charmmiss skrev 2010-10-20 21:36:57 följande:
fick detta svar, angåeende storlekarna som hon nämner så var det att jag råkat skriva en storlek i rubrik och en i annonsen, vilket jag andräde innan hon la bud då hon påtalade detta. blir så arg över hennes nonchalans så att jag inte vet vad jag ska svara.
skrev detta till henne
hej!
fick ett negativt omdöme av dig idag. Ser att du är ny på tradera. Man brukar i första hand ta kontakt med säljaren om man är missnöjd med en vara, men du var väldigt snabb med ditt omdöme, om du är missnöjd med varan så kunde du kontaktat mig så kunde vi säkert lösa det. varan var ju inte ny, självklart finns det ju noppor då det är fleece, blir ju det efter en tvättt. Fothällorna stod ju klart och tydligt i auktionen att de var utbytta.
Undrar helt enkelt varför du inte tog kontakt innan du la omdömet???
mvh
hennes svar till mig.
Hej!
Har varit medlem sedan 2005 så ny vet jag inte....
Sedan har jag inte handlat eller sålt över 1000produkter men en ärlig beskrivning känner jag igen!
Jag refererar dig:
Snygg overall i grå färg, Den är i toppen skick inga slitage någonstans, Inte ruggad vare sig på knän eller rumpa. Reflexerna har blivit lite slitna, vilket är det enda jag kan anmärka på, annars toppskick.
Orden “inga slitage någonstans” och att “reflexerna har blivit lite slitna, vilket är det enda jag kan anmärka på”, stämde ju uppenbarligen inte.
Konstigt att du inte skrev att den var helt nopprig i hela halsringningen och att fotbanden är hemmasnickrade går ju inte att se på bilderna så då utgår man ifrån att de är nya original.
Tycker du får vara mer noggrann i din beskrivning i fortsättningen(kändes som om du kopierat texten från någon annan!), det var ju tom två olika storlekar i annonsen som jag ifrågasatte innan köp(slarvigt). Därav det negativa omdömet.
Mvh
Men gud så otrevlig köpare. Spärrar henne NU!
Jag hade nog inte skrivit tillbaka nåt mer utan påtalat att du sköter dian affärer korrekt och hade du varit missnöjd och påtalat i mail hade jag tom kunnat gå med på en kompromiss om du ville göra ett återköp men knappast efter att man blir bemött så otrevlig och felaktigt.
Nu har du iaf fått dina pengar så kan hon sitta och sura över "hemmasnickrade" (vad är det??) fothällor