• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Viktorsmamma

kör på jacka, pop med tunnt fleecefoder som sitter fast i jackan, och överdragsbyxor, då sonen växte ur sin overall för 2 veckor sedan har jag absolut ingen lust att lägga ut flera 100kr på en ny/begagnad då vi har allt till våren.

han får har flera lager, men är väldigt varm av sig så han är aldrig kall trots 3-9+grader ute och "bara" ofodrade överdragsbyxor på jeans/mjukisar

Viktor 26/10-08
  • PLUPP09

En liten fråga till er som brukar skicka varor med posten.
    Om man tar det som B-post, skall detta skrivas på framsidan av paketet / kuvertet?
    Kan alla försändelser postas i vanlig brevlåda (de som går i vill säga)?
    Brukar ni skriva avsändare på det ni skickar?

• Teschty

Hej,

den här tråden kanske kan passa mig, ska flytta och håller på med en sjudundrans utrensning. Blir mycket tradera nu =)

Hur går det för alla här?

Alvin mammas hjärta
  • Teschty

jagla faktiskt ut 22 auktioner i förrgår, snart har jag nog fått bud på alla tror jag. Ska bli intressant o se vad det slutar.

Alvin mammas hjärta
  • Pink Muffin
    charmmiss skrev 2010-03-29 22:16:45 följande:
    vad har ni för ytterkläder på era barn när det är 5+ grader ute, blött och slaskigt.Min treåring har sin reima overall men idag när jag hämtade henne från dagis så var den helt lerig och grusig, känns som att den slits för mycket i gruset, vill ju att lilla tjejen ska kunna ha den sen.Har köpt hello kitty regnkläder men byxorna är ofodrade, fast jackan har avtagbar fleece, kan man ha det setet och kanske fleece byxor under?eller vad har ni på era barn nu?Lillan har ju sin pop overall men hon sitter ju bara i vagn när de går ut på dagis.blev lite OT
    Jag har fleecefodrade galonkläder på alla tre mina. Tvådelat från Lager 157 på dom stora och en overall från Ellos på minsta! Funkar toppen!
    ♥♥♥ Signe 050204 ♥♥♥ Alfred 061108 ♥♥♥ Valter 080621 ♥♥♥
  • x karin76
    PLUPP09 skrev 2010-03-29 23:20:52 följande:
    En liten fråga till er som brukar skicka varor med posten.Om man tar det som B-post, skall detta skrivas på framsidan av paketet / kuvertet?Kan alla försändelser postas i vanlig brevlåda (de som går i vill säga)?Brukar ni skriva avsändare på det ni skickar?
    Skickar bara med ekonomibrev om köparen uttryckligen vill det.. är ju bara någon enstaka krona man tjänar på det, och så tar det längre tid. Skriv B-post på det tydligt (finns färdiga klistermärken för det också) och sätt på det lägre portot. Sen postar du som vanligt i lådan.

Skriver ALLTID avsändare, annars kommer det inte tillbaka till mig om nåt är fel på adressen. Enda gångerna jag inte skrivit avsändare är om en köpare absolut vill underfrankera och vikten ligger inte ens på gränsen till vad som gäller.. Då får köparen lösa ut det om det skulle fastna i någon kontroll.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • x karin76

Och hurra, idag blir lillasyster av med gipset! Äntligen!

• x karin76
    ominte skrev 2010-03-29 21:16:53 följande:
    Alltså jag måste ha råkat ut för sveriges korkade traderasäljare som gav mig ett negativt igår med motiveringen att jag tog LÅÅNG tid på mig att betala.Idag mailade jag henne och frågade varför jag fått negativt när jag faktiskt hade betalat in pengarna inom 3 dagar efter avslut, såsom hon skrev i vinstmailet. Så får jag ett skitsurtl svar att auktionen slutade den 26/2 och att hon inte fick betalt förrän den 12/3. Hon har misstagit mig för någon annan för auktionen slutade den 9/3 och inget annat. Så jag mailar tillbaka att hon måste tagit fel på person men jag har inte fått nåt svar.GAAAH!
    Det kommer ju iaf att slå tillbaka på henne själv.. Om hon ger neg till alla som råkar missa hennes 3 dagar (att bet ska vara inne då), så får hon ju miljoner neg tillbaka och sen får hon inte sina varor sålda....
Svar på tråden Traderatråden nr 16