Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

JohannaOMikael skrev 2010-11-13 07:50:43 följande:
    Ja det var ett klipp verkligen :D
    Ska jag behöva gå ner så mycket väntar jag nog tills nästa vinter med att sälja den :D
    ja det var det jag menade, att jag tror de flesta har köpt redan
  • Mamma till Simon
    JohannaOMikael skrev 2010-11-13 08:00:10 följande:
    jaja... :( Dottern får väl använda den som extra :)
    men om du verkligen vill bli av med den och 500 är det minsta du kan tänka dej så lägg ut den för 499 och med ett köp nu på 500kr och funkar inte det så sparar du den tills nästa år eller har den som extra overall
  • Mamma till Simon

Lördagens avslut gick ok och alla paket är betalda/packade och postade, tänk om det talltid vore lika smidigt Glad

• Mamma till Simon
    LitenBlomma skrev 2010-11-15 13:59:16 följande:
    Gud så skönt! Tänk om det kunde vara SÅ smidigt. Håll tummarna för mig i helgen
    Håller så hårt jag kan
  • Mamma till Simon
    LitenBlomma skrev 2010-11-15 14:56:11 följande:
    Tack

Vad fick du totalt?
    hm orkar inte räkna ut de men på denna helgen och förra har jag sålt för 3800 ungefär
  • Mamma till Simon

Fick mail från en köpare som var missnöjd. Hon köpte en ny nova star mössa av mej.
    så här lyder mail kontakten, har jag gjort rätt eller fel?

Hej,

Fick mössan idag och jag måste säga att jag är riktigt besviken. Den ska vara strl 48/50 och denna låg under barnkläder. Mössan är ju så stor att en vuxen kan ha den. Jättetråkigt, min dotter kunde inte ha den.

Mvh Xxxxx

Hej!
    Trist att du är besviken, men nova star är ju barnkläder och jag skrev ju att det var stl.L
    Mitt barn på 6 år har ett huvudmått på 54 och jag tycker då att han är ett barn iaf.
    Men jag är inte omöjlig och kan ta tillbaka den om du vill men då får du stå för returfrakten.
    Bara skicka den till mej på den här adressen:
    xxxxxxxxxxxx xx
    xxx xx xxxxxxxxxxx 

och maila mej ditt konto nummer så sätter jag tillbaka vinstsumman på ditt konto när jag mottagit mössan.

Är det ok?
    Mvh Eva

Hej igen,

Enligt din beskrivning så skriver du endast strl L och enligt Nova Stars storlek så är det 48/50 och det har en ca 2-3 åringar. Då antar jag att min treåring kan ha denna mössa då det är 48/50. Du skriver inget om att den är stor i storleken. Tycker det är väldigt dåligt att jag ska betala porto själv.

Mvh Xxxxx

Hej igen!

Nu har ju jag lagt mössan under barnkläder-mössor inte under en viss storlekskategori.

Vi har inte ens provat mössan så har därför ingen uppfattning om att den skulle vara stor eller liten och gick därför

bara
     på märkningen. Därför anser inte jag att jag har gjort fel och du får själv bestämma hur du vill göra för det är detta

jag erbjuder.

Ett tips kan ju vara att du lägger ut den på Tradera själv.

Mvh Eva

• Mamma till Simon
    Ns mamma skrev 2010-11-17 11:06:20 följande:
    Tycker du har gjort helt rätt! Du har ju angett den storlek som står i mössan och ej lagt den i en storlekskategori, så om köparen inte tycker den motsvarar rätt storlek får hon väl vända sig till Nova Star och klaga på att deras måttabell inte stämmer?
    Tack, tycker jag var snäll nog som tar tillbaka den
  • Mamma till Simon
    Ns mamma skrev 2010-11-17 11:06:20 följande:
    Tycker du har gjort helt rätt! Du har ju angett den storlek som står i mössan och ej lagt den i en storlekskategori, så om köparen inte tycker den motsvarar rätt storlek får hon väl vända sig till Nova Star och klaga på att deras måttabell inte stämmer?
    Kan tillägga att hon bara gav 53kr för mössan också så det var ju inga miljoner direkt. Är ju bara för henne att lägga ut den på T igen. Hur som helst känns det som om jag kommer åka på mitt först negativa nu.
Svar på tråden Traderatråden nr 16