• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • AochJsMamma

Avslut ikväll!!! Bara två saker, men är nöjd redan nu! Känns kul! Är flera från Finland som har mailat frågor, så det ska bli kul att se om det är till Finland den ska skickas sen.. då var det nåt med IBAN nånting va???

★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • ominte
    StaffenAssar skrev 2010-03-31 16:18:31 följande:
    Vill bara tipsa om superfin jacka www.tradera.com/Polarn-O-Pyret-jacka- auktion_302818_109773322 Vi har redan både en blå och en röd i den stl, så jag kan tyvärr inte rättfärdiga att köpa denna ens för mig själv, annars hade den fått flytta hit omedelbums
    Så himla fin! Hade velat ha en sån men det är ju inget man kan ha till dagis iom att den inte är vattentät..
  • StaffenAssar
    ominte skrev 2010-03-31 18:13:54 följande:
    Så himla fin! Hade velat ha en sån men det är ju inget man kan ha till dagis iom att den inte är vattentät..
    Nä det funkar ju inte... Bara om det är fotografering och fint väder Min stora killes dagis fotar nämligen utomhus, så han har sin röda på fotot från i höstas  
  • h80
    mariahammarberg skrev 2010-03-31 18:59:00 följande:
    förstår inte vad som var fel...lär mig hitta konstigheterna för jag vill inte bli lurad!
    de har ordnat det nu, så felet syns inte längre, det vat nått tekniskt fel som gjorde att den som hade lagt högsta budet inte fick vinnarmail, utan det var budgivaren som kom 3:a som fick det
  • mariahammarberg
    h80 skrev 2010-03-31 19:03:32 följande:
    de har ordnat det nu, så felet syns inte längre, det vat nått tekniskt fel som gjorde att den som hade lagt högsta budet inte fick vinnarmail, utan det var budgivaren som kom 3:a som fick det
    tack för svar
    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • AochJsMamma
    mariahammarberg skrev 2010-03-31 19:04:37 följande:
    vad är "ninjor" och "att ninja"
    någon som lägger bud i slutsekunderna
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
Svar på tråden Traderatråden nr 16