• ominte

Traderatråden nr 16

Smultronhjärta skrev 2010-07-09 13:51:04 följande:
    *ursäkta svordomarna*

Jävla skitSchenker- jag ska aldrig mer i helvete skicka något med demSkrikandesSkrikandes
    Dyyrt paket är borttappat av dem,inte ens ursäkt får jag och jag har nu en köpare som är nybörjare på Tradera och dessutom skitsur på mig,jag går då emot Traderas rekommendationer och tar istället förlustanmälan och väntandet på ersättning istället för min köpare i hopp om att det ska hjälpa något mot förlusten.
    Av 9 samtal med Schenker så har jag i 7 fall kommit till jordens bitterf*tta som verkligen borde byta jobb!!!!

A L D R I G mer Schenker
    OJJE! Trodde inte schenket om npn kunde tappa nort paket. Fy vad surt och jobbigt
  • ominte

Måste säga att jag blir galen på alla som lägger ut sommarkläder utan något köp-nu-pris och/eller långa avslut. Vad är vitsen med att vänta tills vädret vänder?Sommaren är kort i det här landet. JAg har skippat att lägga inflera på min minneslistasomgår uti slutet på juli. Jagvill ha  somamrkläder NU, inte i augusti!

• ominte
    h80 skrev 2010-07-19 22:24:39 följande:
    hm, det har jag inte tänkt på.......har nog inte köp nu på alla mina....borde kanske ändra?
    vad är det du kolla på ?
    Ursäkta det supersena svaret (har jobbat heldagar hela veckan). Jag kollar mycket åt mig själv, dvs vuxenkläder och skor. Men jag skulle tänkt likadant gällande kläder åt dottern.

Kul att det går så bra för många..Här i sthlm är vädret uselt sedan igår och då kanske det vänder på tradera om alla sitter inne och budar ist
  • ominte
    Ia 70 skrev 2010-07-23 22:03:35 följande:
    Hej, vet/tror att detta har pratas om tidigare men har inte tid att leta (med tre barn/ungdomar) Men ex om jag vill sälja fina barnkläder i stl. 74 och upp till 92/104 pojk/flick. Mest Lindex, H6M o Kapp Ahl. För att få ngt för mödan/kostnaderna att lägga ut dem vad ska jag lägga för utropspris. Vill inte lägga 1 kr e så less på att det blir mer jobb o kostnader än vad jag får in
    Säljer alltid fina kläder, ofta obetydligt använt då jag älskar mer att handla till barnen än till mig, ibland undrar jag varför vissa får så himla bra bud o inte jag...Vad e finessen med det hela. Vad ska jag göra? Känns ibland så hopplöst när man tittar på andras auktioner som går bra utan att det är ngt speciellt med deras kläder o skick.
    Önskar lite peppning o tips...Vi flyttar i nov/dec o vill gärna rensa ut innan (eller då vi packar upp i dec/jan)
    Kram//Mia
    Till skillnad från andra i den här  tråden gillar jag mycket mer kläder från lindex och kappahl än märkeskläder. Dels eftersom min dotter alltid får leka fritt i sina kläder och därmed fläckar ner = onödigt med dyra kläder då och dels för att jag tycker lindex och kappahl har många fina tryck och färeger på sina kläder som jag tycker är otroligt prisvärda och ofta lika hållbara i kvalité som de dyrare märkena.

För att få lindex/kappahl-kläder sålda ska de vara i superskick och i populära tryck. En basic-tröja i ljusrosa tex är svårt att få såld eftersom den finns att köpa för 49-69 kr (ord.pris) ny eller gratis i 3 för 2. Säkert ännu billigare på rea.
    Sånt som snabbt tar slut är ltät att sälja, tex svarta eller röda leggings tog slut direkt på lindex och då gick de upp på tradera.

För att ge ett exempel så var det jättepoppis med en lindextunika i verlous/plysch i vintras med retromönster på djur. Har du också kläder från tidigare kollektioner kan du nog få lite mer pengar för dem.
  • ominte
    h80 skrev 2010-07-24 13:44:42 följande:
    när det ändå pratas vinterkläder........lurvar, ska man lägga ut det nut eller vänta lite tror ni?
    Jag skulle väntat till mitten/slutet på augusti
  • ominte
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 15:29:51 följande:
    Vad lätt det går bara man får tummen att börja fota...ytterligare ett gäng ute
    www.tradera.com/auktioner/Simonniska
    Köpte den gröna hm-jackan du hade ute Vilken tuff! Kommer passa super på min tjej!
  • ominte

På tal om vinteroveraller. Vi har haft lindex, pop och name it. Polarns tyckte jag var ok men den var inte så vattentät (iofs köpt på tradera). Lindex tyckte jag var så stel och hård.
    I år skulle jag vilja ha en lila overall till sockan och funderar på didrikssons, någon som har efarenhet? I år är hon 3,5 när det är vinter så då lär hon leka och krypa mycket mer på marken så det ska vara en overall som är slitstark. Annars kanske en reima?

• ominte
    Mamma till Simon skrev 2010-07-24 18:52:12 följande:
    har haft didriksons och exit och de var bra men förra året provade vi helly hansens och den var verkligen super. Jättetålig och sonen blev inte blöt en enda gång Glad
    Ja helly hansen är ju kända för att vara bra vinterkläder! Var köper man helly hansen-overall? Har nog aldrig sett dem. Vad kostade den ny?

Och sen SKOR! F**N vad less jag blev förra året på att försöka hitta vinterskor som dottern inte frös ihjäl i. Ecco och ett par viking goretex fick hon men var ändå iskall
Svar på tråden Traderatråden nr 16