• Tettan

Traderatråden nr 16

Tonarslisa skrev 2010-11-25 17:24:15 följande:
    Vorde det inte bra om Blocket införde en lista som visar budhistorik?
    Hur menar du då? Det är väl ingen budgivning där?
  • Tettan

Hej.

Kan någon hjälpa mej med att förklara vad som menas med "vintage"?

Jag ska ikväll lägga ut en blus som är benvit med lite "spetsar". Kan man kalla det "vintage"?

• Tettan

Alttjolajban:

Denna är köpt på KappAhl för ca 4 årsedan... Vad tror du, kan man kalla den Vintage inspirerad? Jag vill ju inte lura någon köpare...

• Tettan
    Väntarochlängtar skrev 2010-11-25 22:15:33 följande:
    Kommer ni in på Tradera nu?
    Det har jag gjort hela kvällen...
  • Tettan
    Tonarslisa skrev 2010-11-25 22:03:43 följande:
    Nja, vintage vet jag inte men du kan väl skriva shabby chic?
    Tack!

Det var nog det uttrycket jag letade efter...
  • Tettan

Lämnade ett paket till mitt schenkerombud i dag, och nu när jag kollar statusen så står det så här:

Historik
    StatusTidBeskrivning BEVAKNING 2010-12-08 17:08 Felsorterat eller feldistribuerat FRAKT BOKAD 2010-12-06 22:34 Avsändaren har bokat frakt. Schenker inväntar paket.
    Vad menar de med det? Någon som varit med om det? Rättas det till automatiskt, eller måste jag kontakta mitt ombud?
  • Tettan
    Tettan skrev 2010-12-08 22:15:02 följande:
    Lämnade ett paket till mitt schenkerombud i dag, och nu när jag kollar statusen så står det så här:
    Historik
    StatusTidBeskrivning BEVAKNING 2010-12-08 17:08 Felsorterat eller feldistribuerat FRAKT BOKAD 2010-12-06 22:34 Avsändaren har bokat frakt. Schenker inväntar paket.
    Vad menar de med det? Någon som varit med om det? Rättas det till automatiskt, eller måste jag kontakta mitt ombud?
    Mailade schenker och fick följande svar:

"Hej!

Tyvärr har ett mänskligt fel begåtts och vi har felsorterat paketet till fel ombud.

Vi ber så mycket om ursäkt.

Du kommer att få en ny avisering när paketet har kommit till rätt ombud.

Med vänliga hälsningar

David
    Schenker Privpak AB
    Ombud- och Kundsupport"

Så nu får jag hoppas att schenker snabbt rättar till sitt fel och ser till att paketet kommer rätt. Vad jag dock undrar över är hur mitt ombud kan ha sorterat fel??? De registrerar väl bara och lägger i schenkers säck?
  • Tettan
    annat82 skrev 2010-12-09 16:31:07 följande:
    Fast kan det inte vara mottagarens ombud de menar, att det blivit levererat till fel. Har hänt mig 2 gånger tror jag. Tog nästan en vecka extra för att det skulle komma rätt sedan. Och det var företagspaket och inte mellan privatpersoner. Skickades pappersavi så först försökte vi hämta ut, men det fanns inte hos vårt ombud. Dagen efter kom brev från Schenker som beklagade det och ett par dagar senare en ny avi och då var paketet på rätt ställe
    Finns ett område utanför norrtälje som heter samma sak som området där jag bor, dock inte kommun utan bara området, så dessa hade skickats upp till Norrtälje istället. Hur de nu hade lyckats med det. Men det händer
    Nej, för att jag lämnade in paketet precis den tid som det står i statusen att den är "feldistribuerat". Men förmodligen hade inte killen på schenker kollat upp det utan bara tagit för givet att det var mottagande ombudet det gällde...

Återstår att se vad som händer, jag har iaf mailat köparen och meddelat vad som hänt...
  • Tettan
    h80 skrev 2011-01-02 12:51:50 följande:
    jag budar ofta i sista sek o mailar i princip aldrig att pengarna är på väg, o vill helst inte att mina köpare ska göra det heller. Jättejobbigt med en massa mail ju Glad
    Är det inte lättare att få ett mail om att pengar är på väg än att behöva gå in och kolla bankkontot hela tiden?

Jag tycker det är ett trevligt + om köparen bemödar sig om att maila och tala om att pengar är på väg. Om inte annat så jag vet att vinnarmailet kommit fram. Det hamnar tyvärr ibland i mottagarens skräpkorg..
  • Tettan
    h80 skrev 2011-01-02 13:02:20 följande:
    förtydligar mig lite, vissa dagar har jag 60-70 avslut o då blir det väldigt många mail
    Okej, då förstår jag - och då kollar du naturligvis iaf någon gång per dag om inbetalningar...

Fast så är det inte för alla, jag har på sin höjd 5-6 avslut per dag...
Svar på tråden Traderatråden nr 16