• ominte

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-08-23 21:22:33 följande:
    jo jag hade en sånn period med, men insåg de när kläderna kom hem så mycket åkte ut ganska fort på T och nu så har han "lagom" hehe.

de är väl 60 tröjor i olika former mönster osv
    20 byxor varav 15 är Nova star.

de är väl lagom antar jag :-P
    Shitt pommes 60 tröjor!!! Jag sparade en 10 MAX, resten åkte i kassen Byxor i plysch sparade jag 2 par och så har hon väl ett tiotal leggings som hon älskar. Jeans avskyr hon den sabla lillskiten
  • ominte
    crimson skrev 2010-08-24 21:55:46 följande:
    Är det någon hör som har sålt böcker? Hur skickar man dem på bästa sätt, några tips? Kollade på en och samma bok på tradera, 10 st och alla hade olika fraktpriser.
    antingen förfrankerat vadderat kuvert på posten, eller som jag : tar en bit pappkartong och lindar noga kring boken och lägger in i mailingbag alt tjockare plastpåse.
  • ominte
    Viktorsmamma skrev 2010-08-27 18:07:49 följande:

Har 2 tim till avslut och har flera utan utgångsbudet och resten ligger på utgångsbud 9-30kr typ.. =/ trist....

men men hoppas några iallafall slår till mot slutet så jag blir av med grejerna iaf orkar inte behöva lägga ut dem en gång till......

Kollade dina annonser. Tycker själv att det är lönlöst att lägga ut mössor från hm eller t-tröjor som inte har något "speciellt" tryck, tex retromönster eller bamse o likn. Det ska vara något extra om man ska få icke märkeskläder att gå bra. Ger hellre bort grejerna till kompisar Jag tycker dessutom att lindex går lite bättre än hm på tradera faktiskt..
  • ominte

Är 2 frimärken ALLTID 6+6 =12 kr? Jag fick hem ett paket som hade 2 ganska stora frimärken men jag betalade för 24 kr i frakt som det stog i annonsen Jag tänkte att det tex finns frimärken som är på 10 kronors..

• ominte
    höstäpple skrev 2010-08-27 20:03:24 följande:
    Är söndagkväll bra tid för avslut?
    Det tycker jag ialla fall Då är jag som piggast och sitter och kollar in alla avslut. VArdagskvällar är jag så  trött så jag orkar inte ens logga in på datorn många gånger..
  • ominte
    Viktorsmamma skrev 2010-08-27 20:18:04 följande:
    finns 12kr frimärken om man går på postens ombud och skickar, fick jag då jag skcikade iväg senast.
    Hur vet man då om man betalat för mycket frakt????
  • ominte
    Mamma till Simon skrev 2010-08-27 20:20:13 följande:
    stog det inte 12kr på dem, det har jag för mej att det brukar göra
    Nä det stog inget. Det står ju inte pris på alla frimärken nuförtiden tycker jag..
  • ominte
    Viktorsmamma skrev 2010-08-27 20:56:06 följande:

är är irriterad nu... sålde 3 tröjor till samma köpare, en tröja i 86/92 väger igenomsnitt 80-90gr st då frakten blev 36 i samfrakt, samma som om hon hade köpt de stycke, men hon fick ju de för 9 resp. 10kr styck.  hon mailar då såhär:

"Pengarna är överförda, 65kr. Men nu när det inte alls vart billigare med samfrakt så
    tycker jag inte att du borde skriva ut att "man tjänar på att köpa flera tröjor"- nu när det inte ens stämde.
    Det var just därför jag budade på fler än två..."

en som har köpt innan vet ju att tröjor, långärmade väger ändå såpass "mycket" blä... nu blev jag IRRI!

Det föranleder att det borde komma fler staplar än bara hur snabbt köparen betalade. Kommunikation är minst lika viktigt och ska bedömas båda vägarna tycker jag.
    Tänker du svara på det där dryga mailet?
  • ominte
    LitenBlomma skrev 2010-08-27 21:03:29 följande:
    Jag skickade brev i förrgår och fick 2 lite större frimärken, värda 12kr st. Tror inte att det stod något, men jag är inte hundra...
    Vad irriterande att det inte står nåt på dem. Det är samma sak när man går till posten och skickar paket, nuförtiden har de bara en stämpel som de stämplar på. Där står det inte hur mycket det kostar. Som köpare har man ju ingen aning om man betalat för mycket frakt då..
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-08-27 21:06:41 följande:
    Ang frimärken så har posttanterna här sagt till mig att valören är utskriven på alla frimärken utom ibland 6 kronors
    alltså ÄR det 6-kronors som satt på mitt paket
Svar på tråden Traderatråden nr 16