• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • h80

mejlade precis, men ååhh vad jobbigt, nu får ju "fel" personer vinnarmail osv. Ingen annan som har avlut ikväll som det ser likadant ut för?

• maggan75
    h80 skrev 2010-03-30 20:42:08 följande:
    hon som har lagt 51 har inte fått nått. o i mitt mail från tradera står att den är såld för 49. O alla auktioner ser ut så. t.ex. en klänning som det står 115kr som högsta bud står att den är såld för 100 osv
    Ja jag kikade precis på de andra ... skumt  varför blir det så ??  fy vad surt att reda ut det
  • ominte

Ser att tradera gjort om sidan, alla köp-nu-annonser ligger nederst på sidan bland annat...
    Varför kan dom inte förvarna om sånt så kan de stänga ner sajten medan de gör uppdateringar/uppgraderingar så slipper folk bli lidande. Så trött på tradera, ggrr

• stockrosen

Nu skiter jag i att handla begagnat. Ursäkta uttrycket men är lite irriterad. Köpte en pyjamas för bara 10 kr + 24 i frakt och den är nopprig. Står inget om det i annonsen. Iförsig så är det en pyjamas och hon skall sova i den men ändå. Gillar inte noppriga kläder. Och det handlar inte om  några pengar men ändå. Nä, nu avlägger jag ett löfte om att inte handla begagnat mera!

Nu är det bara nytt som gäller framöver.

• ominte
    stockrosen skrev 2010-03-30 21:16:31 följande:
    Fast det värsta är att jag är så sugen på denna....www.tradera.com/Jacka-fran-Name-it-strl-74-au...
    Jättefin ju!

Jag är också less på tradera just nu. Förutom att auktionerna går dåligt får man med idioter att göra.
    Här får ni ett pucko att spärra som sätter negativt på felaktiga grunder och sen vägrar erkänna sitt uppenbara misstag UGGG

http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2012906
  • Tingelingstar

Vad jag är trött på mig själv. Gjorde misstaget och råkade växla två köpare så de fick varandras produkter. Den ena hörde av sig direkt och frågade om hon skulle skicka tillbaka till mig. Den andra hörde aldrig av sig och hade inget nummer reg men jag hittade henne på hitta.se. Det var inte hon som svarade på mobilen men personen skulle hälsa att hon skulle ringa tillbaka till mig. Hon ringde inte utan svarade senare på mitt mail om att hon inte gärna vill att jag lämnar ut hennes adress till den andra så de kunde skicka direkt till varandra, sen skulle hon kunna tänka sig köpa det som hon fick men det gick inte för sig för den tillhör ju någon annan.  Nu har det gått ett dygn och jag börjar bli bra nervös på om hon verkligen skickar tillbaka. Hon har inte ens svarat på om hon kunde skicka tillbaka produkten till mig. Den andra väntar fortfarande på besked ifrån mig. Jätte pinsamt. Vet inte vad jag ska göra riktigt....

• Hannah74
    ominte skrev 2010-03-30 21:24:21 följande:
    Jättefin ju! Jag är också less på tradera just nu. Förutom att auktionerna går dåligt får man med idioter att göra. Här får ni ett pucko att spärra som sätter negativt på felaktiga grunder och sen vägrar erkänna sitt uppenbara misstag UGGG www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Hur lång tid tog det då?
    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503
Svar på tråden Traderatråden nr 16