• mage06

Traderatråden nr 16

Hmm, väntar på ett Odd Molly-plagg som jag vann för två veckor sen i morgon och betalat över 800 för Har handlat flera gånger av säljaren förr och hon är super. Nu påminde jag henne i torsdags och då sa hon att hon skulle skicka på fredagen... Ångrar att jag inte tog rekommenderat...

• mage06
    Pumanprinsen skrev 2010-04-13 13:10:44 följande:
    Trist,,, precis inne och kolla om man hitta nåt Odd molly plagg. Tänkte titta på din T sida men kommer inte in på din sida
    Nee, jag är lite hemlig Men nu kan du komma in... Har ingen länk till Tradera dock{#lang_emotions_undecided} Det är den här jag väntar på
    www.tradera.com/Odd-Molly-kofta-stl-1-Lovely-knit--auktion_1635_108441340
    Vill understryka att jag köpt en del från säljaren förut och det har fungerat perfekt. Superfint och trevligt inslaget dessutom Hon har väl fått förhinder eller nåt...
  • mage06
    Pumanprinsen skrev 2010-04-16 08:22:54 följande:
    Just det, det var den Så fin! Missa en molly akution igår som jag ville ha Vad heter säljaren som du brukar köpa hos? Jaså! Hahaha vilket av dom?
    Den rutiga västen

Du ser hennes namn i auktionslänken.
  • mage06
    Pixxi skrev 2010-04-18 20:35:38 följande:
    Älskar de där skorna. Har ett par i storlek 23. De är lättare, snyggare och smartare än Converse med sina resårskoband Enda nackdelen är att de inte är uppbyggda i hålfoten som Converse är... Tack för att du la ut dem till auktion
  • mage06
    plura skrev 2010-04-19 13:10:29 följande:
    Måste fråga er som kan Hur länge tycker ni att man väntar på paketet (skulle skickas med posten) innan man mailar och frågar när det skickats? Vill ju inte verka tjatig, men jag börjar bli lite otålig. Det var heller inte nåt superfynd (gör mig säkert lite mer krävande som köpare )
    En vecka kanske. Sen brukar jag maila och säga att jag vill försäkra mig om att de sett min överföring... Nyligen när det var ett dyrare plagg skrev jag efter två veckor att jag började bli orolig då det handlade om lite mer pengar. Så länge det är trevliga mail tycker jag alltid att det är ok att ha en kommunikation! Man kan ju också be vederbörande maila när paketet gått iväg så man slipper oroa sig
    mariahammarberg skrev 2010-04-19 13:14:46 följande:
    hur länge ska jag vänta på att hon svarar på mitt mail? ett par dagar? eller ska jag ta telefonnummret som finns i vinstmailet från auktionen och ringa. Känns lite tokigt då jag är ny att sälja kläder på tradera. hur ska man veta att soldress tolkas som SOLSKYDDSDRESS. Inte lätt att veta att allt tolkas om.... Sedan tyckert jag att det syns på bilden att det är en bomullsdress från HM
    Soldress är, enligt mig, ett vedertaget uttryck på ett plagg lämpligt att ha på stranden i solen, dvs sval men täcker axlar... Det är ett missförstånd som definitivt inte förtjänar ett negativt omdöme. Samtidigt en påminnelsem om att man inte kan vara tydlig nog i sina annonser *suck* Hoppas det löser sig!
    Lilla Ego 07 skrev 2010-04-19 14:08:42 följande:
    Har två avslut ikväll. Min didriksson skaljacka börjar gå rätt högt.....lite nervöst tycker jag när de går så högt. 
    Så känner jag också ofta! Försöker tänka på att köparen bestämmer själv hur högt denne vill gå. Har precis sålt, iof jättefint begagnade plagg, dyrare än vad jag köpte dem för begagnat{#lang_emotions_embarassed} Men fortfarande har de sitt värde tycker jag eftersom det är fina kvalitetsplagg...

Har precis fått upp lite fler auktioner, pjuh
  • mage06
    Smultronhjärta skrev 2010-04-20 09:35:58 följande:
    Jaha...fundilerar lite på om ett av mina fynd tycktes gå liiite för billigt enligt säljaren eftersom jag idag fick ett riktigt kort mail Hej angående ditt vinnande bud jag har lyckats missfärga kläderna i tvätten pinsamt men sant ber 1000 gånger om ursäkt Mvh *suck*
    Hmm, ingen fråga om du vill ha dem ändå? Be om en bild på missfärgningen{#lang_emotions_undecided}så du kan avgöra om det är något du kan stå ut med... Så får du se vad hon svarar...kanske?
  • mage06
    Smultronhjärta skrev 2010-04-20 09:54:14 följande:
    Nope-inget mer än det.. Jag orkar inte rodda heller även om jag inte tror på det där om missfärgningen. Är det missfärgat om så än det minsta lilla så är jag ändå inte intresserad. Men ändå så tycker jag att hon kunde varit lite snabbare med sin kontakt(var rätt länge sen jag vann den)och nu när hon då kommer med ett negativt besked så lär det ju troligen resultera i negativt från andra köpare.
    Nej jag förstår, är också superkänslig mot missfärgningar. Det var nog ett lite småelakt förslag av mig också, jag blir nyfiken på sånt där
    Smultronhjärta skrev 2010-04-20 09:57:05 följande:
    ..och nu fick jag påminnelsemail om att jag har vunnit en auktion..Jo det vet jag också med tanke på att jag vann den i söndagskväll! Gillar inte sådana som stressar,framförallt inte när mina omdömen visar att jag alltid betalar snabbt!
    Hahaha, kan hon ha tagit fel på person{#lang_emotions_undecided}
Svar på tråden Traderatråden nr 16