Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Hallonmaja skrev 2010-09-22 18:56:51 följande:
    Hur tänker ni när ni ger omdömen, hur hårda är ni? Jag har nog ganska höga krav, brukar själv föra över pengar direkt och brukar skicka varan inom några dagar. Om det dröjer 1,5 v efter man betalat innan man får varan tycker jag det är långsamt, men det kanske är att ha väl höga krav?

Köpte en pop ws nyss som var använd en höst och i "fint skick". När jag fick den nu är reflexerna väldigt nötta, dragkedjan har tappat sin svarta färg på vissa ställen och den är nopprig. Köpte den för 215 kr och trodde den var fräsch. Hur gör ni då, kontaktar ni säljaren eller sätter ni neg omdöme bara? Risken är väl att man får ett neg tillbaka...
    ABSOLUT INTE Neg utan att ge säljaren en chans att lösa problemet, det tycker jag är riktigt elakt faktiskt
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Hallonmaja skrev 2010-09-22 19:26:57 följande:
    Hur brukar man lösa sånt oftast? Har aldrig varit med om att behöva "klaga " förut.
    skriv att du är missnöjd, vill du lämna tillbaka den? annars kanske säljaren kan kompensera dej med att betala tillbaka en liten del av summan...men jag brukar skriva vad jag är missnöjd med och fråga hur hon tycker att vi ska lösa detta.
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

Morgonens avslut gick helt ok, iaf det som blev sålt...trodde jag lagt avslut på lördagmorgon men det var visst idag

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

åhhh vad irriterad jag är på Nordea, tekniskt fel som vanligt i slutet på månadenSkrikandes fattar inte varför det bara är den banken som har problem...massa folk som mailat att de betalat och så kan jag inte se det.

Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    iser skrev 2010-09-24 12:35:25 följande:
    suck och stön. Den superfina legooverallen som jag hämtade i går visade sig i dagsljus ha svarta fläckar i rumpan . Den största ungefär som en femkrona . Det var min kära mor som budade hem det åt mig och jag tvingade henne igår ge stora eloger till säljaren i omdöme. Hur tycker ni att jag ska göra nu? jag tycker att det är så jobbigt att klaga.

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    maila och säg som det är att du tyckte den var så fin men nu i dagsljus upptäckte du fläckar och fråga hur hon tycker ni ska lösa det
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    SAJ skrev 2010-09-24 10:51:42 följande:
    Tradera söker bara i rubriken så tyvärr hjälper det inte att du gör ett tillägg. Har du fått bud på auktionen kan du nog inte avsluta den heller.
    maadicken skrev 2010-09-24 12:47:37 följande:
    så surt  jag som alltid brukar vara så noga!  men då får jag väl tipsa om att det är stavfel då så den inte kommer upp när man söker   www.tradera.com/VILLEVALLA-mossa-stl-2-3-ar-f...

sen får jag hoppas att många vill ha mössor och söker i den kategorin, för där finns den ju med iaf.
    men om man söker via detaljerad sökning så kan man ju kryssa i att de ska söka i objektbeskrivningen också så gör du ett tillägg
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    SAJ skrev 2010-09-24 13:23:19 följande:
    Aha! Har aldrig sökt så
    inte jag heller men eftersom de har den funktionen så finns det säkert nån som gör det Glad
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16