• Tettan

Traderatråden nr 16

Åh vad trist - jag saknar 4 mail från tradera på auktioner jag sålt i kväll... Jag som vill ha ut mina vinnarmail!!

• Tettan
    Mamma till Simon skrev 2010-09-12 21:38:37 följande:
    gå in på din sida och sålda där klockar du på fler alternativ och sedan orderbekräftelse...där har du mailadressen till den som vann
    Ja det vet jag ju!! Så dum jag är!!! Tack för tipset!!
  • Tettan
    20082011 skrev 2010-09-12 21:49:03 följande:
    Vart hittar man fler alternativ?
    Om du står i listan med sålda objekt så finns den under "betald"-knappen till höger...
  • Tettan
    Viktorsmamma skrev 2010-09-13 06:08:04 följande:
    hehe

jag frågade här sambon igår då han snart vuxit ur sin 80 POP WS fleece, vilken färg ska han ha, ljusblå (som nu) el. fiiin grön.

han ville grön då ska jag gå in på pop och handla den, han sa inget om den skulle va från T Drömmer
    Har SAMBON vuxit ur sin 80 POP WS fleece???
  • Tettan
    Zvartaliljan skrev 2010-09-18 12:02:40 följande:
    varför har du inte gett henne något då? Hon har ju betalt och därmed gjort sitt...

Jag är rätt dålig på att lämna omdömen, mest för att jag har så supermånga att lämna. Så jag brukar avsätta en tid ibland för att lämna massor på en gång, och ibland tar det ett bra tag efter auktionsavslut innan jag hinner det. Men jag kräver aldrig av köpare att lämna omdöme före mig...säljaren ska lämna omdöme när köparen gjort sitt, alltså betalt, och köparen ska lämna när h*n fått varan...ingen ska vänta in den andra tycker jag.
    Håller inte riktigt med där. Jag har varit med om köpare som efter ha fått pos omdöme av mig börjat krångla om köpet. Påpekat fel som de inte vill skicka fotobild på, svarar inte på erbjudande om reducering av pris alt återköp etc...

Jag skriver i mitt mail (där jag bekräftar betalning och meddelar att jag skickat varan) såhär:
    "Lämna gärna omdöme när du fått paketet så jag vet att det kommer fram ordentligt. Jag lämnar alltid omdöme när köparen lämnat sitt, då jag vet att affären är avslutad till bådas belåtenhet."
  • Tettan
    ominte skrev 2010-09-20 14:10:18 följande:
    Jag mailade också en säljare i fredags om en klänning hon har ute som jag gärna skulle vilja köpa, den går ut på lördag och eftersom jag åker utomlands ville jag görna haden med mig på resan. Inte ett knyst från säljaren. Och ingen har lagt bud

Någon annan som kanske har en likadan klänning och vill sälja den till mig? Det är en sån där prickig mörklblå volangklänning som HM sålde innan sommaren. Den fanns i rött också. SKulle så gäääärna vilja ha en sån på vår solresa.

Förresten, nån som köpt hos Magasinglag senaste tiden? Jag köpte mailingbags i onsdags och inte ett knyst ännu. Vill ju packa alla saker idag
    Magasinglag har jag köpt av i fredags. När jag har handlat så har jag aldrig hört något, betalninguppgifter har hon ju i traderas vinnarmail. Jag har betalat omedelbart, mailat och meddelat detta, sedan har hon skickat några dagar senare utan ett knyst...
  • Tettan
    gavagai skrev 2010-09-21 21:01:24 följande:
    Jag blev anklagad för budtrissning för någon vecka sedan. En person mejlade mig och sade åt mig att jag skulle be min polare sluta trissa på min auktion. Mycket irriterande, eftersom jag naturligtvis inte hade en aning om vem denna "polare" var. Jag skrev ett så snällt brev jag kunde tillbaka, och jag tror att han nöjde sig med det, men inte så kul ändå att bli anklagad. Jag kan ju inte rå för om folk bjuder konstigt på mina auktioner! Till slut var det en tredje person som köpte tyget, och jag fick förresten mer än jag någonsin hade trott för det! www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    Ja det är inte kul. Nu har ju ingen anklagat mig ännu, men jag blir lite orolig...
    Men jag kanske oroar mig i onödan.
  • Tettan

Hej alla!

Vad tror ni om att lägga ut höst/vinterjackor och overaller från KappAhl nu? Är det för sent på säsongen för att få något för dem?

Svar på tråden Traderatråden nr 16