Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon
    Elina73 skrev 2010-09-20 14:31:36 följande:
    Hjälp önskas från er smarta.
    Ska skicka ett paket som väger 970gr och är skrymmande. VAd kostar det ?
    borde väl bli 60kr med posten
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Lirpa09 skrev 2010-09-21 16:03:32 följande:
    Jag kan ärligt erkänna att jag har begärt frakt i efterhand :-/
    Skriver i auktionen att jag reserverar mig för ändringar, men sen gör jag oftast som så att jag mailar alla köpare så fort som möjligt efter auktionsslut. När dem betalat packar jag, ibland kan jag upptäcka då att det inte går att packa oskrymmande. Ibland har jag då begärt att få in 12:- extra... Sist gjorde jag fel på 3 annonser, 2 betalade och en vägrade. Då tjatar jag liksom inte... Rätt eller fel vet jag inte, men så gör jag...
    varför då ens skriva ut frakten innan?
    bättre att inget skriva då kan jag tycka...skulle aldrig begära extra pengar för att JAG har gjort fel
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Silverhaj76 skrev 2010-09-21 16:29:27 följande:
    Tack för alla svar!
    Då vet jag att jag inte är helt fel ute och cyklar.
    Fick dock mail från henne att hon kommer att skicka med Schenker, då blir det ju lååång leveranstid.
    Aldrig varit med om sånt, och ska i fortsättningen inte bjuda på auktioner där man tar ut frakt i efterhand.
    Nej, det är bäst att hålla sig från sådana säljare + de som räknar ut frakten efter auktionen!
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    iser skrev 2010-09-21 16:42:42 följande:
    Ytterligare en fraktgrej. En vinnare har betalat in på mitt konto vilket var en snabb betalning och det är ju trevligt. Men hon har glömt 12 kr frakt. Usch vet inte om det är en sak jag orkar ta upp. Eller borde man det?
    skriv ett litet trevligt meddelande, betalade hon snabbt så har hon säkert inte missat det med flit och betalar säkert in de 12kr snabbt också
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    AnnaFreja skrev 2010-09-21 16:50:27 följande:
    Jag håller med de flesta av er. Skulle aldrig begära ut frakt i efterhand och har också slutat att buda hos folk som inte skriver ut portokostnad.
    japp budar jag hos nån sådan så är det på plagg som jag bara MÅSTE ha
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    iser skrev 2010-09-21 17:44:53 följande:
     Jag har ett litet problem. En tjej köpte en pop tunika av mig den 12 sep. I dag mailade jag henne om betalning. Jag fick svar från henne om att hon har betalat. Men jag har inte fått in någon betalning och hon hävdar att hon gjorde det den 13. jag tänker att hon måste undrat var tunikan tog vägen. men men. Det är en struntsumma. Men vad gör man i en sån situation?
    be att hon skickar kvittens (eller vad det nu heter) på det då, hade inte skickat innan jag sett betalningen iaf
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Labolinas skrev 2010-09-22 08:35:37 följande:
    Jag ska skicka ett set med body & byxa och tror att det skulle bli betydligt billigare att skicka med vanligt brev än via Schenker (tänker på att det är ju trevligt för den som budade hem det att det bli billigare). Men vill folk att man skickar med paket alltid (trots lätt vikt) eller är det lika ok med brev trots att det inte går att spåra?

Ytterligare en fråga är varför folk lägger sina auktioner över så lång tid som 10 dgr?
    skickar alltid som brev eller skrymmande brev och det har aldrig någon klagat på, alla vill väl ha billig frakt, sedan om det är något jättedyrt kanske man ska fundera på att skicka rek. eller med schenker/dhl
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16