• ominte

Traderatråden nr 16

Alltså som säljare är man väl inte i så svår knipa, det är väl snarare värre om man betalat nåt för flera hundra kronor och inte får varken paket eller pengar tillbaka..

SJälv är jag sån som påminner en gång och MAX ytterligare en gång till, sen anser jag affären avslutad, slänger ut ny annons och går vidare.
    MEN så klart man blir förbannd om man har betalat något (särskilt på flera 100 kr) och inte får svar på sina mail eller pengarna åter. Då skulle jag vara rasande.
    En endaste ynkel ursäkt eller förklaring (utan att gå in på privata detaljer) kan få folk att vänta tålamodigt.

• ominte
    Pixxi skrev 2010-10-26 11:33:54 följande:
    Idag fick jag en trisslott från tradera
    va varför då??
  • ominte
    HonSomVet skrev 2010-10-27 14:57:27 följande:
    www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...

Det där är väl allt lite märkligt va? Sicken tur hon haft som kommit över dessa Fix-overaller bara så där HEDERLIGT.

Här är en länk till en annons direkt. Ja efter den texten litar jag än mer på henne!

www.tradera.com/NY-overall-FIX-2010-model-Stl...
    Kan hon ha köpt dem på rean i vintras? I januari (om jag inte minns fel) köpte jag min dotters fixoverall på rean för 299. Däremot kanske det är fel att det är 2010 års modell?
  • ominte
    HonSomVet skrev 2010-10-27 21:12:36 följande:
    Varför har hon då tagit bort lappen på flera av dem? Nä, jag tycker det luktar skunk. Om inte annat så ljuger hon ju då om hon köpte dem på rea och säger att det är 2010-års modell.
    Ja det är svårt det där...Kan man verkligen hitta kopior på fix-overaller?
    Ja jag vet inte jag..
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-10-28 21:09:02 följande:
    jag tog detta på köp nu, skitbilligt jag vet.
    Men nu mailar säljaren mig att tradera gjort fel och att hon inväntar svar från dem. enligt henne så har hon lagt det på femdagars auktion och utrop 1kr. och hon fattar inte varför den slutade på 60kr med ett bud. jag försklarade att hon lagt ett fast pris som jag tog den på.får se om hon är villig att sälja den för det priset

www.tradera.com/Reima-Tec-Rod-Bla-stl-110-Rei...
    OJ kan det vara så att hon tog fel på 60 och 600?
  • ominte

Nån som haft problem med vinstmail den här veckan?
    Har 2 köpare som inte betalat. En av dem har jättebra omdömen och alla säljare skriver att hon betalat snabbt. Den andra är iofs ny ( ) och har redan ett neg. Ingen av dem har hört av sig och auktionerna avslutades i helgen som var.

Och så blir jag så jä******la trött på alla nybörjare med 5 omdömen varav 2 är negativa. Ska lära mig att gå in och spärra dem så fort de budar på något hos mig from nu!

• ominte
    charmmiss skrev 2010-10-28 21:51:26 följande:
    fick svar nu att hon förmodligen lagt fraktpriset på köp nu. Men hon står för sitt misstag och säljer den. bra säljare. tycker lite synd om henne Obestämd
    Men gud vad jobbigt för henne. Jag skulle nog erbjudit mig att inte köpa den.. Men lägger ingen värdering om du tar den
  • ominte

Ingen som har en reima i bra skick (stl 104 el 110) som ska ut på tradden snart *blink blink*

• ominte
    Olivers Mamma skrev 2010-10-30 00:31:22 följande:
    jooo, en blå, eller den kanske tar en vända på blocket först
    Äsch, synd att den är blå...
Svar på tråden Traderatråden nr 16