Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Lattjo skrev 2010-09-17 14:55:32 följande:
    Ja jag kommer absolut inte lämna något omdöme förrän jag har overallen. Då lär hon ju kknappast skicka den...

Får man skriva ut alias här? Ser hon det lär hon ju inte heller skicka den känner jag...
    du kan ju länka till auktionen
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    AMDA skrev 2010-09-17 15:05:45 följande:
    Har en röd fix overall i strl 74 med tillhörande tossor men jag vet inte om jag vågar slänga ut den då mina andra overaller går så sjukt dåligt
    lägg ut den med utrop på det du minst kan tänka dej
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    AMDA skrev 2010-09-17 15:24:43 följande:
    jo men frågan är ju om folk budar alls då när utropet inte är lågt?
    kanske inte blir så mycket budande som vid lågt utrop men man ungår ju att skänka bort sakerna, jag blev av med alla mina vinterkläder trots högt utrop iaf.
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Hannah74 skrev 2010-09-17 20:53:16 följande:
    Jag med tror jag:) hade varit perfekt t lillan;) Iof så har jag redan en sån jacka:)
    Försök få ned frakten med schenker vet ja:)
    ja fråga kan man ju alltid Glad var ju inte läge att fråga om det innan
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2010-09-17 21:28:34 följande:
    hur gör man för att få de 50 annonserna med ingen osåltavgift? kan man använda prolistern?
    ja det kan du men du måste ju ha anmält dej först innan du lägger ut dem
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    September09 skrev 2010-09-18 09:14:21 följande:
    Gött....ångrar lite att jag tipsade och inte knep den själv
    Ja tur för mej att du inte gjorde det, nu återstår det att se hur skicket är när de kommer bara
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Smultronhjärta skrev 2010-09-18 17:10:24 följande:
    Så sant..jag kan ju bara som exempel ta mitt exempel om en Pappelinamatta som en nybörjare på Tradera köpte för 900..Den kom bort och där sitter hon som knappt vet hur Tradera fungerar och ska då tack vare Schenkers slarv försöka reda ut det OCH få vänta 30 dagar på Schenkers utbetalning. Detta eftersom Tradera anser att mitt ansvar är slut när jag har lämnat in paketet..Så jag fick betala tillbaka och vänta på återbetalningen..och under dessa trettio dagar få flertalet samtal från Schenker om andra mattor som tydligen var på vift-detta trots att jag har lämnat en extremt noggrann beskrivning om mitt ärende.. Detta är ett exempel-jag har fler!
    Och gällande signerat kvitto så existerar det inte på mitt ombud- ber jag om det så tar det en evighet. Nu brukar jag be de scanna när jag ser det(som tydligen enligt Schenkers kundtjänst ska vara rutin- att kunden ser det. Det gör inga kunder som inte ber om det för här läggs paketen på hög jämte ketchupen på disken)
    Rörigt är det bästa ordet jag kan komma på! Tyvärr måste jag nyttja deras tjänster ändå eftersom mina köpare ofta vill ha skickat med Schenker...
    jag har ALDRIG fått kvitto hos mitt ombud (visste faktiskt inte att man ska begära detSkäms) men däremot är de noga med att visa att de scannar paketet.
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Tonarslisa skrev 2010-09-18 17:51:20 följande:
    Precis
    Mamma till Simon skrev 2010-09-18 17:41:42 följande:
    jag har ALDRIG fått kvitto hos mitt ombud (visste faktiskt inte att man ska begära detSkäms) men däremot är de noga med att visa att de scannar paketet.
    Alltså jag brukar skriva ut ett kvitto som jag tar med till ombudet som de sedan skriver under.
    Den tar man med hem.
    jaså det är det pappret man ska ha med sig, det skriver jag också ut, men det brukar åka i soppåsenSkäms
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16