Traderatråden nr 16
Tycker du kan lämna rött om hon inte hört av sig 30 dagar efter auktionsslut.
Tradera tar bort hämndomdömen. Du har bevis i ditt fall.
Det är ju det alla här inne är rädda för att de ska få när de neggar någon..
Jag tänkte lägga ut lite auktioner ikväll men vet inte om jag vågar Jag har nämligen råkat få med min en penna från skolan idag och kanske hamnar i fängelse. Vad ska mina köpare göra då om deras varor ska skickas medans jag sitter häktad för detta hemska brott.
Nej seriöst, vet att många vill släppa denna diskussion men jag vill säga mitt. Återanvända frimärken=begdrägeri? Jag får det som mest till bedrägligt beteende men jag kanske tolkar lagen fel.
Sen att sänka någons portostapel om de använder frimärken som ni TROR är återanvända. I Sverige är man oskyldig tills motsatsen är bevisad men det gäller inte er eller, men frågan är då om det är moraliskt rätt att dömma folk utan bevis.
Jag har råkat skriva fel adress på kuvert efter att jag frankerat dem och då fått klippa bort frimärkena och sedan klistra på dem på ett annat kuvert, hade en köpare sänkt min stapel då hade jag spärrat dem för all framtid!
Alla tycker olika och så är det men tycker inte att någon ska sitta och ge andra pekpinnar. Vi alla är vuxna och fullt förmögna att förstå att våra handlingar kan få konsekvenser och alla får väl stå sitt kast om de gör något fel ngngång.
slut på ot för min del
Vad tycker ni?
Köpte en klänning och portot var på 45. Nu mailar hon att hon har skickat med b-post och att frakten blev 25 kr istället och undrar om jag vill ha tillbaka pengarna (20 kr).
Blev först lite irriterad på att hon skickar med b-post men kanske borde vara glad över att hon sparade några kronor. Personligen skulle jag inte ställt frågan om köparen vill ha tillbaka pengarna utan förutsatt att de ska tillbaka och endast frågat efter kontonummer.
Är jag kinkig nu ?