• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Viktorsmamma
    Pumanprinsen skrev 2010-03-29 11:34:55 följande:
    Nån som har märkt att T ser lite förändrad ut..
    jag märkte det inte mycket man hittade fortfarande till en viss del
    Viktor 26/10-08
  • September09
    Ellan 76 skrev 2010-03-29 10:01:35 följande:
    Vill önska er här i traderatråden en skön start på en måndagmorgon:)Lite OT kanske men väldigt fin låt, glöm inte ljudet.
    ">

" target="_blank">

Finaste låten!
    Hade den på vårt bröllop {#lang_emotions_heart}
  • Lantani

Jag har en overall ute och en som mejlade mig och frågade om jag kunde vänta med betalning tills den 20/4, ett tag till, men jag skrev att de gick bra sålänge hon var säker  på att hon ville ha overallen. Man kan väl lämna omdömme 60 dagar efter auktionsslut va?

• Pumanprinsen
    Lantani skrev 2010-03-29 13:22:09 följande:
    Jag har en overall ute och en som mejlade mig och frågade om jag kunde vänta med betalning tills den 20/4, ett tag till, men jag skrev att de gick bra sålänge hon var säker  på att hon ville ha overallen. Man kan väl lämna omdömme 60 dagar efter auktionsslut va?
    Man har 60 dagar på sig att lämna omdöme.
  • 02Smulan

Halloj! Ny i tråden och jag har en fråga...
    Jag ska skicka lite sjalar till en köpare och paketerar i plast, ska väga å mäta här hemma tänkte jag och frankera enligt postens hemsida...
    Min fråga är: Om jag får ner den i en vanlig postlåda, kan jag trycka ner den där då? Eller måste man alltid lämna paket direkt till paketombud?

Tacksam för snabbt svar...

• Smultronhjärta
    02Smulan skrev 2010-03-29 18:15:30 följande:
    Halloj! Ny i tråden och jag har en fråga... Jag ska skicka lite sjalar till en köpare och paketerar i plast, ska väga å mäta här hemma tänkte jag och frankera enligt postens hemsida... Min fråga är: Om jag får ner den i en vanlig postlåda, kan jag trycka ner den där då? Eller måste man alltid lämna paket direkt till paketombud? Tacksam för snabbt svar...
    Det går utmärkt att posta direkt på lådan-jag våldar i princip i alla mina paket även om de egentligen inte ska gå att få i
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Viktorsmamma
    Smultronhjärta skrev 2010-03-29 18:19:44 följande:
    Det går utmärkt att posta direkt på lådan-jag våldar i princip i alla mina paket även om de egentligen inte ska gå att få i
    haha :D som mig då PRESSAR verkligen ner paketerar med packtejp runt så de inte går sönder vid ner pressningen
    Viktor 26/10-08
Svar på tråden Traderatråden nr 16