• ominte

Traderatråden nr 16

StaffenAssar skrev 2010-08-15 22:05:03 följande:
    Skönt med återköp, men fy vad tråkigt ändå  
    Ja supertrist...Fick svar igen att hon inte kan betala tillbaka förrän på fredag (antagligen väntar hon på barnbidraget) men det känns också så himla fult att bara anta att köpare kan vänta. Hur dum får man vara att man säljer en overall med hål i baken och låtsas som att det regnar..suck
  • ominte
    Virrpirr skrev 2010-08-17 11:03:43 följande:
    Jag tycker att Blocket kan vara värt att testa. Men Tradera är ju så mycket smidigare!
    Har en del vinterkläder ute på blocket nu och har fått rätt många mail.

Men det jobbiga med blocket är:
    -Folk ska pruta så plaggen helst ska vara gratis
    - Folk säger att de ska köpa, men betalar aldrig in

Vet inte hur många oseriösa köpare jag haft att göra med på blocket sista tiden..
    Vad har du för overaller ute? Jag kan tänka mig att köpa reima i stl 98
  • ominte
    Scruffy skrev 2010-08-20 10:36:41 följande:

Ett förtydligande. Jag slog till med ett KÖP NU på Tradera. Eftersom vi bor på samma ort så frågade jag henne om jag kunde komma och hämta det (slippa portokostnaden).
    När jag ser regnstället och frågar efter huvan så säger hon att den försvann första dagen på dagis.

Jag har mailat henne och frågat hur hon vill lösa det.

Jag skulle inte ens tagit med mig plaggen hem om jag såg dem vid köptillfället.. Men du borde få rätt, helt klart!
    Är hon svår så kontra med negativt omdöme + spärr samt att du hänger på en mailgrupp med tradera som hobby och kommer se till att alla spärrar henne också!
  • ominte
    BetongMorsa skrev 2010-08-21 16:40:19 följande:
    Tradera går åt pipsvängen rent ut sagt. Känns sådär och skänka bort en kanonfin vinterjacka före den lilla pengen men men. Så vill ni fynda tycker jag att ni ska ta en kik
    länk finns på pressen.
    Blev lite sugen på din jacka men får nog vänta till sista sekunden för jag har egentligen inte råd..
  • ominte

Ingen som tänker lägga ut en molo eller reima vinteroverall i stl 98 i lila färg, på köp nu ikväll?

• ominte
    Vikctoria skrev 2010-08-22 18:26:51 följande:
    Ingen lila tyvärr, men jag har en sprillans ny silvergrå Reima-overall i stl 98..
    Synd, är ute efter en lila...MEN jag såg att din pepparkaksdress är uppe högt redan så här tidigt Hallå, längtar folk till jul och lucia redan eller?!
  • ominte
    h80 skrev 2010-08-22 21:18:52 följande:
    nu är min prolister också igång
    www.tradera.com/auktioner/annah
    Mycket fint du har ute! Gillar den svartrandiga pop vintermössan, den stickade med tofs på huvet och öronlappar med snörning. Är den fodrad inuti?
  • ominte

Jiho, kan man betala nån som kan ladda pron åt en? Jag betalar bra Rensade ut dotterns byrå igår och fick ihop en hel ikeakasse som måste antingen slängas, ges bort eller säljas. Orkar bara inte fota alla miljarrder kläder och skriva annonser..

• ominte
    Viktorsmamma skrev 2010-08-23 21:14:12 följande:

haha jadu  jag är glad att sonen kan ha alla sina kläder, så jag slipper sitta och fixa.

nu läggs auktioner ut mest bara för lådorna svämmar över han kommer nog inte "behöva" nya kläder på lääänge.

74:a hade han i 10månader, nu har han haft 80/86 (92 i vissa tröjor) in 8månader. bra men lite drygt!

Problemet (som jag insåg igår när jag rensade ut) är a tt jag har köpt på tok för mycket kläder åt henne som hon knappt har använt. Det var nog rätt nyttigt att göra det, för idag kände jag knappt nån köplust när jag gick in på lindex och såg alla fina höstkläder

Här är kvällens fynd, hoppas att den är lagom åt min 94-centimetare, tyckte det var ett bra pris
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx
Svar på tråden Traderatråden nr 16