• Raira

Traderatråden nr 16

www.tradera.com/pop-hangselbyxa-st-80-auktion_302757_110051734

köpte dessa på köp nu . med embalage avgift på 5 kr muttrar ( skulle inte budat om jag vetat) blev det 51 kr . Ett fynd eller ???
    Hopas den passar på tösen annars får man sälja vidare.

Annars så . Kom tröjan jag väntat i evigheter på i går
    www.tradera.com/WOW-Bikbok-huvtroja-34-auktion_162901_106891995
    Den var helt fel stolek än beskrivning 34 är xs inte M och full med katthår . Det stod inget om det i beskrivning . Jag orkade inte tjaffsa med säljaren så jag la mitt första negativa omdömme . Jag tröttnade helt enkelt.

föröker hitta regnkläder till två barn men ser att jag är för sent ute . Allt kostar ju multum nu , biligare att handla i butik .

mamma till 3 vildar f. 03 05 & 08
  • Raira
    Pumanprinsen skrev 2010-03-30 13:18:34 följande:
    Trist med tröjan.. gav du neg utan att prata med säljaren?
     ja suck jag gjorde det . jag hadde väntat i evigheter på den . jag betalade derekt jag fick vinnarmejl (sen med den med) väntade evigheter och mejlade när den var sen , fick vänta på svar sedan kröp det fram att hon inte postat den .Aktionen gick ju ut 28 feb och fick jag  den i går så jag fick vänta en månad .

när det var fel st och katthår på den så orkade jag bara inte försöka med att få mejl kontakt . jag blev sur - visst jag har pms oxå så det spädde jui på ilskan oxå .
    Om det stod att hon var trög på att posta och att hon hadde djur hemma såå skulle jag givetvis inte budat i första taget .
  • Raira

jag ska inte lägga ut något mer på tradera . jag råkar bara ut för idioter som ångrar köp , tror att kläderna som sälj begagnat ska vara som nya och de som synar kläder med lupp och hittar inbillade fläckar . Va f**** jag betalar mer i frakt än vad varan går ut för . nej nu köper jag bara från ocj med nu . Barnen skläder får samlas på hög tills de själv får barn om 20 år

• Raira
    tessum skrev 2010-06-12 18:32:43 följande:
    Jag tror att jag kanske har gjort något riktigt dumt!

Hittade ett Nintendo dsmed 5 spel billigt så jag skyndade mig att ta köp nu (var på väg till jobbet och stressade)

När jag kom hem och började kolla så är säljaren ny med 0 i omdömme.

Sökte på hitta och fick 0 resultat på namn och adress.

Telefonen är regristrerad i ett annat namn och helt annan stad

Har fått vinnarmailet och där stod det endast

"Hej! Du vann budet på en ds konsol. Vad har du för bank?"

Fick inte hans kontouppgifter och han skrev inget namn eller liknande.

Nu vet jag inte om jag vågar föra över 950:- (dotterns besparingar) till den här mannen.

Det står tydligt i objektbeskrivningen att han vill ha pengar inom 3 dagar.
    jag skulle aldrig våga betala om jag var du .
    Själv ska jag köpa en game boy på T. Men jag kollade upp säljaren  att han hadde många omdöme . DEt är så många som blivigt blåsta tycker jag när det gäller datorer /telefoner här på tradera .

Så jag tar noga och går igenom alla som säljer tittar på omdömen och om de har negativa även om det bara är 3 och 1000 så läser jag vad dessa negativa beror på innan jag budar . Kanse är man övedrivet försiktig men jag gör det altid när jag ska buda på något över 200 kr .
  • Raira
    arför inte passa på att dryga ut kassan och tjäna lite extra pengar!

Normalt betalar du som säljare en osåltavgift till Tradera om du har oturen att inte få ditt objekt sålt, men nu bjuder vi dig på osåltavgiften för upp till 50 objekt du eventuellt inte får sålda, oavsett utropspris.

Erbjudandet gäller bara i helgen så skynda att lista!

Läs mer och anmäl dig här »

PS. Osåltavgiften kan synas på bekräftelsesidan, men bortse i sådant fall från den. Vi plockar bort osåltavgiften i efterhand.

------
    *) Erbjudandet gäller för annonser som skapas 19-20/6 2010. Erbjudandet gäller ej för omstarter av annonser.
  • Raira

det är en bra ide att slippa osåldagiften , skulle vilja att de skippade den helt för alla anonser med utrop 1-6 kr typ . 

• Raira

www.tradera.com/game-boy-color-med-5-st-spel-auktion_300202_112471151

www.tradera.com/Game-Boy-Super-Mario-Land-2-enbart-kassett--auktion_300201_114347969

väntar att få hem dessa , hoppas de bara är hela då de är sonens 7 års present . han fyller nästa månad och jag tycker den är jätte bra present och billigare än star wars legot han önskar sig , både här på tradera och i butik är allt detta lego svindyrt . men detta blev billigt ju om det är helt vill säga ( hoppas hoppas )

• Raira

jag betalade till ett nordea konto i fredags och nu fick jag en påminelse från säljaren att de ville ha pengar . jag har ju betalat och pengar har dragits  skrev tilbaka med en bifogad printscreen bild av överföringen . kopierade hans kont nr rakt av från vinnarmejlet ,

vad ska man göra om det blev fel endå ska man skriva / ringa till banken kan man få pengar tillbaka eller vad gör man . 

• Raira

game boy ét jag köpte  har int ekommit änn , jag betalade ju i fredags till ett norde konto . men fick en påminelse mejl i går .  JAG HAR JU BETALT SÅ JAG PRINT SCRENADE INBETALNIGEN OCH SKICKADE I VÄG DEN . upps caps lock på ,  har inte hört något från säljaren  hoppas han sett den nu . bombsäker jag skrivigt rätt konto nr om annars kunde han ju påpeka det i ett mejl . Har aldrig betalt fel förut . Han har enormt många prosetiva omdömen så jag tror inte han är en lurdrejare .

gaa jag skrämer upp mig själv , jag är ju en sådan som stressar upp mej alldeles i onödan . Jag måste ju hinna provköra spelen när sonen sover så den är hel då den är en födelsepresent. Ungen fyller år om en månad , så jag måste hinna köpa något annat om den är paj, eller spelen är paj så jag hinner köpa nya spel till den .

Svar på tråden Traderatråden nr 16