Inlägg från: mariahammarberg |Visa alla inlägg
  • mariahammarberg

Traderatråden nr 16

Hannah74 skrev 2010-04-17 20:51:57 följande:
    Jo, men det märks ju om de är använda lr inte- så skriver du i annonsen att de är nya- oanvända- så är det ok för tradera.
    tack.
    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • mariahammarberg

ledsen och behöver hjälp med tradera.

har fått neg omdömme som jag tycker är helt obefogat. Har inte fått ngt meddelande från köparen som uppenbarligen inte är nöjd. hur kan jag kontakta köparen? Givetvis kan jag erbjuda pengar tillbaka om honär missnöjd men har inte fått ett enda meddelande, i sitt neg omdömme skriver hon att hon försökt få kontakt men inget mail eller telefonsamtal har kommit.

kan man ringa och maila och orda upp affären eller är "lagt omdömme ett fast omdömme"?

• mariahammarberg
    x karin76 skrev 2010-04-19 07:37:52 följande:
    Tittade på auktionen.. Det verkar kanske som att hon missförstått din auktionsbeskrivning och trott att hon köpte en sån soldress i lycra man har på stranden...? I stället för en tja.. kort bodysuit - pyjamas - sommardress eller man kan väl kalla det olika saker. Hon kanske vill ha den ändå men är besviken på att det inte är vad hon var ute efter. Ni kan säkert komma överens bara du får tag i henne, annars får du väl kommentera hennes omdöme med "missförstånd och ingen mailkontakt tyvärr"...
    men när jag köpte plagget i butik sade personalen att det var en soldress - det var därför jag köpte den för att ha på sommaren till pojken.Dden var för liten när vi kom hem. fanns inte större i den butiken så jag chansade, köpte den, tvättade upp den som jag alltid gör innan barnen får använda sina nya kläder.
    Vaddå pyjamas?
  • mariahammarberg

har nu mailat köparen:

hej
    Måste få fråga varför du inte är nöjd med plagget? Varför inte du mailat/ringt innan det negativa omdömet? om du inte vill behålla plagget = missnöjd köper jag gärna tillbaka det om du kan ta bort det negativa omdömet.
    har kikat igenom min mail senaste månaden, hittar inget mail från dig om ngn fråga. frågade även maken om ngn ringt men inte. Får jag fråga när du försökte kontakta mig om du gjort det efter att du fått hem plagget?

beskrivningen solplagg har jag satt därför att:
     när jag köpte plagget i butik sade personalen att det var en soldress jag hittade nämligen ingen i fjol mot sommaren så jag frågade specifikt en i personalen efter en. hon visade mig denna- det var därför jag köpte den för att ha på sommaren till pojken. Den var för liten när vi kom hem. fanns inte större i den butiken så jag chansade, köpte den, tvättade upp den som jag alltid gör innan barnen får använda sina nya kläder.

kan vi fixa detta tillsammans?

Hoppas det ser ut som ett snällt mail så hon kan ändra inställning mot min som säljare. Håll en tumme för mig.

• mariahammarberg
    Smultronhjärta skrev 2010-04-19 08:53:30 följande:
    God morgon! Jag kikade nu också på den omtalade soldress auktionen och det är uppenbart att köparen trodde att det var en solskyddsdräkt som menades. Sen att det inte någonstans förtjänar ett negativt är en annan sak. Det är ju upp till köparen att fråga om det är en solskyddsdräkt även om man kikar noga ser att det är en vanlig sommardress från HM
    hur länge ska jag vänta på att hon svarar på mitt mail? ett par dagar? eller ska jag ta telefonnummret som finns i vinstmailet från auktionen och ringa.

Känns lite tokigt då jag är ny att sälja kläder på tradera. hur ska man veta att soldress tolkas som SOLSKYDDSDRESS. Inte lätt att veta att allt tolkas om.... Sedan tyckert jag att det syns på bilden att det är en bomullsdress från HM
  • mariahammarberg

Har frågat en säljare om en av hennes auktioner och tycker hon hade ett förskräckligt bemötande.
    Jag har problem med läs och skriv, använder mig av stavningsprogram då ingen kna hjälpa mig men läsnings prgramm finns ej..... Hon var så taskig då jag bad henne förtydliga en mening så jag vill nästan få andra att bojkotta. man måste väl kunna svara hövligt på frågor och inte kalla folk dumma i huvudet.

kan man anmäla till tradera?

• mariahammarberg
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-22 20:51:32 följande:
    Ett köp nu på en gång det gillar vi Kan jag behöva med tanke på att jag har en traderaräkning på 800 kr att betala fy sjutton
    oj oj hur mkt har du sålt för du för att få en sådan räkning. måste ju har sålt 100tals auktioner.
  • mariahammarberg

ja men det låter så orimligt med 800kr i traderaavgifter!  Men vet man hur många auktioner du haft ute -utan slutpris kanske man förstår bättre.
    Bara det att alla auktioner går ju såååå lågt nuförtiden.
    Slumpar ju bort det mesta för 1-5kr....

Svar på tråden Traderatråden nr 16