• Raira

Traderatråden nr 16

www.tradera.com/game-boy-color-med-5-st-spel-auktion_300202_112471151

fick hämta ut denna i dag . Vilken snigel men GBC  verkar fungerar och spelen också .

Funderar att lägga ut lite av de kläder jag använde när jag var gravid alla verkar gå gravida nu . Lite avis nästan tänk att få gå å vänta på en bebis och tradera hem bebiskläder.  Allt dött i klädfronten försvinner ju när de blir 1-2 år ju

mamma till 3 vildar f. 03 05 & 08
  • Raira

omdöme är ju något bra at ge att inte de som säljer och köper fattar det . Man tittar ju på säljarens omdöme inan man budar på en vara . Jag ger omdöme när jag fått pengar eller som köpare varan , men jag har bara tröttnat på det när jag inte får omdöme tillbaka .

hmm om man köper en vara och betalar snabbt , eller köper på köp nu borde man ju få vara snabbt , men det brukar aldrig bli så . Alla har ju betal senast 3-5 dagar efter aktions slut då borde de också skicka 3-5 dagar efter pengar på konto .
    det längsta jag har väntat var 1 1/2 månad på en vara som jag betalade samma dag jag vann . gav posetivt för varan stämde , var hel men staplarna blev otroligt låga,

• Raira
    TinaZ skrev 2010-07-08 22:13:34 följande:
    Hmmmm brukar man få avisering via mail eller sms när det kommer paket med DHL?
    Jag väntar ett paket och nu visar det sig att det redan är framme fast jag ej fått avisering om det. Hur länge ligger det kvar och kan jag hämta det med endast paketets sändningsnr?
    DHL - jag har altid fått avin på e-post . inte i vanliga posten
  • Raira

vann dessa eller ena blev jag sur att jag inte vann i går kväll  så jag tog en likadan på fast pris (köp nu) om jaghade börjat fajtas om den så hadde priset blivigt detsamma som köp nu .

www.tradera.com/-NY-ION-Digital-Sport-Klocka-Special-mjukt-Silikon-Purple-auktion_190911_115412477

www.tradera.com/ODM-Fashion-Silikon-Digital-LED-Klocka-Mjuk-Hudvanlig-Rosa-auktion_190805_115441279

Har ute några Nora roberts böcker men går segt , alla som gillar Nora har dessa böcker redan .

• Raira

Har många böcker ute .Är det rimligt att ta ut 60 kr i porto för 2-3 böcker  om de vill ha samfrakt blir ju + 12 för skymmande .
    Det är ju pocket böcker ( harleqin silk )

• Raira

har aldrig samfraktat tidigare , alla böcker jag haft ute har aldrig haft samma budgivare förut och nu har flera budat på 2-3 st .  Men 60 är det jag gissar till . Vill inte dra till med hög porto ochsedan ha klagomål eller ta förlite i porto . Vad gör man då mejlar man och försöker få dem att betala mig några kroner i efterskott, eller tar och axepterar man att man tabbat sig .

Jag tog och skrev ett inlägg på min blogg och facebok och poff så hadde jag bud på alla mina anonser .
    Kan det vara ett samband hmmm.

• Raira
    Raira skrev 2010-07-22 16:00:10 följande:
    har aldrig samfraktat tidigare , alla böcker jag haft ute har aldrig haft samma budgivare förut och nu har flera budat på 2-3 st .  Men 60 är det jag gissar till . Vill inte dra till med hög porto ochsedan ha klagomål eller ta förlite i porto . Vad gör man då mejlar man och försöker få dem att betala mig några kroner i efterskott, eller tar och axepterar man att man tabbat sig .

Jag tog och skrev ett inlägg på min blogg och facebok och poff så hadde jag bud på alla mina anonser .
    Kan det vara ett samband hmmm.
    eller betala tillbaka några kronor
  • Raira

jag köper oxå bara lindex, kappahl och hm i butik , oftast köper jag oxå dessa på tradera oxå för då vet jag att jag kan få det för 1 eller 2 kronor .  billiga men hållbara
    Vet att dessa kan man inte sälja på tradera om man vill ha god vinst . Försökte lite med det förra året men tyckte inte det var lönt .
    Alla vill ha märkes kläder  helst nya . Bara Pop kan man sälja om de är använda , synd att man inte köper märkes kläder .  Sedan saka det vara bebis kläder ,50-74  då kan det vara Lindex  ,Pop , småfolk ,Villervalla mm.

• Raira

yes nu ska man dra ut barnen i dag för att gå till posten . Har börjat få in för böckerna jag sålde .
    Nu måste man få bra omdome .
    Skickar dagen efter betalning och de är typ lästa en gång sedan har de  stått i bokhyllan bara .
    men fasiken vad mycket tradera ska ha i provision gaaa . Tur att de inte blev osålda , då skule man ju vara fattig .

Svar på tråden Traderatråden nr 16