• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2010-03-31 09:19:01 följande:
    nice! Usch, sitter på fingrarna här *jag ska inte, jag ska inte* När jag blir shoppingsugen så slutar det ofta med att jag ninjar nåt bara för att, o så blir jag såklart besviken sen.. Nu har ju vår gemensamma auktion gått ut (om det nu var samma). Var det X karins turkosa lurv du skulle ninja??
    Japp-tänkte det tills den gick tokhögt
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-31 09:27:32 följande:
    Smultron! Har du gett mig några omdömen måntro Hade ju 3 st att få av dig tror jag
    Något måste du har fått, de andra kommer tids nog..Jag brukar bunta ihop och lämna många på en gång
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-31 09:55:13 följande:
    Japp-tänkte det tills den gick tokhögt Något måste du har fått, de andra kommer tids nog..Jag brukar bunta ihop och lämna många på en gång
    anade det! Men OJ vad länge den hade fått ligga i Lovas växalåda!! Jag sålde ju en i 80 nyss (på Blocket), synd att jag inte visste att du var på jakt efter en. Den gick lite vääl högt, ja! Även om jag har konstaterat att 9 lurvar är ett tråkigt ojämnt nummer, så väntar jag nog hellre in en annan...
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Lilla Ego 07

Sorry, jag såg nu att jag hade fått ett från dig{#lang_emotions_smile}

Fått 2 köp nu på auktionerna jag la ut igår iaf. Inga bud än så länge dock men några köp nu här och där funkar ju det me{#lang_emotions_wink}

• AochJsMamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-31 10:01:40 följande:
    Sorry, jag såg nu att jag hade fått ett från digFått 2 köp nu på auktionerna jag la ut igår iaf. Inga bud än så länge dock men några köp nu här och där funkar ju det me
    ännu bättre ju!

idag ska jag ladd apron med minst 10 auktioner, måste få in mer shopping pengar ju.. {#lang_emotions_tongue_out}
  • Lilla Ego 07
    AochJsMamma skrev 2010-03-31 10:07:24 följande:
    ännu bättre ju! idag ska jag ladd apron med minst 10 auktioner, måste få in mer shopping pengar ju..
    Japp jag insåg precis att jag måste shoppa lite till jag me så det vore ju fin fint om det blev en jäkla ruljans med auktionerna{#lang_emotions_smile}
  • Smultronhjärta
    AochJsMamma skrev 2010-03-31 10:00:50 följande:
    anade det! Men OJ vad länge den hade fått ligga i Lovas växalåda!! Jag sålde ju en i 80 nyss (på Blocket), synd att jag inte visste att du var på jakt efter en. Den gick lite vääl högt, ja! Även om jag har konstaterat att 9 lurvar är ett tråkigt ojämnt nummer, så väntar jag nog hellre in en annan...
    Jojo men Lovas växalåda är redan ganska gedigen så en liten lurv mer eller mindre spelar kvitta egentligen
  • AochJsMamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-31 10:08:48 följande:
    Japp jag insåg precis att jag måste shoppa lite till jag me så det vore ju fin fint om det blev en jäkla ruljans med auktionerna
    precis!!
    Smultronhjärta skrev 2010-03-31 10:09:05 följande:
    Jojo men Lovas växalåda är redan ganska gedigen så en liten lurv mer eller mindre spelar kvitta egentligen
    ja men då så!
  • h80

Nu börjar köpare betala, men det blir ju fel efter allt krångel igår. Fel summor o fel budgivare. Vad gör jag nu?? Har fortfartande inte fått svar från tradera, hur lång tid brukar det ta?

• AochJsMamma
    h80 skrev 2010-03-31 10:11:48 följande:
    Nu börjar köpare betala, men det blir ju fel efter allt krångel igår. Fel summor o fel budgivare. Vad gör jag nu?? Har fortfartande inte fått svar från tradera, hur lång tid brukar det ta?
    har missat, vad är det som har hänt?
Svar på tråden Traderatråden nr 16