• mage06

Traderatråden nr 16

Doodies skrev 2010-04-26 12:24:00 följande:
    Det blir inga fler 2 barn får räcka. Det är ju så fina kläder som annars är väldigt poppis i dom stora storlekarna. Typ bamse, retro lindex osv Har ju en hel del ifrån 50-62 (gick ju loss totalt när jag fick reda på att det var en flicka i magen). Men vad är grejen då? Att kläderna används under så kort tid? Borde man inte vara ännu mer mån om att inte lägga så mycket pengar på det då?
    Precis som du så är det nog fler som vill "gå loss" på att köpa barnkläder Sen får man ju så mycket i present. Men det är synd för just bebiskläder hinner ju verkligen inte slitas. Jag har aldrig köpt något klädpaket på Tradera. Det är sällan jag vill ha allt i ett paket och då är det inte värt frakten och jobbet att lägga ut dem igen... Men många andra verkar ju buda på det så det är kanske en bra grej

Jag har köpt för mycket och underliga/onödiga saker senaste tiden så nu vågar jag inte lägga mer i min minneslista

Senast igår kväll fick jag ett ryck och la ett bud strax över det högsta och vips så blev jag ägare till denna ack så vackra skolplansch

www.tradera.com/Gammal-skolplansch-Japaner-Shabby-chic-auktion_2024_111035003

Jag älskar det japanska men var skall den hänga?! Inget man gömmer för mannen heller
  • mage06
    Doodies skrev 2010-04-26 16:21:06 följande:
    Vad tror ni .. lägga ut en bärsjal på blocket eller tradera? En moby wrap som är använd typ 5 ggr och tvättad en gång.
    Jag tycker de brukar gå högt på Tradera. Skall själv lägga ut en Tricot Slen där inom kort.
    tessum skrev 2010-04-26 16:23:06 följande:
    Jag missade att skriva att alla de plagg som jag köpt har varit i "nyskick" och jackan som jag skulle buda på igår var i "nyskick- använd högst 10 ggr" Med nyskick så anser jag inte att de ska vara namnade och jag känner mig lurad när det händer gång på gång att de är det. Nåja jag får se till att börja maila och fråga.
    Det där med nyskick är knepigt tycker jag. Jag skriver i princip aldrig det utan hellre toppskick Hellre glatt överraskade köpare än besvikna. Nyskick, menar jag att ett plagg är mycket kort tid. Är det bara tvättat en gång så är det ju inte riktigt i nyskick enligt mig. Så jag skulle också bli besviken om en jacka som beskrevs vara i nyskick var namnad...
  • mage06
    Bellevue skrev 2010-04-26 16:38:27 följande:
    Jag namnar sonens kläder innan han använt dom första gången, kläderna kan alltså läggas ut som nytt/oanvänt... Kommer nog aldrig förstå hysterin en del känner över namnade plagg. Dom flesta barn idag är på dagis och jag anser att av hänsyn till personalen SKA man märka sitt barns kläder.
    Jag känner personligen ingen hysteri men jag tycker att det är intressant information i en objektsbeskrivning. Jag stryker eller syr fast namnband som man sen kan ta bort i de allra flesta fall. Jag tror att många kanske vill sälja vidare sen och då vill man kanske inte ha flera namn i jackan.

Att det står namnat i ett plagg är dock, för mig inte avskräckande.
  • mage06
    Bobbenn skrev 2010-04-26 17:11:59 följande:
    Då vill man ju bara ljuga. Att färre haft den och det i sig är ju väldigt FULT
    Nej varför skulle det per automatik innebära att man vill ljuga? Jag har till och med skrivit i en objektsbeskrivning att det blivit lite, lite bubbligt efter att jag tagit bort en namnmärkning. Jag har skrivit i en annan auktion att jag själv köpt jackan på Tradera...etc. Men det finns, uppenbarligen, dem som inte vill köpa namnade kläder trots att man vet att de är begagnade
    x karin76 skrev 2010-04-26 17:43:40 följande:
    Fast det tycker inte jag iofs... Ett plagg i nyskick kan enligt mig vara tvättat, men det går inte att se på plagget att det blivit tvättat. Vissa fina kvaliteter syns det ju inte på. Brukar generellt skriva ut hur mycket ett plagg använts (använts si och så många gånger, tvättats så många ggr, osv) tillsammans med min beskrivning av skicket. De flesta brukar vara väldigt nöjda med vad de får i lådan.
    Ja men säkert är det så. Jag är själv bara försiktig med att använda nyskick i min beskrivning eftersom det kan tolkas så olika. Men det är normalt inget som avskräcker mig när jag själv budar
    x karin76 skrev 2010-04-26 18:16:50 följande:
    För att tala om något annat, fler än jag som har avslut idag? Min prognos är att det går helt ok, får hoppas det iaf. Tyvärr gjorde jag om samma misstag som jag alltid gör verkar det som... lägger avslut under "Hollywoodfruar".
    sånt kanske man borde tänka på...? Jag tittar själv så lite på tv...Tradera är viktigare...neeee
    Bellevue skrev 2010-04-26 18:21:16 följande:
    Man skriver ju inte PÅ plagget....och som sagt, ett namnat men oanvänt plagg är nytt. Med din definition av nytt är ett nytt plagg med lapparna borttagna inte heller nytt eftersom man ändrat plagget från hur det var när det var nytt. Förstår inte hur du orkar handla på tradera...
    Haha, kul diskussion det här! Prislappen tillhör ju inte plagget Men visst är det väl schysst att skriva exempelvis: ett helt nytt plagg alt. ett plagg i nyskick men dock namnat?
  • mage06
    Bobbenn skrev 2010-04-26 18:50:22 följande:
    Vill man ha onamnat och perfekt skick ska man nog låta bli att köpa på tradera överhuvudtaget. Det är mitt slutliga ord i diskussionen
    Jag tror inte att det handlar om det, det handlar nog mer om att veta innan vad man bjuder på...för många{#lang_emotions_undecided} Allt på Tradera är inte namnat eller i dåligt skick så objektsbeskrivningen finns ju där för att man skall kunna välja.
  • mage06
    Bobbenn skrev 2010-04-26 18:51:07 följande:
    USCH för att vad prinsossor heter. USCH för att kalla sin unge prinsessa. USCH för könsroller överhuvudtaget
    Haha, du är verkligen igång nu
  • mage06
    Bobbenn skrev 2010-04-26 18:56:44 följande:
    Det är sååå provocerande att jag inte kunde låta bli
    Ja det är alltid en tacksam diskussion Vi har inget prinsesstema här hemma, jag kallar inte barnen prinsessor men vill de leka prinsessor så är det inget problem för mig
  • mage06
    h80 skrev 2010-04-26 19:38:17 följande:
    Såg precis att jag har massor med avslut idag.........kanske inte så bra med tanke på tv:program, men hoppas det går iallafall
    Det vore i alla fall väldigt sorgligt om...vad var det ikväll, Hollywoodfruar...fick folk så hyptotiserade att de inte kan göra annat under kvällen *fniss*
Svar på tråden Traderatråden nr 16