plura skrev 2010-04-19 13:10:29 följande:
Måste fråga er som kan Hur länge tycker ni att man väntar på paketet (skulle skickas med posten) innan man mailar och frågar när det skickats? Vill ju inte verka tjatig, men jag börjar bli lite otålig. Det var heller inte nåt superfynd (gör mig säkert lite mer krävande som köpare )
En vecka kanske. Sen brukar jag maila och säga att jag vill försäkra mig om att de sett min överföring... Nyligen när det var ett dyrare plagg skrev jag efter två veckor att jag började bli orolig då det handlade om lite mer pengar. Så länge det är trevliga mail tycker jag alltid att det är ok att ha en kommunikation! Man kan ju också be vederbörande maila när paketet gått iväg så man slipper oroa sig
mariahammarberg skrev 2010-04-19 13:14:46 följande:
hur länge ska jag vänta på att hon svarar på mitt mail? ett par dagar? eller ska jag ta telefonnummret som finns i vinstmailet från auktionen och ringa. Känns lite tokigt då jag är ny att sälja kläder på tradera. hur ska man veta att soldress tolkas som SOLSKYDDSDRESS. Inte lätt att veta att allt tolkas om.... Sedan tyckert jag att det syns på bilden att det är en bomullsdress från HM
Soldress är, enligt mig, ett vedertaget uttryck på ett plagg lämpligt att ha på stranden i solen, dvs sval men täcker axlar... Det är ett missförstånd som definitivt inte förtjänar ett negativt omdöme. Samtidigt en påminnelsem om att man inte kan vara tydlig nog i sina annonser *suck* Hoppas det löser sig!
Lilla Ego 07 skrev 2010-04-19 14:08:42 följande:
Har två avslut ikväll. Min didriksson skaljacka börjar gå rätt högt.....lite nervöst tycker jag när de går så högt.
Så känner jag också ofta! Försöker tänka på att köparen bestämmer själv hur högt denne vill gå. Har precis sålt, iof jättefint begagnade plagg, dyrare än vad jag köpte dem för begagnat
Men fortfarande har de sitt värde tycker jag eftersom det är fina kvalitetsplagg...
Har precis fått upp lite fler auktioner, pjuh