Inlägg från: PLUPP09 |Visa alla inlägg
  • PLUPP09

Traderatråden nr 16

En liten fråga till er som brukar skicka varor med posten.
    Om man tar det som B-post, skall detta skrivas på framsidan av paketet / kuvertet?
    Kan alla försändelser postas i vanlig brevlåda (de som går i vill säga)?
    Brukar ni skriva avsändare på det ni skickar?

• PLUPP09
    Kan någon här hjälpa mig?!

Jag är inne på "min" sida på Tradera för att betala en faktura på sålda objekt. Jag tänkte betala med hjälp av PlusGiro o då står det att man ska ange OCR-nummer som ska finnas på min faktura, men jag är inte människa att hitta detta! Jag har gått in på "mitt konto" - "fakturor & avgifter" -  under "mina fakturor" finns inget o under "mina ej fakturerade avgifter" finns alla sålda objekt (står under "nästa faktura"), men inget OCR-nummer. Auktionerna gick ut den 27+28/3, så då borde jag väl betala (det är väl inom 15 dagar)?

Kan någon här hjälpa mig o berätta VAR jag kan hitta OCR-nummer?!
    Tack på förhand!
  • PLUPP09
    Linastrumpan skrev 2010-04-07 20:29:11 följande:
    Isf är fakturan inte skapad. De skapas den 15e varje månad. OCR nr och PG nr till tradera och summan står i en stor markerad ruta högst upp till höger på fakturan.
    Tack för hjälpen!
    Jag blev lite konfunderad, vill ju inte ha x:a avgift i förseningsavgift.
  • PLUPP09

Jag har en liten fråga som jag undrar om ni här inne kan hjälpa mig med.

Jag hade avslut på en del auktioner för drygt 1,5 vecka sedan o det framgår klart o tydligt i såväl auktionstexten som i vinnarmailet att jag vill ha betalt inom 5 dagar efter avslutad auktion. Den tiden har nu gått o en köpare har inte betalt, inte hört av sig på något sätt trots vinnarmail o ett påminnelsemail. När jag kollar på köparens omdöme, så har hon upprepade negativa omdömen pga utebliven betalning o inget svar vid mailkontakt.

Hur länge ska man vänta innan man lägger upp auktionen på nytt o lämnar neg omdöme?!

Tack på förhand!

• PLUPP09

En liten undran.
    Om man har en köpare som betalar först efter upprepade påminnelsemail, lägger ni positivt eller negativt omdöme?

• PLUPP09

Hmmm, kollade runt lite på Tradera o hittade av en slump en mammakjol som jag hade ute till försäljning för ett tag sedan. Den som köpte kjolen av mig, har nu lagt ut den med foto som jag tagit och det är väl helt ok, MEN hon skriver att kjolen är helt ny/aldrig använd o att den kostar 249:- i butik, vilket är ren lögn!!! Kjolen är använd o kostade inte 249:- när jag köpte den. Hon lurar ju köparen så det står härliga till.

• PLUPP09

Jag har en fråga till er som är vana vid att sälja på Tradera o brukar använda er av mailingbags, var kan man köpa dessa billigast?! Ska lägga upp en hel del barnkläder inom kort o orkar inte hålla på o förpacka med plastpåsar etc.

Tack på förhand!

Svar på tråden Traderatråden nr 16