• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Pumanprinsen
    Lilla Ego 07 skrev 2010-03-30 13:35:49 följande:
    Jag gjorde en chansning och laddade upp 20 auktioner nu  Går det så går det annars får jag väl försöka en gång till fast på kvällstid sen när de går ut.Så nu ligger det en hel del flick och unisexkläder ute i stl 68 om någon är intresserad
    Håller tummarna för dig {#lang_emotions_flower}
  • Lilla Ego 07
    Pumanprinsen skrev 2010-03-30 13:36:35 följande:
    Håller tummarna för dig
    Tack{#lang_emotions_heart}
  • Raira
    Pumanprinsen skrev 2010-03-30 13:18:34 följande:
    Trist med tröjan.. gav du neg utan att prata med säljaren?
     ja suck jag gjorde det . jag hadde väntat i evigheter på den . jag betalade derekt jag fick vinnarmejl (sen med den med) väntade evigheter och mejlade när den var sen , fick vänta på svar sedan kröp det fram att hon inte postat den .Aktionen gick ju ut 28 feb och fick jag  den i går så jag fick vänta en månad .

när det var fel st och katthår på den så orkade jag bara inte försöka med att få mejl kontakt . jag blev sur - visst jag har pms oxå så det spädde jui på ilskan oxå .
    Om det stod att hon var trög på att posta och att hon hadde djur hemma såå skulle jag givetvis inte budat i första taget .
    mamma till 3 vildar f. 03 05 & 08
  • Pumanprinsen
    Raira skrev 2010-03-30 13:41:29 följande:
     ja suck jag gjorde det . jag hadde väntat i evigheter på den . jag betalade derekt jag fick vinnarmejl (sen med den med) väntade evigheter och mejlade när den var sen , fick vänta på svar sedan kröp det fram att hon inte postat den .Aktionen gick ju ut 28 feb och fick jag  den i går så jag fick vänta en månad . när det var fel st och katthår på den så orkade jag bara inte försöka med att få mejl kontakt . jag blev sur - visst jag har pms oxå så det spädde jui på ilskan oxå .Om det stod att hon var trög på att posta och att hon hadde djur hemma såå skulle jag givetvis inte budat i första taget .
    Förstår,, ibland orkar man inte med såna säljare....
    Borde vara spärr på oseriösa med en gång
  • Kristyr
    Pumanprinsen skrev 2010-03-30 14:35:23 följande:
    Fynd
    lite iaf...{#lang_emotions_dreamer}
  • mariahammarberg
    Pumanprinsen skrev 2010-03-30 13:31:06 följande:
    Då är det bättre med utropspris... Att du startar bud på vad du minst vill ha...Reservationspris är bara irriterande för en del köpare... Köp nu kostar inget
    kan man ändra annonser? dvs ändra till köp nu?

Inser oxå att om jag inte får sakerna sålda får jag ändå betala en "osåld" avgift
    Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • September09
    mariahammarberg skrev 2010-03-30 13:25:31 följande:
    Hej, olika reservationspris på olika saker beroende på vad jag tycker att de är värda. Guldskorna ligger på 100kr, adidasskorna på 50. men de är i FINT skick och dyra i nyypris. Set från PoP ligger på 20-40kr som reservation. Är det dyrt? köp nu val kostar ju extra från traderas sida så det valde jag bort.Men tar till mig tippsen så får vi se hur jag gör med de andra auktionerna jag änni inte lagt ut.
    Men varje reservationspris kostar ju dig 25 extra/annons?
    Vilket gör att du i slutändan knappt kommer tjäna på dina sålda saker?
    Eller har jag fel?
  • Pumanprinsen
    mariahammarberg skrev 2010-03-30 15:07:23 följande:
    kan man ändra annonser? dvs ändra till köp nu?Inser oxå att om jag inte får sakerna sålda får jag ändå betala en "osåld" avgift
    Ja det kan man.. på fler alternativ vid annonsen finns det två val ändra eller avbryt
Svar på tråden Traderatråden nr 16