• Tettan

Traderatråden nr 16

Olivers Mamma skrev 2010-09-25 21:46:31 följande:
    inte tradera men blocket
    www.blocket.se/stockholm/MOLO__overall__jacka...
    den översta overallen där som ska vara i mkt fint skick, är det bara jag soom ser dåligt eller är hällorna helt slitna och knäna mörka?
    Knäna KAN vara kameran som spökar - jag har varit med om samma... (men man vet ju aldrig)
    Däremot tycker jag hällorna ser misstänkt slitna ut...
  • Tettan
    snappi81 skrev 2010-09-27 20:31:10 följande:
    Tycker du kan fråga iallfall, jag sätter inom sverige av ren lathet. Men skulle nån fråga så är jag aldrig omöjlig.
    Samma här!
  • Tettan
    StaffenAssar skrev 2010-09-27 23:08:58 följande:
    Jag har fått förfrågan två ggr om att öppna upp och då har jag gjort det utan problem Tänker mest att folk utanför norden inte är så intresserade av mina grejer och auktionstext på svenska. Men norden har jag alltid numera och har sålt en del till finland
    Hur levererar du då? Funkar Schenker, eller blir det posten som gäller då?
  • Tettan

För första gången har en köpare inte löst ut sitt paket hos schenker, utan det kommer att komma tillbaka till mig.

Hur hanterar man det? Om inte schenker fått kontakt med köpare trots 2 mail och ett brev, hur ska då jag?
    Ska man försöka kontakta köparen via mail och sms och ge henne/honom en vecka att höra av sig innan man lägger ut på nytt?

Förstår inte varför man inte hämtar ut en fodrad jacka som man gett 79+37 kronor för??

• Tettan
    Mamma till Simon skrev 2010-09-28 07:29:32 följande:
    du vet att det kostar pengar för dej att hämta ut det, tror det är 50kr
    Tack! - Nej det visste jag inte... Hur länge ligger det kvar hos mitt ombud???
    För om jag får lägga ut den igen så tjänar jag ju ändå på det eftersom hon gav 79 kr för den...
  • Tettan
    7småtroll skrev 2010-09-28 08:23:31 följande:
    Jag råkade ut för samma i våras. Jag fick lösa ut paketet hos schenker. Dessutom köra en massa extra mil bara för att skicka och sedan för att hämta. Pengamässigt gick det på ett ut för mig ungefär, det jag fick in på varan åts upp av att jag fick köra extra och lösa ut paketet.
    Visst är det trist? Försökte du kontakta köparen igen?
  • Tettan
    7småtroll skrev 2010-09-28 08:34:32 följande:
    Hon hörde av sig till mig och ville att jag skulle skicka igen. Faktum är att jag inte gick henne tillmötes just pga de kostnader som detta innebar för mig. Hon skulle visserligen stå för nytt porto sa hon men all besninkostnad då? Jag hade inte skrivit schenker som alternativ utan gick med på det enbart för att hon frågade. Jag har 2 mil enkel resa till inlämningsstället!!! Mao körde jag 8 mil för detta paket totalt för en grej som knappt kostade en hundralapp.

Jag har kvar varan fortfarande. Hon skyllde på att barnen varit sjuka så hon inte kunnat hämta paketet. Men som de sa på mitt inlämningsställe...man kan ringa schenkers utlämningsställe vid sådana fall så behåller de paketet längre.
    Jag har mailat henne igen nu och gett henne tills på torsdag att betala dels avgift för mig att hämta ut det igen dels ny fraktavgift.

Annars åker den ut på tradera igen. Tyvärr, måste jag säga, för jag tror inte jag hinner på osåltavgiften krediterad, då det har hunnit gå 30 dagar snart...
  • Tettan
    Tettan skrev 2010-09-28 07:19:28 följande:
    För första gången har en köpare inte löst ut sitt paket hos schenker, utan det kommer att komma tillbaka till mig.

Hur hanterar man det? Om inte schenker fått kontakt med köpare trots 2 mail och ett brev, hur ska då jag?
    Ska man försöka kontakta köparen via mail och sms och ge henne/honom en vecka att höra av sig innan man lägger ut på nytt?

Förstår inte varför man inte hämtar ut en fodrad jacka som man gett 79+37 kronor för??

Skickade sms till köparen och han ringer och säger att han hämtat ut den den 24:e... Gick in på Tradera och nu står det "uthämtat 24/9" och sedan "betraktas som outlöst den 28/9" ??? Man kan ju undra vad schenker håller på med....

Men det var ju skönt att det ordnade sig iaf.

• Tettan
    Pixxi skrev 2010-10-06 07:42:43 följande:
    Märkte att jag skrivit fel i en rubrik. Det är så farligt att kopiera texten från ena auktionen till andra. Hoppas att det inte blir galet nu La till lite i auktionsbeskrivningen men det syns jättedåligt. Skit också Skrikandes

www.tradera.com/item.mvc/viewitem/119770714
    Det står ju iaf. Dessutom har du ju valt "begagnat" skick, så jag skulle iaf inte missa det, tror jag. Och det är ju upp till köparen att läsa HELA annonsen. Skulle vara om den som leder gav bud innan din ändring ångrat sig, men det handlar ju inte om några enorma summor ännu iaf... :)
  • Tettan

Suck - hur GÖR man för att få högre stapel på fraktkostnad.

Jag sätter alltid ut billigaste frakten i auktionen (A-post eller Schenker - det som är billigast) och ändå sänktes frakten nu till 4,8

Så trist...

Svar på tråden Traderatråden nr 16