• ominte

Traderatråden nr 16

höstäpple skrev 2010-09-15 19:42:34 följande:
    Superfin! Min bebis har ju inte ens kommit än, men tänkte att den kanske kunde glägja nån annan!
    Bebisen kan ju ha den nästa år
  • ominte
    Tonarslisa skrev 2010-09-15 20:50:03 följande:
    Det blir för långt så jag drar ned på det här.
    Skickade mail i fredags (här nedan har ni orsak till att jag kräver ett återköp).
    Detta gäller en Tshirt:
    Jag fann en massa långa hårstrån.
    Orangea fläckar/märken vid halsringen.
    Ljusa svettfläckar som doftade svagt.
    Sömmar som gått upp på vissa ställen.

I måndags fick jag svar av säljaren:
    Hej! Ursäkta, det var mitt fel, tshirten är från shirtstore.se
    Och jag vet inte riktigt vad du menar nu. Jag har aldrig använt den en ända gång.
    Men om du vill skicka tillbaka den så kan jag betala frakten.

Mvh
    Svarade på hennes mail samma dag inom en timme.
    Har inte fått något svar, känner att hon försöker komma undan med att BARA betala returfrakten. Men kan jag ha tolkat fel?
    Jobbigt  att vänta när hon vet att hon ska få mail.
    Jag skulle skrivit vänligt men bestämt att plagget inte stämmer med auktionsbeskrivningen och att du därför vill göra ett återköp/retur. Ge henne dina betalningsuppgifter + återfrakten och avvakta svar.
  • ominte

Men vafffffff är det med folk Nu har jag 2 säljare som inte hör av sig med vinstmail. Varför gör di på dette viset?

• ominte
    kram059593 skrev 2010-09-16 20:55:37 följande:
    Här är senaste svaret jag fick, när jag skrev att de inte fyllde sin funktion, inte värst tillmötesgående

Jag håller inte med dig på den punkten det sitter ju runt fickan och med en jacka över så har det ingen betydelse det är ju en överdragsbyxa inga galonbyxor som tex ska gå att sitta i vatten utan att bli blöt.
    Mitt alternativ kvarstår 250:- tillbaka då byxan är returnerad eller behåll dom mitt erbjudande står kvar till i morgonkväll.
    Maria
    !!!
    Vilken idiot!
    Kan du länka till auktionen? För jag förutsätter att detta inte stog med i annonsen? Då har du rätt att kräva återköp. Jag vet inte om tradera går in i såna här lägen och medlar?
  • ominte
    kram059593 skrev 2010-09-16 20:55:37 följande:
    Här är senaste svaret jag fick, när jag skrev att de inte fyllde sin funktion, inte värst tillmötesgående

Jag håller inte med dig på den punkten det sitter ju runt fickan och med en jacka över så har det ingen betydelse det är ju en överdragsbyxa inga galonbyxor som tex ska gå att sitta i vatten utan att bli blöt.
    Mitt alternativ kvarstår 250:- tillbaka då byxan är returnerad eller behåll dom mitt erbjudande står kvar till i morgonkväll.
    Maria
    Dessutom är det HON som ska betala pengarna först INNAN du skickartillbaka plagget!!!
  • ominte
    Mamma till Simon skrev 2010-09-16 21:19:34 följande:
    spärrad!!!
    det kan du ge dig fn på att hon är här med
  • ominte

Behöver råd kring hur jag ska göra..

Vann ett par stövletter som jag letar efter länge, i onsdags. Säljaren är ny på tradera och jag har trots påminnelse inte fått något vinstmail av henne.
    Jag är angelägen om att få hem skorna eftersom jag int har några bra skor nu när vädret är ostadigt..

Nu har jag kollat in ett par liknande som ligger på ett bra pris och är sugen på att buda hem dem istället. Det är en van sälajre med bra omdömen.
    Ska jag skita i de första och buda hem de här andra? Blir så jäkla trött på folk som inte kan fullfälja sina affärer

• ominte
    star67 skrev 2010-09-17 11:36:17 följande:
    ring henne och brätta att du vill göra så om hon inte vill skicka skorna!
    Gjorde det nyss! Hon hade inte fått nåt mail ,vare sig från tradera eller mig. Ehh? Ska man tro på det?
    Hon bad iaf tusen ggr om ursäkt och skulle skicka skorna imorgon redan.
  • ominte
    Mandarin skrev 2010-09-17 13:02:44 följande:
    Vad tycker ni kan man kräva åter köp om varan är namanad (fler ggr) och iget stog i annonsen?
    svår fråga.. Nä jag skulle inte ha krävt återköp. Det går väl att sätta en namnlapp över?
Svar på tråden Traderatråden nr 16