• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • ByggareBob
    Tettan skrev 2010-03-31 08:53:38 följande:
    Hej på er.Är det ofint att i vinnarmailet skriva att "bekräfta gärna genom att lämna omdöme att varan kommit fram, jag lämnar omdöme när jag vet att affären är avslutad"?Jag gjorde så förut, men kände att det kanske var lite ofint, så jag har slutat med det. Vilket har medfört att det är flera som inte lämnat omdöme.
    Jag skriver i mittt vinnar mail "omdömet lämnar jag när jag fått ditt så vet jag att varan kommit fram".
    Förr lämnade jag alltid så fort pengarna kommit in, tyvärr fick jag sällan ngt tillbaka så nu sätter jag hårt mot hårt - ger dom inget, får dom inget...
  • Tettan
    ByggareBob skrev 2010-03-31 09:08:10 följande:
    Jag skriver i mittt vinnar mail "omdömet lämnar jag när jag fått ditt så vet jag att varan kommit fram".Förr lämnade jag alltid så fort pengarna kommit in, tyvärr fick jag sällan ngt tillbaka så nu sätter jag hårt mot hårt - ger dom inget, får dom inget...
    Tack - jag tror jag ska börja med det igen jag med. Man är ju liksom lite rädd om dom omdömen man får...
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-31 07:31:26 följande:
    God morgon!Inte ninjat så mycket men jag ska... idag
    nice! Usch, sitter på fingrarna här *jag ska inte, jag ska inte* När jag blir shoppingsugen så slutar det ofta med att jag ninjar nåt bara för att, o så blir jag såklart besviken sen..

Nu har ju vår gemensamma auktion gått ut (om det nu var samma). Var det X karins turkosa lurv du skulle ninja??
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    BlygTjej skrev 2010-03-31 08:46:53 följande:
    Nu tittar jag in här i den nya tråden för första gången... Vad ni skriver mycket!! Fick ett mail ang an auktion jag har ute på Tradera. Det var en köpare från Finland, hur gör jag då? Vad kostar frakten? Är en tröja som kostar 24:- att skicka iunom Sverige. Jag har också bara fyllt i att jag skickar endast inom Sverige. Kan jag ändra detta?
    samm ahände mig i helgen. Mailade Tradera så e ändrade till att ven omfatta Norden. Frakten blir det dubbla hörde jag, vet dock inte om det stämmer.
  • AochJsMamma

men OJ vad jag skrivit slarvit! Hoppas du kan tyda det som står..

• ominte

Ahh äntligen har säljaren from hell tagit sitt förnuft till fånga och ska ta bort det felaktiga negativa omdömet hon gav mig. Men hon har algt över allt på mig , att jag ska kontakta tradera för att de ska ta bort det. Det kan väl inte jag göra?
    Måste hon maila dem eller hur funkar det?

Dessutom, vilket as, hon har inte ens bett om ursäkt eller erkänt sitt misstag!!?

• AochJsMamma
    ominte skrev 2010-03-31 09:21:28 följande:
    Ahh äntligen har säljaren from hell tagit sitt förnuft till fånga och ska ta bort det felaktiga negativa omdömet hon gav mig. Men hon har algt över allt på mig , att jag ska kontakta tradera för att de ska ta bort det. Det kan väl inte jag göra?Måste hon maila dem eller hur funkar det?Dessutom, vilket as, hon har inte ens bett om ursäkt eller erkänt sitt misstag!!?
    Pucko! {#lang_emotions_yell} Hon borde ju be om ursäkt, jösses.. Tror hon måste maila Tradera. ja...annars hade ju alla som fått neg kunnat maila o säga att de vill att det tas bort, o vad är vitsen med systemet då!
  • Lilla Ego 07
    ominte skrev 2010-03-31 09:21:28 följande:
    Ahh äntligen har säljaren from hell tagit sitt förnuft till fånga och ska ta bort det felaktiga negativa omdömet hon gav mig. Men hon har algt över allt på mig , att jag ska kontakta tradera för att de ska ta bort det. Det kan väl inte jag göra?Måste hon maila dem eller hur funkar det?Dessutom, vilket as, hon har inte ens bett om ursäkt eller erkänt sitt misstag!!?
    Fruktansvärt dåligt faktiskt! ja menar, hon måste ju ha insett att hon gjort fel och då borde man väl vilja försöka ställa allt till rätta??

Jag råkade lämna negativt en gång, helt av misstag. Använde mig av piltangenterna när jag skulle förflytta mig mellan omdömena och ge och då råkade det bli ett negativt av misstag. Köparen hörde ju av sig och undrade varför hon fått ett neg. Jag bad så klart om ursäkt och kontaktade tradera på en gång så det blev borttaget, klart man gör det om man har gjort fel.
  • Lilla Ego 07

Smultron! Har du gett mig några omdömen måntro{#lang_emotions_innocent} Hade ju 3 st att få av dig tror jag

Svar på tråden Traderatråden nr 16