Det är ju inte den äkta fraktkostnaden helt enkelt! Ska inte heller göra om det här misstaget, det är ett som är säkert! Men om hon inte går med på att sänka fraktkostnaden så tänker jag ta ett negativt omdöme isåfall. Går helt enkelt inte med på den summan.

Har mailat henne flera andra auktioner med likadana skor och vad de har för fraktkostnad, plus Traderas regler för fraktkostnader. Men jag har inte fått något svar....
    kan du inte länka till auktionen
  • Mamma till Simon
    maadicken skrev 2010-10-30 20:32:45 följande:
    nu har jag problem med hur jag ska frakta igen... imorgon går min auktion ut och jag har bud på den. det är en saccosäck, och den går inte ner i DHL:s största låda. inte heller platsar den inom ramen på schenkers storleksangivelser... MEN, förutom paketstorlekarna så står det även referensmått 220 cm.  L + 2 *(H+B) står det... måste väl betyda höjd+längd+bredd va? 
    saccosäcken är 170 cm om jag slår ihop allt det. betyder det då att den går att skicka med schenker fast den överskrider både bredd och längdgräns?

ska kika lite på schenkers hemsida och se om jag hittar nånting där, men innan jag har hunnit med det så anske någon här vet hur det är
    bussgods då!? de har ju numera lådot man kan köpa och skicka i hos dem
Svar på tråden Traderatråden nr 16