• Tettan

Traderatråden nr 16

Mawe123 skrev 2010-03-20 09:07:50 följande:
    Var hittar man inspiration till att SÄLJA på T, just nu KÖPER jag bara.....känner att min ekonomi skulle få ett uppsving om de blev lite mer jämnviket mellan köp o sälj..Men det är så himla mycket roligare och enklare att KÖPA  
    I garderoben!!!
  • Tettan
    Smultronhjärta skrev 2010-03-20 18:08:54 följande:
    Härmed lovar jag att det dröjer väldigt länge innan jag lägger avslut på en söndag igen!Mina auktioner som går ut imorgon ligger skrämmande lågt
    Vilken dag tycker du det verkar gå bäst?? Och tid?? Jag trodde söndag kväll var en bra dag/tid....?
  • Tettan

Hur länge efter avslutat affär (dvs när köparen rimligtvis borde fått varan) brukar det ta innan de lämnar omdöme? Brukar ni påminna efter ett tag?

Jag har skickat flera grejjor som borde kommit fram tors-fred förra veckan, men ännu har ingen av dem lämnat omdöme...

• Tettan
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-23 22:10:16 följande:
    Tycker det verkar som om folk försöker med vad som helst för att få billigare. Vad var det för jacka?
    Ja, jag har en köpare av ett par överdragsbyxor som hävdar att, trots att jag har skrivit att de ej är använda så syns det på fotresåren (som sätts under stövlarna för att hålla byxbenen på plats) att de är använda... Inte ett slitage i övrigt på byxorna.

Jag har bett om ursäkt (möjligen har byxorna provats, men ej använts) och bett henne fota slitaget så att vi kan lösa det på något sätt (ev lite återbetalning), men sen dess har jag inte hört något...

Hur skulle ni ha gjort? Ska man maila igen, eller avvakta? Jag är lite rädd att hon väntar i 60 dgr och lämnar neg... Det här är ca 2 veckor sedan.
  • Tettan
    Viktorsmamma skrev 2010-03-27 13:02:03 följande:
    säg det, men de är 10kr då hon tagit 2 kr för lite för att de ska va skrymmande.orkade inte bry mig om 10kr då den kostar ny 275kr om jag inte minns fel då vi tänkte köpa just denna vid jul till sonen men blev aldrig av.
    Eller så räknar hon B-post + skrymmande?

Men som du säger, kostar den så mycket ny så är det absolut ett fynd! Grattis!
  • Tettan
    AnnelieTyresö skrev 2010-03-28 19:58:41 följande:
    Ni hade nog olika banker så hon inte fick pengarna inom 3 dgr.
    Kanske inte - men jag tycker att man som säljare borde ha överseende med det. Jag tycker det räcker med att överföringen är gjord inom den tid som står.
  • Tettan

Hej på er.
    Är det ofint att i vinnarmailet skriva att "bekräfta gärna genom att lämna omdöme att varan kommit fram, jag lämnar omdöme när jag vet att affären är avslutad"?

Jag gjorde så förut, men kände att det kanske var lite ofint, så jag har slutat med det. Vilket har medfört att det är flera som inte lämnat omdöme.

• Tettan
    ByggareBob skrev 2010-03-31 09:08:10 följande:
    Jag skriver i mittt vinnar mail "omdömet lämnar jag när jag fått ditt så vet jag att varan kommit fram".Förr lämnade jag alltid så fort pengarna kommit in, tyvärr fick jag sällan ngt tillbaka så nu sätter jag hårt mot hårt - ger dom inget, får dom inget...
    Tack - jag tror jag ska börja med det igen jag med. Man är ju liksom lite rädd om dom omdömen man får...
Svar på tråden Traderatråden nr 16