• ominte

    Traderatråden nr 16

    Ia 70 skrev 2010-09-10 21:59:27 följande:
    jag har mejlat o frågat...men antar att det var för att hon endast i sin pres hade skrivit att hon tar 10 kr Förvånad i avgift för emballage, papper, bläck, transport..o jag sa att det gäller inte om man skriver i sin presentation utan att det måste stå i själva obj.beskrivningen..Men hon svarade mig att hon gjort tillägg i auktionen med de uppgifterna men spärrade mig i alla fall..
    Var glad för det. Det hade kanske inte slutat så bra med en person som tar betalt för bläck!!???
  • ominte

    Amen vaf**n är det för fel på folk!? Dels så har jag försökt få tag på en köpare som vann en klänning förra söndan men hon svarar inte på mail och dels vann jag en auktion i fredags och efterfrågat vinstmail men nada.

  • ominte
    Sarah84 skrev 2010-09-13 21:10:48 följande:
    Någon som vet om Ecco skor går dåligt på tradera? Mina ligger ute nu andra veckan, utan ett enda bud =/
    ingen aning, har haft 2 par ute i nästan en vecka på köp-nu utan några bud. Igår började de rassla in och har nu 4 bud på dem. De går ut på söndag. Dock ligger dotterns viking som är i nyskick utan ett enda bud.. Tycker nog att tradera går sådär på just barnskor och overaller, betydligt mindre intresse än vid samma tid förra året.
    Däremot tycker jag att mycket annat går bra, tex damkläder och skor
  • ominte
    Labolinas skrev 2010-09-13 21:40:09 följande:
    Imorgon går mina första auktioner ut. Om man inte använder sig av automatgenererat vinnarmail, tar man bara då mailadressen från vinnarens profil och mailar info om betalning, ber om adress att skicka grejerna till?

    Har dessutom lagt ut 6 auktioner nu ikväll, någon som har tid & lust att ta en kik och ge konstruktiva kommentarer om de är ok med tanke på att tradera är helt nytt för migt Mitt användarnamn är Angel_Malmö
    (kanske kan man länka till alla auktioner, men vet inte hur man gör än...)
    Adressen står i mailet som DU får från tradera strax efter autkionen är avslutad. Du måste då maila köparen/köparna ditt kontonummer och om du vill ha betalning inom x antal dagar.
    Så mycket enklare med automatiskt vinstamail, rekommenderas!!
  • ominte

    Ang mailingbags, är det stl 25x33 som är "standard", dem man får i barnbyxor/tröjor etc?

  • ominte
    Pixxi skrev 2010-09-15 17:42:55 följande:
    Jag satt o tittade runt på tradera. uch vad alla kläder var fläckiga...
    sen insåg jag att jag behöver torka av datorskärmenTyst DrömmerSkrattande
    haha har faktsikt hänt mig också
    Pixxi skrev 2010-09-15 17:44:16 följande:
    Absout, man får i ännu fler saker, men då blir det oftast skrymmande på höjden.
    OK tack så slänger jag iväg en beställning pronto!
  • ominte
    Tonarslisa skrev 2010-09-15 18:01:41 följande:
    Vilket brukar du använda, mailingbags eller plymailers?
    Jag tycker båda är sak samma. Har aldrig varit med om att mailingbag har spruckig, gått sönder eller linande.
  • ominte
    7småtroll skrev 2010-09-15 19:01:29 följande:
    Har inte läst vad du skrivit tidigare. Men vad var det för strl? Fick hon betala returfrakten som det står i omdömet?

    Alltså generellt nu...men om ngn skriver fel strl i annonsen så borde väl säljaren styå för returportot? Även om du skrivit måtten så gäller det en Fix-overall...kanske hade hon testat på lindex och visste att det var just strl 80 hon behövde?

    Man kan ju inte begära att alla har måttband hemma.

    Hade jag fått hem en overall i fel strl och säljaren inte stått för returportot så hade jag också satt negativt.

    Jag råkade ut för in incident i våras. Fick hem två plagg av en säljare; en klänning och en tunika från pop. Det stod att kläderna bara hade hängt i en garderob. Jovisst tjena...tunikan var iaf otvättad då den hade matrester. Klänningen var i samma skick som en skurtrasa! LUMP! Nopiig...inte sådär lite tvättruggad utan stora noppor, fläckar över hela klänningen osv.

    jag mailade och ville ha återköp. Fick svaret att "Det finns inte i denna värld!" Lång mailkorrespondens som slutade med att jag satte negativt omdöme. Hon ville att jag skulle stå för frakten till mig och sedan till henne....och detta erbjudande kom efter flera mail.

    Jag satte negativt...och fick såklart negativt tillbaks.

    Stämmer inte auktionsbeskrivningen så radikalt så ska säljaren stå för returfrakten.
    Jag kan hålla med där. Jag är kanske FÖR snäll men jag erbjuder återköp direkt om jag råkat skriva ut fel storlek i annonsen, oavsett var den ligger. Sälvklart har man som köpare alltid ett ansvar att kolla det man behöver veta innan köp men det är lätt hänt att man missar, och mäer, det gör jag väldigt sällan om det inte handlar om kläder åt mig själv. Dessutom ligger ju ofta annonser under fel kategori..

    Jag köpte en reimaoverall nyligen som visade sig vara hål i baken + noppig och sliten och säljaren erbjöd sig att ta tillbaka den. Jag erbjöd mig att stå för återfrakten vilket egentligen är hennes ansvar Så jag betalade 60 spänn för att avsluta affären på ett bra sätt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16