Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon
    Floff skrev 2010-09-30 21:47:00 följande:
    Hej på er,

Jag är ganska ny på Tradera. Har köpt ett par saker men tänkte sälja av lite märkesjeans som jag inte kommer i längre. Vad tycker ni är bästa sättet att packetera och skicka dessa? Låda, påse eller annat material? DHL, Posten eller Schenker?

Tack på förhand!
    plastpåse, tejpa oredentligt och sedan skicka med schenker
  • Mamma till Simon
    Zvartaliljan skrev 2010-09-30 22:34:33 följande:
    håller inte riktigt med om tejpa ordentligt...får ibland hem paket där det är tejp ÖVERALLT och då får man ju inte upp det utan sax eller kniv o det har hänt ett par gånger att jag då tagit sönder kläderna (då är det packat så hårt så det inte finns luft någonstans innanför plastpåsen)
    Nä...rekommenderar mailingbags eller skicka i plastpåse men tejpa bara över öppningen ordentligt, inte hela paketet!
    jag använer också mailingbags till det mesta, men tycker det går lika bra med påse bara att det blir mer jobb.

du får vara mer försiktig när du öppnar Flört Glad
  • Mamma till Simon
    Tonarslisa skrev 2010-09-30 23:16:09 följande:
    Haha!   Det var jag nyligen med om. Herregud, vad människan hade tejpat runt (en vanlig) plastpåse som låg i en (till) påse som också var söndertejpad. Jaja, safe packing Flört
    skickar jag i kraftigare påse tex en från pop då behöver man ju inte tejpa så mycket men skickar du i vanlig påse från mataffären så är ju de ganska tunna då hade jag nog föredragit en del tejp så inte påsen går sönder på vägen
  • Mamma till Simon
    maddeemma skrev 2010-10-01 07:40:29 följande:
    Jag vann 3 auktioner av samma säljare i onsdags förmiddag. I det automatiska vinnarmejlet har hon skrivit att hon skickar ett separat vinnarmejl med fraktkostnad om man vunnit flera auktioner.
    Jag har inte fått någon kontakt med henne, trots att jag mejlat till henne. Hon har bra säljbedömning.
    4,8 på kommunikation. Vad ska jag göra?
    har du inte hört något  tills på måndag hade jag ringt eller smsat
  • Mamma till Simon
    Zvartaliljan skrev 2010-10-01 10:22:23 följande:
    Jag är så försiktig som det bara går, men såna paket är omöjliga att öppna och då går lätt kläderna sönder om man måste använda sax eller kniv. Inte direkt som jag är oförsiktig...köper ju bara märkeskläder. Tog hål på en molo-overall på detta viset. Verkligen skittråkigt klippte så jätteförsiktigt jag kunde i ena hörnet på "paketet" (tejpbollen) för att få ett pyttehål i tejpen så jag skulle kunna öppna upp, men så gick saxen emot overallen o det blev en rispa igenom yttertyget
    usch vad trist, riktigt så behöver man kanske inte tejpa Flört
  • Mamma till Simon
    Tonarslisa skrev 2010-10-01 13:07:44 följande:
    Jo, plastpåsar är ju tunna. Men varför använder du inte en påse/papper under?
    Man blir ju rädd om plagget eller vad det är inne i påse
    jag använder sällan påse överhuvudtaget, skickar  oftast i mailingbags. Men jag får ofta hem plagg i soppåse och då hade jag uppskattat attt de åtminstonde hade tejpat påsen så det inte går hål på den, det kanske hjälper något med en påse till men de tunna påsarna folk skickar i går väldigt lätt hål på, tacka vet jag mailingbags
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-10-01 13:41:14 följande:
    Jag får likadant alltför ofta..tunntunn vit halvt genomskinlig påse som de har knutit en dubbelknut påObestämd
    ja lite bättre kan man allt packa fast man inte använder mailingbags, då föredrar jag faktiskt vältejpat
Svar på tråden Traderatråden nr 16