Inlägg från: mariahammarberg |Visa alla inlägg
  • mariahammarberg

Traderatråden nr 16

Har fått tipps om denna tråd i när jag behövde hjälp med hur man prissätter inf loppis. Har nu provat att lägga upp ett par auktioner på tradera men det verkar inte gå så bra, hoppas att denna tråd kan hjälpa mig.

http://www.tradera.com/auktioner/maria_hammarberg

En fråga? tycker ni att Rådis är ett mer prisvärt märke än skor/sandaler från ex skopunkten, Din skos vanliga skor?
    de är ju lite dyrare så jag tyckte det men verkar inte få medhåll i den tråd jag hade för loppis prissättning. kan jag med gott samvete ta mer betalt för Rådisskor än andra?

Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • mariahammarberg
    Pumanprinsen skrev 2010-03-30 13:12:10 följande:
    Hej och välkommen!En fråga, varför har du reservation pris?Bättre med högre utrop pris och kanske köp nu val.
    Hej, olika reservationspris på olika saker beroende på vad jag tycker att de är värda. Guldskorna ligger på 100kr, adidasskorna på 50. men de är i FINT skick och dyra i nyypris. Set från PoP ligger på 20-40kr som reservation. Är det dyrt?

köp nu val kostar ju extra från traderas sida så det valde jag bort.
    Men tar till mig tippsen så får vi se hur jag gör med de andra auktionerna jag änni inte lagt ut.
  • mariahammarberg
    Pumanprinsen skrev 2010-03-30 13:31:06 följande:
    Då är det bättre med utropspris... Att du startar bud på vad du minst vill ha...Reservationspris är bara irriterande för en del köpare... Köp nu kostar inget
    kan man ändra annonser? dvs ändra till köp nu?

Inser oxå att om jag inte får sakerna sålda får jag ändå betala en "osåld" avgift
  • mariahammarberg
    h80 skrev 2010-03-31 19:03:32 följande:
    de har ordnat det nu, så felet syns inte längre, det vat nått tekniskt fel som gjorde att den som hade lagt högsta budet inte fick vinnarmail, utan det var budgivaren som kom 3:a som fick det
    tack för svar
  • mariahammarberg

har kanske missat mitt svar men undrade vad mailingbags är? Var köper man dem - posten? Antar att ni kommit fram till att de är enklast att skicka i...Finns det många olika mått?

• mariahammarberg

känns som om hela tradera går i slow motion, inga auktioner jag tittat på kommer upp i några priser. Känns som säljmarknaden är mättad.

Svar på tråden Traderatråden nr 16