Smultronhjärta skrev 2010-09-18 17:10:24 följande:
Så sant..jag kan ju bara som exempel ta mitt exempel om en Pappelinamatta som en nybörjare på Tradera köpte för 900..Den kom bort och där sitter hon som knappt vet hur Tradera fungerar och ska då tack vare Schenkers slarv försöka reda ut det OCH få vänta 30 dagar på Schenkers utbetalning. Detta eftersom Tradera anser att mitt ansvar är slut när jag har lämnat in paketet..Så jag fick betala tillbaka och vänta på återbetalningen..och under dessa trettio dagar få flertalet samtal från Schenker om andra mattor som tydligen var på vift-detta trots att jag har lämnat en extremt noggrann beskrivning om mitt ärende.. Detta är ett exempel-jag har fler!
Och gällande signerat kvitto så existerar det inte på mitt ombud- ber jag om det så tar det en evighet. Nu brukar jag be de scanna när jag ser det(som tydligen enligt Schenkers kundtjänst ska vara rutin- att kunden ser det. Det gör inga kunder som inte ber om det för här läggs paketen på hög jämte ketchupen på disken)
Rörigt är det bästa ordet jag kan komma på! Tyvärr måste jag nyttja deras tjänster ändå eftersom mina köpare ofta vill ha skickat med Schenker...
jag har ALDRIG fått kvitto hos mitt ombud (visste faktiskt inte att man ska begära det
) men däremot är de noga med att visa att de scannar paketet.