• ominte

Traderatråden nr 16

charmmiss skrev 2010-10-20 21:09:29 följande:
    alltså jag blir knäpp. först får jag ett negativt omdöme där säljaren tryckt fel, skulle vara pos. Fick det borttaget idag. Men nu när jag loggar in får jag ett annat negativt omdöme och hon har inte ens kontaktat mig utan bara lagt det utan vidare. och kolla vilka kommentarer hon skrivit, alltså vissa e så snabba med att lägga neg.

första gången jag får neg pga att någon är missnöjd med en vara, har tre sen innan, 2 är hämndomdömen och ett är ett neutralt omdöme som man kunde ge för många år sen. men den blev negativt när tradera ändrade sina regler. Fick neutralt av köparen pga att jag postade varan en dag efter att pengarna var på mitt konto, hon ville ha det skickat samma dag

hursomhelst titta vad hon skrivit, fatta lixom inte sista kommentaren.

www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Öh alltså finns det NÅN fleece som inte blir nopprig? Fleece är ju liksom nopprig an naturen, efter nån tvätt. Att hällorna är utbytta förstår jag inte heller varför det skulle vara sämre på något sätt? Utbytta hällor är inget dåligt skick på en overall?
    Jag skulle maila henne om jag var du och på ett trevligt sätt försöka nå en lösning, förklara att fleece ÄR nopprigt, overallen är ju liksom inte oanvänd/ny, likaså det där med hällorna.
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-10-20 21:33:11 följande:
    ja, jag mailade henne för en stund sedan, får se om hon svarar, gör hon inte det lär jag lägga neg på henne, då hon inte läser objektbeskrivningen och klagar sedan.
    typ nåt sånt
    och vad menar hon med hemmagjorda fothällor?? de är ju köpta i syaffär, vad tror hon egentligen det betyder när man skriver att de är utbytta. Noppor på fleecen blir det ju efter en tvätt.
    Du har mailat, ok vad bra. Håller med dig och hade blivit så frustrerad..Hur kan man bli sur på nya fothällor liksom Skulle du ta bort dem och ha kvar de gamla eller vad?
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-10-20 21:36:57 följande:
    fick detta svar, angåeende storlekarna som hon nämner så var det att jag råkat skriva en storlek i rubrik och en i annonsen, vilket jag andräde innan hon la bud då hon påtalade detta. blir så arg över hennes nonchalans så att jag inte vet vad jag ska svara.

skrev detta till henne

hej!
    fick ett negativt omdöme av dig idag. Ser att du är ny på tradera. Man brukar i första hand ta kontakt med säljaren om man är missnöjd med en vara, men du var väldigt snabb med ditt omdöme, om du är missnöjd med varan så kunde du kontaktat mig så kunde vi säkert lösa det. varan var ju inte ny, självklart finns det ju noppor då det är fleece, blir ju det efter en tvättt. Fothällorna stod ju klart och tydligt i auktionen att de var utbytta.
    Undrar helt enkelt varför du inte tog kontakt innan du la omdömet???
    mvh

hennes svar till mig.

Hej!

Har varit medlem sedan 2005 så ny vet jag inte....
    Sedan har jag inte handlat eller sålt över 1000produkter men en ärlig beskrivning känner jag igen!

Jag refererar dig:
    Snygg overall i grå färg, Den är i toppen skick inga slitage någonstans, Inte ruggad vare sig på knän eller rumpa. Reflexerna har blivit lite slitna, vilket är det enda jag kan anmärka på, annars toppskick.

Orden “inga slitage någonstans” och att “reflexerna har blivit lite slitna, vilket är det enda jag kan anmärka på”, stämde ju uppenbarligen inte.
    Konstigt att du inte skrev att den var helt nopprig i hela halsringningen och att fotbanden är hemmasnickrade går ju inte att se på bilderna så då utgår man ifrån att de är nya original.

Tycker du får vara mer noggrann i din beskrivning i fortsättningen(kändes som om du kopierat texten från någon annan!), det var ju tom två olika storlekar i annonsen som jag ifrågasatte innan köp(slarvigt). Därav det negativa omdömet.

Mvh

Men gud så otrevlig köpare. Spärrar henne NU!
    Jag hade nog inte skrivit tillbaka nåt mer utan påtalat att du sköter dian affärer korrekt och hade du varit missnöjd och påtalat i mail hade jag tom kunnat gå med på en kompromiss om du ville göra ett återköp men knappast efter att man blir bemött så otrevlig och felaktigt.

Nu har du iaf fått dina pengar så kan hon sitta och sura över "hemmasnickrade" (vad är det??) fothällor
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-10-20 21:51:30 följande:
    haha, ja eller hur. Alltså riktig knäppis till köpare.
    Hade jag inte varit noga med objektbeskrivningarna så hade jag knappast fått 4,8 i betyg, men det lär hon ju ha dragit ner nu

men hon ska absolut få ett fett negativt tillbaka, frågan är vad jag ska skriva.
    OSERIÖS köpare! Vid kontakt är jag alltid resonlig om jag råkat missa något i objektsbeskrivningen men jag blev inte ens kontaktad. Eller nåt sånt. SKulle jag ha skrivit.
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-10-20 21:56:10 följande:
    skickade detta mail, men nu ska hon inte få förpesta min kväll mer. blä för sådana köpareKräks

hej!
     bilderna kan ju vara vilseledande därför har man en objektbeskrivning, som sagt stod klart och tydligt att fothällorna var utbytta. Om ditt problem är att det var olika storlekar i rubrik och annons så ändrade jag ju detta då du påtalade det.  Du budade ju trots allt på rätt storlek.
    Hade jag inte haft en ärlig beskrivning på mina auktioner så hade jag inte haft 4,8 i betyg.
    som sagt fleecen blir nopprig på en gång, och fothällorna står ju klart och tydligt att de är utbytta så ditt negativa omdöme var helt obefogat. Hade du bara mailat mig så hade vi löst det med att du antingen skulle få skicka tillbaka overallen eller få kompensation.
    men det lär ju inte ske nu när man blivit bemött på ett så otrevligt och felaktigt sätt.
    Bra skrivet! Skit i henne nu!
    Önskar ibland att man hade nån funktion i mailen så att nästkommande mail kunde studsa tillbaka till henne (om hon nu sitter och skriver nåt arg mail tillbaka) pga att du spärrat hennes mailadress. Det hade varit toppen på i:et
  • ominte
    mullenupp skrev 2010-10-20 21:59:35 följande:
    Ni verkar ha koll på Tradera så jag hoppas på lite hjälp! Gjort ett femtiotal affärer på T och mitt omdöme her legat på stadiga 4,9. När jag kikade igår hade mitt omdöme sjunkit till 4,7, det beror på att någon inte tyckte objektbeskrivningen stämde tillräckligt väl. Ifs inget större bekymmer men förargligt när jag är mån om att göra rätt . Kommer detta omdöme hänga kvar förevigt nu (förutsatt att jag inte gör bort mig) eller kan det höjas igen? 
    Det komer att höjas men det kan ta ett tag. Jag skulle maila tradera och be dem ta bort det omdömet
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-10-20 23:58:36 följande:
    jag tänker iaf inte ta bort mitt omdöme, lär inte svara på hennes mail heller. Jag kommer lätt att få 100% positiva omdömen snart, då jag kör på kvantitet enligt henne. Men hon har ju bara 95% positiva nu.med takten hon köper o säljer lär det ta tid innan omdömet går upp

kvitto på hällorna varför skulle jag ha det,?? köper alltid mina gummiband i den butiken,  det är likadana som pops extra band som medföljer vid köp av overall. det är sådana med massa knapphål i som går lätt att sätta på, finns det någon annan modell?
    Vilken mupp alltså! Låter som en störd människa i sina mail. Hur har man ens ork att bråka om en sak man ändå inte kan få rätt i? Ville hon medverka i att påverka sitt köp hade hon bara kunnat var trevlig och tillmötesgående.

Förresten, vart köper du hällor? Dotterns reima saknar och måste få ditt ett par för de åker upp över stövlarna..
  • ominte
    alvaereva skrev 2010-10-21 14:06:15 följande:
    Varnar för säljaren Amanda&Thea
    www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...

Jag köpte en kjol av henne till min dotter (utan att kolla hennes omdömen först, dumt jag vet)

Det tog en vecka och två påminnelsemail från min sida innan jag fick betalningsinfon. Jag satte in pengar redan samma dag. Därefter tog det väldigt lång tid innan jag fick hem kjolen. När jag väl fick den blev jag glad att jag överhuvudtaget hade fått den, trots att den inte egentligen levde upp till förväntningarna.
    Det var mänder av lösa trådar och ett broderat pärlband som gick runt hela kjolen var trasigt hela vägen runt.

Nu gav jag henne positivt, utan att skriva något alls, bara för att jag var rädd för hämdomdöme 8kolla hennes omdömen och vad hon ger för hämdomdömen!) men egentligen skulle jag velat ge negativt. I dom där staplarna gav jag lägsta rakt igenom.

Vill bara varna så ingen annan råkar ut för henne och hennes krångel och hämdomdömen!
    Jotack, henne hade jag med att göra i våras. Fick inget vinstmail, svarade inte på förfrågningar om vinstmail trots att jag påminde ett par gånger. Tänkte lägga neg efter 60 dagar men glömde..
  • ominte
    maadicken skrev 2010-10-21 20:12:53 följande:
    jag har mailat och frågat om bussgods är ett alternativ för köparen. han valde schenker eller dhl egentligen.

nån som vet om/vart man kan få tag på frigolit?
    flyttfirmor? Borde kanske funka med bubbelplast också?
  • ominte
    maadicken skrev 2010-10-21 20:41:08 följande:
    ja flyttfirmor var ju ingen dum idé! vilken tur att jag känner en "flyttgubbe
    bubbelplast borde ju oxå funka. och skumgummi. undrar om det finns nån gamal madrass i min närhet kanske
    från nån urvuxen spjälsäng
Svar på tråden Traderatråden nr 16