• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Smultronhjärta
    ominte skrev 2010-03-28 22:46:24 följande:
    Vad blir frakten p åett par ballerinaskor som väger 402 gram?
    48 skulle jag tro
  • Jessika82

Jag skickar helst inte med posten... har inga bra erfarnenheter... men små grejor skickar jag med posten

• ominte
    Jessika82 skrev 2010-03-28 22:48:26 följande:
    Jag skickar helst inte med posten... har inga bra erfarnenheter... men små grejor skickar jag med posten
    Schenker är bra men vi har inte så många ombud här så det är mer praktiskt att skicka med posten eftersom vi har ett postombud på vägen till jobbet
  • mage06

Hej på er! Jag dyker bara upp när jag har frågor nu för tiden{#lang_emotions_embarassed}. Men ni brukar vara snälla och ha överseende med det{#lang_emotions_kiss}. Jag får inte Pro-Listern att fungera! Har skickat frågan till Tradera och fått svar med förslag på åtgärder. Har nu provat utan resultat. Har varit med om detta förut, sen har det fungerat emellan... Jag har för mig att fler haft problem,,,hur löste det sig för er? Inte särskilt roligt det här med 23 auktioner i Pro Listern!

Sen undrar jag över Schenker...fick en förfrågan förra veckan om jag kunde skicka med dem. Har 4 mil tor till närmsta ombud men svarade att jag kunde skicka med dem om det fick ta ett par dagar så jag kunde kombinera det med annat. Jag var inne på Schenkers hemsida och la in måtten på paketet och fick då kostnaden 75 kr som svar. Det kostade 78 med posten... Hur kan det vara att det skall vara så mycket billigare med Schenker?

Tack på förhand!

• Smultronhjärta
    mage06 skrev 2010-03-28 23:06:37 följande:
    Hej på er! Jag dyker bara upp när jag har frågor nu för tiden. Men ni brukar vara snälla och ha överseende med det. Jag får inte Pro-Listern att fungera! Har skickat frågan till Tradera och fått svar med förslag på åtgärder. Har nu provat utan resultat. Har varit med om detta förut, sen har det fungerat emellan... Jag har för mig att fler haft problem,,,hur löste det sig för er? Inte särskilt roligt det här med 23 auktioner i Pro Listern! Sen undrar jag över Schenker...fick en förfrågan förra veckan om jag kunde skicka med dem. Har 4 mil tor till närmsta ombud men svarade att jag kunde skicka med dem om det fick ta ett par dagar så jag kunde kombinera det med annat. Jag var inne på Schenkers hemsida och la in måtten på paketet och fick då kostnaden 75 kr som svar. Det kostade 78 med posten... Hur kan det vara att det skall vara så mycket billigare med Schenker? Tack på förhand!
    Schenker måste du boka via Tradera för att få rabatten
    kampanj.tradera.com/frakt/schenker/
  • Smultronhjärta

Just ja..gällande Prolistern så hade jag börjat med att ladda ner programmet på nytt för att testa. Vilket operativsystem har du?

• mage06
    Smultronhjärta skrev 2010-03-28 23:10:17 följande:
    Schenker måste du boka via Tradera för att få rabatten kampanj.tradera.com/frakt/schenker/
    Jaha! Vad bra att du sa det, tack!
    Smultronhjärta skrev 2010-03-28 23:11:05 följande:
    Just ja..gällande Prolistern så hade jag börjat med att ladda ner programmet på nytt för att testa. Vilket operativsystem har du?
    Jag laddade om det innan jag la upp de här senaste auktionerna. Operativsystemet är Windows Vista...
  • maadicken
    Viktorsmamma skrev 2010-03-28 22:04:49 följande:
    som mig då.. aldeless för många mössor!!har förlagt vår Villervalla mössa vi fick:S försvann redan i höstas dock!
    trist   men du kan få köpa en av mig så småningom   den är nog egentligen förliten för sonen. bara jag som inte vill inse det förrän jag hittat en ny i samma färg.
    (¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Traderatråden nr 16