Kristyr skrev 2011-09-06 12:37:06 följande:
Tettan skrev 2011-09-05 20:08:20 följande:
Fast som säljare kan det vara kul att få lite positiv text om det har varit bra. Ett tomt omdöme ger jag om säljaren har gjort sitt men inte mer, men om säljaren skickar snabbt så kan det ju vara kul om det syns i omdömena...
jag tycker det är ett betyg på säljaren.
Ett tomt omdöme är för mig nästan lika dåligt som negativt. Jag tycker det är slappt att inte skriva nått. Du har orkat buda, och betala då kan man slutföra affären på ett snyggt sätta och ge ett omdöme. Det räcker med nöjd, tack osv om man inte orkar skriva mer.
Jo, så tycker jag med. Med att "säljaren gjort sitt" menar jag att han/hon kanske har skickat varan men jätteseeeent. Jag har nog alltid lämnat en kommentar till säljare.
Däremot har jag ibland lämnat tomt på en köpare som dragit ut på betalningen till sista dagen (eller längre), och inte heller har skickat något mail om att h*n har betalat, så att jag fått hålla utkik varje dag i låååång tid. Och dessutom kanske gett mig tomt omdöme... Då ger jag hellre tomt omdöme än skriver en neg kommentar. Neg ger jag endast om jag inte får betalt alls, eller liknande.