• ominte

Traderatråden nr 16

Lattjo skrev 2010-09-17 15:16:44 följande:
    Auktionen

hoppas allt funkade nu :)
    Oj vilka usla omdömen hon hade på kommunikation och leveranstid!
  • ominte
    Mandarin skrev 2010-09-17 17:18:14 följande:
    Nä det är i skor  och med såna lappar man stryker på. Jag vet att jag är petig, jag ska sluta köpa beg jag blir bara besviken. 
    Jag tycker inte att  det är ett problem faktiskt men jag är inte så kräsen. Det viktigaste är funktionen tycker jag! Det är bara att stryka över det gamla namnet. På dagsi har de ändå koll på vems vinterskor som är vems,
  • ominte

Iiiik, satte just ett positivit omdöme men drog ner fraktkostnad-stapeln. Från 4,8 gick hon ner på 4,7 direkt. Nu fattar hon ju att det var jag
    Är lite rädd för negomdöme som hämnd. Löjligt jag vet..

• ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-09-18 21:25:12 följande:
    Det funkar ju inte så..Siffran baseras på de senaste lämnade omdömena-10 tror jag att det är..
    men hon har knappt några köpare som har lämnat och de som lämnade för ett tag sen verkar ha varit supernöjda av kommentarerna att läsa. De är nästan bara säljare som har lämnat
  • ominte
    Ia 70 skrev 2010-09-18 21:28:18 följande:
    Men det har hänt att jag tagit bort ett positivt omdömme som ändå dragit ner min stapel på säg ex leverenstid o när jag tagit bort det så har siffran återgått till ursprungliga...
    Tagit bort? Hur tar du bort positiva omdömen
  • ominte

Gaaah, vad tror ni?
    JAg har ett par kängor/skor ute som ligger rätt högt. Jag har fotat och skrivit i beskrivningen att det finns slitningar på yttertyget/materialet men insåg just att det kanske är otydligt beskrivet då slitningarna är på båda kängorna och båda insidan o utsidan. kanske folk tror att det bara är på den ena, den som jag har fotat???
    Jag har lagt till det NU i beskrivningen men tänk om fok ångrar sig och inte vill ha dem längre? Vad gör man då???

• ominte

Nån som har koll på hur småfolk respektive molo är i storlekarna på rånar/väpnarluvorna?

• ominte
    Bellevue skrev 2010-09-19 18:20:10 följande:
    Nån som har lust?

www.tradera.com/auktioner/Chantelle-67
    Rubrikerna kan du förtydliga lite mer. Tex lägga till mössa istället för bara vintermössa. Eller overall där det står vinteroverall. Färg är också bra att skriva i rubriken.

Återkommer med mer strax. Dags för läggning.
  • ominte
    Tonarslisa skrev 2010-09-19 19:07:19 följande:
    Om objektet blir skadat medan annonsen är aktiv
    Det är alltid ditt ansvar som säljare att bibehålla objektet i utannonserat skick. Har något hänt med ditt objekt är det upp till köparen att avgöra om han eller hon ändå vill genomföra affären. Du har då möjlighet att reducera priset motsvarande skadan/felet på objektet. Kontakta köparen och kom fram till hur ni vill lösa detta.
    Fast det är ju inte så att objektet blev skadat under annonseringstiden. Det är att det finns vissa defekter som är utskrivna och fotade men jag vet inte om det är otydligt att skadan finns på BÅDA skorna och inte bara på den ena som jag har fotat.
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-09-19 19:20:24 följande:
    Godkväll gott folk!

Loggade in för att se om jag vann en auktion jag budat på... och det hade jag! Supernöjd! Precis en sån har jag sökt att nåla fast hängkoftor med. Hoppas den är fin i verkligheten! www.tradera.com/Gammalt-brosch-i-silver-med-k... (Ser guldig ut på bilden, men där belysningen som spökar, det är ju silver.) Kan tipsa om att många silversmycken går billigt på Tradera, det går att fynda!

Och när jag just loggat in så ramlade jag på ett fynd jag blev tvungen att klicka hem på KöpNu, håller tummarna för skicket! Gillar den modellen skarpt, och de brukar gå för 350-450 oftast. www.tradera.com/--HUNKY-DORY-BLUS---auktion_163002_118835037 
    Åh fina!
    Älskar hunkydory, det var ett riktigt fynd
Svar på tråden Traderatråden nr 16