• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Pumanprinsen
    mariahammarberg skrev 2010-03-30 13:09:13 följande:
    Har fått tipps om denna tråd i när jag behövde hjälp med hur man prissätter inf loppis. Har nu provat att lägga upp ett par auktioner på tradera men det verkar inte gå så bra, hoppas att denna tråd kan hjälpa mig.www.tradera.com/auktioner/maria_hammarberg En fråga? tycker ni att Rådis är ett mer prisvärt märke än skor/sandaler från ex skopunkten, Din skos vanliga skor?de är ju lite dyrare så jag tyckte det men verkar inte få medhåll i den tråd jag hade för loppis prissättning. kan jag med gott samvete ta mer betalt för Rådisskor än andra?
    Hej och välkommen!

En fråga, varför har du reservation pris?
    Bättre med högre utrop pris och kanske köp nu val.
  • Raira

www.tradera.com/pop-hangselbyxa-st-80-auktion_302757_110051734

köpte dessa på köp nu . med embalage avgift på 5 kr muttrar ( skulle inte budat om jag vetat) blev det 51 kr . Ett fynd eller ???
    Hopas den passar på tösen annars får man sälja vidare.

Annars så . Kom tröjan jag väntat i evigheter på i går
    www.tradera.com/WOW-Bikbok-huvtroja-34-auktion_162901_106891995
    Den var helt fel stolek än beskrivning 34 är xs inte M och full med katthår . Det stod inget om det i beskrivning . Jag orkade inte tjaffsa med säljaren så jag la mitt första negativa omdömme . Jag tröttnade helt enkelt.

föröker hitta regnkläder till två barn men ser att jag är för sent ute . Allt kostar ju multum nu , biligare att handla i butik .

mamma till 3 vildar f. 03 05 & 08
  • Pumanprinsen
    Raira skrev 2010-03-30 13:14:46 följande:
    www.tradera.com/pop-hangselbyxa-st-80-auktion...köpte dessa på köp nu . med embalage avgift på 5 kr muttrar ( skulle inte budat om jag vetat) blev det 51 kr . Ett fynd eller ??? Hopas den passar på tösen annars får man sälja vidare.Annars så . Kom tröjan jag väntat i evigheter på i gårwww.tradera.com/WOW-Bikbok-huvtroja-34-auktio...Den var helt fel stolek än beskrivning 34 är xs inte M och full med katthår . Det stod inget om det i beskrivning . Jag orkade inte tjaffsa med säljaren så jag la mitt första negativa omdömme . Jag tröttnade helt enkelt.föröker hitta regnkläder till två barn men ser att jag är för sent ute . Allt kostar ju multum nu , biligare att handla i butik .
    Trist med tröjan.. gav du neg utan att prata med säljaren?
  • mariahammarberg
    Pumanprinsen skrev 2010-03-30 13:12:10 följande:
    Hej och välkommen!En fråga, varför har du reservation pris?Bättre med högre utrop pris och kanske köp nu val.
    Hej, olika reservationspris på olika saker beroende på vad jag tycker att de är värda. Guldskorna ligger på 100kr, adidasskorna på 50. men de är i FINT skick och dyra i nyypris. Set från PoP ligger på 20-40kr som reservation. Är det dyrt?

köp nu val kostar ju extra från traderas sida så det valde jag bort.
    Men tar till mig tippsen så får vi se hur jag gör med de andra auktionerna jag änni inte lagt ut.
    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Smultronhjärta
    mariahammarberg skrev 2010-03-30 13:25:31 följande:
    Hej, olika reservationspris på olika saker beroende på vad jag tycker att de är värda. Guldskorna ligger på 100kr, adidasskorna på 50. men de är i FINT skick och dyra i nyypris. Set från PoP ligger på 20-40kr som reservation. Är det dyrt? köp nu val kostar ju extra från traderas sida så det valde jag bort. Men tar till mig tippsen så får vi se hur jag gör med de andra auktionerna jag änni inte lagt ut.
    Köp-nu är gratis
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-03-29 22:16:45 följande:
    vad har ni för ytterkläder på era barn när det är 5+ grader ute, blött och slaskigt.Min treåring har sin reima overall men idag när jag hämtade henne från dagis så var den helt lerig och grusig, känns som att den slits för mycket i gruset, vill ju att lilla tjejen ska kunna ha den sen.Har köpt hello kitty regnkläder men byxorna är ofodrade, fast jackan har avtagbar fleece, kan man ha det setet och kanske fleece byxor under?eller vad har ni på era barn nu?Lillan har ju sin pop overall men hon sitter ju bara i vagn när de går ut på dagis.blev lite OT
    Vi började med skalbyxor och skaljacka från didriksson idag då hon var heeelt genomsvettig stackarn när vi kom hem från dagis igår och hon hade på sig vintrovreall + ziptröja.

Så idag åkte vårkläderna på
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-03-30 07:58:42 följande:
    Det kommer ju iaf att slå tillbaka på henne själv.. Om hon ger neg till alla som råkar missa hennes 3 dagar (att bet ska vara inne då), så får hon ju miljoner neg tillbaka och sen får hon inte sina varor sålda....
    Ja, men uppenbarligen har hon tagit fel på person eftersom hon verkar tro att jag missade betalningen med typ 3 veckor!!

Och hon har inte svarat ännu fast jag mailade henne igår med länk till auktionen
    Så jäkla sur att jag lämnade positivt omdöme på henne och står nu här med hennes korkade omdöme som lyser rött
  • Pumanprinsen
    mariahammarberg skrev 2010-03-30 13:25:31 följande:
    Hej, olika reservationspris på olika saker beroende på vad jag tycker att de är värda. Guldskorna ligger på 100kr, adidasskorna på 50. men de är i FINT skick och dyra i nyypris. Set från PoP ligger på 20-40kr som reservation. Är det dyrt? köp nu val kostar ju extra från traderas sida så det valde jag bort.Men tar till mig tippsen så får vi se hur jag gör med de andra auktionerna jag änni inte lagt ut.
    Då är det bättre med utropspris...
    Att du startar bud på vad du minst vill ha...
    Reservationspris är bara irriterande för en del köpare...

Köp nu kostar inget
  • Pumanprinsen
    ominte skrev 2010-03-30 13:30:19 följande:
    Ja, men uppenbarligen har hon tagit fel på person eftersom hon verkar tro att jag missade betalningen med typ 3 veckor!!Och hon har inte svarat ännu fast jag mailade henne igår med länk till auktionen Så jäkla sur att jag lämnade positivt omdöme på henne och står nu här med hennes korkade omdöme som lyser rött
    Irriterande!
    Glöm inte att du kan kommentera det dåliga omdömet
  • Lilla Ego 07

Jag gjorde en chansning och laddade upp 20 auktioner nu {#lang_emotions_smile} Går det så går det annars får jag väl försöka en gång till fast på kvällstid sen när de går ut.

Så nu ligger det en hel del flick och unisexkläder ute i stl 68 om någon är intresserad{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Traderatråden nr 16