• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Mamma till Simon
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-31 11:15:01 följande:
    Haha skoj! så det va du alltså  Den är jättefin så jag tror inte du kommer bli besviken.
    Blir jag säkert inte
    men du räknar dåligt...du skrev att jag skulle betala 100+12 och att det blev 162 men den summan stämde ju iaf {#lang_emotions_laughing}
    Simon-Ludvig-Molly
  • TinaZ

Hurra jag har iaf fått bud på flera av böckerna jag la ut igår.
    Hoppas de inte stannar på en krona bara :-S

• Scruffy

Måste säga att man aldrig slutar förvånas över budgivning på T.
    Sålde sonens regnställ igår.
    Han har använt den i en säsong. Lite slitage på ena fothällan, men det går att laga.
    Annars i mycket fint skick.
    Jag betalade 445 kr i affär och vinnande bud var 360 kr. Det är 80% av nypriset!!
    Inget märkes ställ heller...

Gissa om jag är nöjd! Jag hade trott att jag skulle få runt 200-250 för den.

• AochJsMamma
    Scruffy skrev 2010-03-31 11:53:55 följande:
    Måste säga att man aldrig slutar förvånas över budgivning på T.Sålde sonens regnställ igår. Han har använt den i en säsong. Lite slitage på ena fothällan, men det går att laga.Annars i mycket fint skick.Jag betalade 445 kr i affär och vinnande bud var 360 kr. Det är 80% av nypriset!!Inget märkes ställ heller...Gissa om jag är nöjd! Jag hade trott att jag skulle få runt 200-250 för den.
    ..och jag fick blott 220 spänn eller liknande för mitt helt nya..surar. nypris 500
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Bellevue
    AochJsMamma skrev 2010-03-31 11:58:41 följande:
    ..och jag fick blott 220 spänn eller liknande för mitt helt nya..surar. nypris 500
    ...och jag fick bara 109.- för mitt lite beggade boardman-set :(
  • AochJsMamma
    Bellevue skrev 2010-03-31 12:02:27 följande:
    ...och jag fick bara 109.- för mitt lite beggade boardman-set :(
    traderas lotteri....
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • Bellevue

Åhej å hå, bara hoppar in sådär! Hoppas det är ok.

Kan ni vara gulliga och uppdatera nicklistan? Alla ni är inte med där :)

• TinaZ

Mina första köp på tradera var inte så skojiga, en med fläck och nästa trasig under ärmarna.
    Sen har det bättrat på sig, men varför lär sig inte folk packa bättre.
    Två paket som jag har betalat 36 för skulle mycket väl kunnat gå för 24 om bara säljaren gjort paketet platt. Nu är det väl inte hela världen. Det står ju 36 i annonsen men ändå.....

• Lilla Ego 07
    Mamma till Simon skrev 2010-03-31 11:27:35 följande:
    Blir jag säkert inte men du räknar dåligt...du skrev att jag skulle betala 100+12 och att det blev 162 men den summan stämde ju iaf
    Ojojoj va slarvigt!!!{#lang_emotions_smile} Måste skärpa migk, jag gjorde ju fel för ett tag sedan också. Tur att du är me iaf{#lang_emotions_wink}
  • Viktorsmamma

varför ninjas aldrig mina auktioner=/

Viktor 26/10-08
Svar på tråden Traderatråden nr 16