Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

JanuariUnder09 skrev 2010-09-03 19:48:07 följande:
    Ny här på träden, så om det inte är okej att tipsa om sina egna auktioner kan ni väl vara snälla o säga till så tar jag bort inlägget!

www.tradera.com/auktioner/Jenny_gunnarsson, en hel del meandi till billig peng, nån liten fläck på de flesta men nån kanske har supermedel att ta bort med el som jag, inte lider av nån lite pyttefläck
    tyvärr för smått, men ett litet tips bara...skriv ut storleken i rubriken, underlättar när man letar efter nått
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Tettan skrev 2010-09-03 19:51:11 följande:
    Precis - det var rubriken jag menade också
    fattar vi väl Flört såg inte att du skrivit innan jag postade mitt inlägg Glad
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Pixxi skrev 2010-09-04 15:11:45 följande:
    Nu laddar jag för nya auktioner.
    Jag har 2 frågor, för att få velor se fin ut om den är helt ny, hur gör man då? Stryker? Jag har haft de liggande i en låda och då får de "vikmärken"
    Nästa fråga är: Vilket är bäst, lägga byxor och tröja matchande i velour i samma auktion, eller 2 olika?
    torktumla velouren lite så blir den mjuk och fin
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Pixxi skrev 2010-09-04 17:11:30 följande:
    Det funkar inte när lapparna är kvar
    haha men pröva att stryka på avigsidan då
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Pixxi skrev 2010-09-05 17:57:12 följande:

Vart skulle ni lägga denna ? Flick / pojk / unisex ?
    unisex
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Skrikandesfick mail av en säljare precis att hon lämnat in mitt paket till schenker då hon tyckte det var ett säkrare alternativ än posten som jag hade betalat för...jag blev faktiskt riktigt sur...tänk om jag hade tänkt ha det plagget till nått speciellt i helgen...alla bor ju faktiskt inte nära schenkers ombud heller...borde hon inte ha frågat innan hon bestämmde sig för detta?
    eller tycker ni jag överreagerar?
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Enensammamma skrev 2010-09-07 13:28:29 följande:
    Men du får tillbaka mellan skillnaden? Då var det nog bara omtänksamt menat
    hon la till 1kr för att skicka med schenker så jag förlorar inga pengar på det.
    Men jag måste ju ta mej till schenker och hämta paketet när det kommer.
    Har fått svar att det var för att det försvinner paket när hon skickar med posten...men varför har man då med det som fraktalternativ i auktionen???
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Labolinas skrev 2010-09-08 07:54:15 följande:
    Nu har jag äntligen lagt in mina första auktioner på en fleeceoverall och en tröja. I samband med detta har jag en  fråga, jag har ju kollat vad porto kostat, men hur gör ni med själva påsen eller kartongen som det packas i, tar ni betalt för den också, köper ni de som posten har eller hur hanterar ni den biten?
    tar inte betalt och har alltid skickat i plastpåsar från lindex, pop eller kappahl, vänder den vita sidan utåt och skriver namn/adress direkt på påsen och andvänder klister frimärken. Men nu när jag säljer mer använder jag mailingbags och de tar jag inte heller betalt för
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon
    Madask skrev 2010-09-08 11:48:02 följande:
    Är det någon som vet varför det kan strula att föra över pengar från ett Nordea-konto till ett Handelsbanken-konto? Jag har Handelsbanken och alla siffror är korrekta (både clearingnr och kontonr) och för de flesta går det bra att föra över pengar men nu har det varit några som inte kunnat betala för de har fått uppgift om att "kontot inte existerar". En av dem sa att han hade Nordea men vet inte vad de andra hade.
    säg att de ska lägga till 2 nollor mellan clearingnr och kontonr så ska det nog fungera
    Simon-Ludvig-Molly
  • Mamma till Simon

blev precis kontaktad av en säljare som inte fått pengarna jag satt in till henne...har dubbelkollat att det är rätt kontonummer, det har gått 2 dagar nu
    har även en köpare som ska ha betalt till mej för 2 dagar sedan men inga pengar syns på kontot än...nån mer som har problem med detta just nu??? Överföringar brukar ju gå på 1dygn numera

Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16