7småtroll skrev 2010-09-15 19:01:29 följande:
Har inte läst vad du skrivit tidigare. Men vad var det för strl? Fick hon betala returfrakten som det står i omdömet?
Alltså generellt nu...men om ngn skriver fel strl i annonsen så borde väl säljaren styå för returportot? Även om du skrivit måtten så gäller det en Fix-overall...kanske hade hon testat på lindex och visste att det var just strl 80 hon behövde?
Man kan ju inte begära att alla har måttband hemma.
Hade jag fått hem en overall i fel strl och säljaren inte stått för returportot så hade jag också satt negativt.
Jag råkade ut för in incident i våras. Fick hem två plagg av en säljare; en klänning och en tunika från pop. Det stod att kläderna bara hade hängt i en garderob. Jovisst tjena...tunikan var iaf otvättad då den hade matrester. Klänningen var i samma skick som en skurtrasa! LUMP! Nopiig...inte sådär lite tvättruggad utan stora noppor, fläckar över hela klänningen osv.
jag mailade och ville ha återköp. Fick svaret att "Det finns inte i denna värld!" Lång mailkorrespondens som slutade med att jag satte negativt omdöme. Hon ville att jag skulle stå för frakten till mig och sedan till henne....och detta erbjudande kom efter flera mail.
Jag satte negativt...och fick såklart negativt tillbaks.
Stämmer inte auktionsbeskrivningen så radikalt så ska säljaren stå för returfrakten.
Jag kan hålla med där. Jag är kanske FÖR snäll men jag erbjuder återköp direkt om jag råkat skriva ut fel storlek i annonsen, oavsett var den ligger. Sälvklart har man som köpare alltid ett ansvar att kolla det man behöver veta innan köp men det är lätt hänt att man missar, och mäer, det gör jag väldigt sällan om det inte handlar om kläder åt mig själv. Dessutom ligger ju ofta annonser under fel kategori..
Jag köpte en reimaoverall nyligen som visade sig vara hål i baken + noppig och sliten och säljaren erbjöd sig att ta tillbaka den. Jag erbjöd mig att stå för återfrakten vilket egentligen är hennes ansvar
Så jag betalade 60 spänn för att avsluta affären på ett bra sätt.