• Tettan

Traderatråden nr 16

ebbiesmamma skrev 2010-09-06 19:39:27 följande:
    nej då behöver du inte köpa
    Vad skönt!!! Jag hade nämligen räknat bort den overallen och gått och köpt en Didriksson åt dottern för 899 kr istället...
  • Tettan
    Raira skrev 2010-09-07 06:59:59 följande:
     fick mitt vinnarmejl om novastar fleecen men kontonumret motogs inte . vi har båda swedbank visst blir det 15 siffror allt som allt med cler. o konto nr . fick hennes till 13 
    jag som ville betal snabbt ju . men får altså vänta på rätta siffror från henne .
    vill ha jackan nu ju .
    Hon kan ju ha fått sitt konto när det var föreningsbanken?? Vissa Swedbank-konton är kortare. De slog ju ihop föreningsbanken och sparbanken för ett antal år sedan...
  • Tettan
    lilyanna skrev 2010-09-07 07:41:35 följande:
    Eftersom det alltid ska vara 15 siffor så ska du innan kontonumret börjar lägga till nollor o på så sätt få ihop 15 siffor allt som allt.
    Fast min svärmor som har swedbank har inte 15 siffror. Beror vilken bank man hade från början...
  • Tettan
    star67 skrev 2010-09-07 17:10:47 följande:

jag fick setet som jag köpte på köp nu pris jag tycker att den är i fin skick alltså färge är fin inte blekt o så men byxor är slitet den där vita tyget som är som nylon.  och litet öppnat tråd på flecce så här står i auktionen Alla kläderna är i fint begagnat skick.

vad tycker ni är de i fin skick ?? vad hade ni gjort ?
    Ärligt talat så tycker jag nog att "fint begagnat skick" kan vara okej. Är den begagnad så är det väl inte så konstigt om det är slitage? Så länge det inte är nyskick... Är den fin i övrigt??
    Fast naturligtvis vore ju det bästa att komplettera med vilka skavanker som finns. Det brukar jag göra, samt försöka fota dessa och lägga upp med auktionen
  • Tettan
    ominte skrev 2010-09-10 19:05:46 följande:
    Jag är inte så konsekvent när jag lägger omdöme Är plagget jättefint eller tom ännu finare än jag förväntat mig så kan säljaren få en 5:a på allt även om leveransen har dröjt lite extra.

Är jag däremot inte nöjd och tycker att plagget inte överensstämmer med beskrivningen kan det blir ett mer noggrant omdöme och då blir det inga fina siffror från mig.
    Fast det är ju synd - då vet man ju inte om omdömena stämmer...

Då är det väl bättre att lägga uruselt på objektsbeskrivningen men ändå vara ärlig med om leveranstiden varit jättesnabb?
  • Tettan
    ominte skrev 2010-09-10 20:19:27 följande:
    Har faktiskt aldrig hänt mig men jag tror det hela skulle bero på hur säljaren betedde sig i gensvar på mitt klagomål.

Jag tycker att det oftast är så att plagg som säljare är ärliga med och som verkligen stämmer i objektsbeskrivning också är snabba på att leverera. Samma sak med oärliga säljare, de tar ofta på sig längre tid.

Jag är verkligen inte kinkig på leverans från säljare. Jag kan vänta, bara objetet motsvarar det jag väntar mig, då kan säljaren få en 5:a på allt, trots lång leverans
    Tvärtom har inte hänt mig särskilt ofta faktiskt..
    Fast jag vidhåller att man ska väl bedöma var sak för sig. Annars skulle det ju finnas en "helhetsbedömning" att välja på...

Som nybörjare så missade jag ibland i objektsbeskrivningen (dock inget som vi inte kunnat reda ut), men har alltid postat senast dagen efter att pengarna har kommit... Dessutom har jag alltid lämnat det billigaste fraktalternativet. Då är det ju synd om de båda staplarna ska drabbas pga obj.beskrivning... Eller tvärtom..
  • Tettan

Har ni någon känsla för hur jeans går? Jag har några ute nu, visserligen inga märkesjeans, men de får knappt några klick, fast de går ut ikväll...

• Tettan
    ebbiesmamma skrev 2010-09-12 18:58:47 följande:
    Ja om man gillar kopior på märkesvaror så
    Kopior på mailingbags?? Det var såna jag handlade...
  • Tettan
    Puchiko skrev 2010-09-12 20:40:15 följande:
    fortfarande ingen som har tips på hur man packar ömtåliga saker som muggar och prydnadssaker?
    Jag brukar ta en kartong i lämplig storlek och sedan vräker jag i tidningspapper. Ju ömtåligare, desto mer tidningspapper.
Svar på tråden Traderatråden nr 16