• mage06

Traderatråden nr 16

Hej på er! Jag dyker bara upp när jag har frågor nu för tiden{#lang_emotions_embarassed}. Men ni brukar vara snälla och ha överseende med det{#lang_emotions_kiss}. Jag får inte Pro-Listern att fungera! Har skickat frågan till Tradera och fått svar med förslag på åtgärder. Har nu provat utan resultat. Har varit med om detta förut, sen har det fungerat emellan... Jag har för mig att fler haft problem,,,hur löste det sig för er? Inte särskilt roligt det här med 23 auktioner i Pro Listern!

Sen undrar jag över Schenker...fick en förfrågan förra veckan om jag kunde skicka med dem. Har 4 mil tor till närmsta ombud men svarade att jag kunde skicka med dem om det fick ta ett par dagar så jag kunde kombinera det med annat. Jag var inne på Schenkers hemsida och la in måtten på paketet och fick då kostnaden 75 kr som svar. Det kostade 78 med posten... Hur kan det vara att det skall vara så mycket billigare med Schenker?

Tack på förhand!

• mage06
    Smultronhjärta skrev 2010-03-28 23:10:17 följande:
    Schenker måste du boka via Tradera för att få rabatten kampanj.tradera.com/frakt/schenker/
    Jaha! Vad bra att du sa det, tack!
    Smultronhjärta skrev 2010-03-28 23:11:05 följande:
    Just ja..gällande Prolistern så hade jag börjat med att ladda ner programmet på nytt för att testa. Vilket operativsystem har du?
    Jag laddade om det innan jag la upp de här senaste auktionerna. Operativsystemet är Windows Vista...
  • mage06
    x karin76 skrev 2010-03-29 08:43:28 följande:
    Apropå prolistern.. jag har massor av problem med den och har också Vista. Det funkar "ibland" för mig. Hur stora är bildfilerna i auktionerna? För att det ska funka för mig får de max vara ca 100-150 kb stora. Kolla också att du har den senaste versionen av programmet: öppna programmet och klicka uppe till höger Hjälp - Om prolister. Bör stå: Version 1.2.1.4. Testa att ladda upp t ex 1 st lista med 1 auktion, och ladda upp den på en tid som inte är så högt belastad hos Tradera. Testa t ex att ladda upp nånting idag mitt på dagen med 6 dagars tid så den får avslut på en söndag, då gör det inte så mycket om avslutet blir mitt på dagen. (Eller välj en auktion med utrop 1 kr, då kan du stänga ner den utan kostnad om den skulle funka att lägga upp och du inte vill ha kvar avslut mitt på dagen.) När jag har haft problem så har det gällt på kvällarna när många laddar upp, verkar som att min prolister tillsammans med min sega uppkoppling (2 MB Telia) gör att det sällan funkar att ladda upp listor för mig annat än på fredag- och lördagkvällar. Därför gör jag oftast just så, gör listor som startar fredag eller lördag med avslut till exempel söndag-torsdag. Ibland har jag start och avslut på lördag em kl 16-17, tycker det är en helt okej tid det med.
    Tack så mycket för många bra tips! Bildstorleken ligger runt 150-160Kb, jag har alltid 4-5 bilder i varje annons men det borde väl inte påverka{#lang_emotions_undecided}.  Jag funderar på att strunt i när det är avslut, det får ju inte ta för mycket tid med Tradera heller. Bara jag får upp dem nu känns det som... Tack snälla, hjälpsamma tråden
  • mage06
    x karin76 skrev 2010-03-29 09:46:04 följande:
    Japp, ja jag tänkte att om det funkar för dig att ladda upp med en liten auktion på annan tid, så kan det ju vara ungefär samma problem för dig som för mig.. Skulle jag t ex testa att ladda upp NU skulle det antagligen funka utan större problem, bara inte filerna är för stora.
    Provade nu med en auktion med en liten bild...fungerar INTE gaaahh Blir nog ingen vidare timlön på de här auktionerna
  • mage06

Tack för hjälpen ni som kommenterade mina problem att lägga upp auktioner med Prolistern... Efter mycket om och men visade det sig att de tydligen visst gick att ladda upp... Jag var bara tvungen att vänta läääänge innan det började synas. Tidigare har det gröna visat sig på en gång. Nu ligger i alla fall 28 auktioner ute

• mage06
    x karin76 skrev 2010-04-01 10:21:26 följande:
    Så, nu ligger det lite tjejsmått ute igen! Och mer på g. Pro'n krånglade i vanlig ordning, fick lägga ut de flesta auktionerna manuellt... Verkar som om det alltid krånglar då man har fler än en bild i auktionen.
    Vad händer? För jag trodde ju att min lista inte fungerade men väntade jag länge nog så kom den igång...
  • mage06
    ominte skrev 2010-04-10 08:44:13 följande:
    www.tradera.com/Mytradera/Feedback/ViewFeedba...
    Måste bara säga att jag har också handlat av henne. Det verkar som att hon ofta skriver att plaggen är i nyskick eller inte använda.. Jag väntade i en halv evighet på paket från henne. När det väl kom var det en annan köpares vara... smutsig, beskrevs som nyskick ( kunde inte låta bli att vara lite Sherlock ) Jag tvättade faktiskt av fläckarna innan den riktige köparen fick varan... När jag så fick min rätta vara så var den också skitig. Hon erbjöd att skicka en extra vara och var supertrevlig hela tiden. Men strulig som sagt...
  • mage06

Hej! Jag funderar på det där med utrop 1 kr... fungerar det fortfarande? Jag tänker mig att så många "lärt sig" Tradera och väntar med att buda till sista sekunden...men å andra sidan om det är många som gör det så... Jag går ut med högre utgångsbud och 2 veckor, men det är ju så tråkigt när man måste vänta så länge

Hade trott at tex denna skulle vara intressant för fler men Meandi-tiden är kanske över?
    www.tradera.com/Meandi-Me-I-Prickblomma-Klanning-One-size-Toppskick--auktion_301743_110149052

Hmm...

• mage06
    ominte skrev 2010-04-12 21:44:24 följande:
    Jag har börjat lägga 10-kr urop på det mesta. Om det inte är en barnmössa eller tunika/tröja från tex lindex. Då kan det bli 5 kr utrop Lägger aldrig längre tid än 1 vecka- 8 dagar för jag tror som du att folk tröttnar. Personligen gör jag så om jag hittar nåt som jag verklgien vill ha att jag letar gärnet efter likadan men som går ut tidigare och ninjar hem den istället
    Mmm, så kan det ju vara, att det tröttnar. Jag har bara resonerat så att med högre utrop är det kanske en fördel om fler hinner se auktionerna
    ominte skrev 2010-04-12 21:46:26 följande:
    Justja, för att kommentera klänningen du har ute. Tror att färeger och mönster går mer i vågor än vad märken gör. Just nu är det ju mer inne med ljusa/romantiska/småblommiga klänningar och tunikor tex. Sen om det är meandi eller odd molly tror jag inte spelar så stor roll om man verkligen är ute efter en viss stil
    Ja men så är det så klart. Det är väl bara för att den klänningen aldrig varit något för mig, ett galet impulsköp HELT annorlunda än min övriga garderob. Har väl använt den 1/5 gång sen har min mamma haft den i sin garderob Trodde den var populär bara

Strunt samma, nu rensar jag bara och är glad för allt jag blir av med

Tack för tankarna!
Svar på tråden Traderatråden nr 16