• mage06

Traderatråden nr 16

Jag brukar inte irritera mig i första taget men just nu irriterar jag mig på Blocketannonser där säljaren inte gör ett tillägg när saker är sålda{#lang_emotions_yell}. Jag har nu frågat samma säljare två gånger om saker finns kvar för att jag glömmer att jag redan gjort en förfrågan. Spill med både min och säljarens tid...

• mage06
    x karin76 skrev 2010-04-20 10:13:31 följande:
    Tyvärr får man ju betala typ 20 spänn per gång man gör en ändring, är nog därför..
    Jaha, är det så?! Det visste inte jag...då förstår jag ju... Det är det jag brukar säga, man skall inte irritera sig helt enkelt
  • mage06
    Villemol skrev 2010-04-20 11:37:04 följande:
    Hej! Har försökt föra över  pengar från Swedbank till nordea men det funkar inte?! Har tagit bort alla mellanslag men det går inte ändå... Clearing är 3300 och kontonummret är på 11 siffror... Någon som har koll på hur man gör? Blir galen! Nu mailade hon tillbaka och skrev att det är ett personkonto och att clearingnummret inte behövs men det funkar fortfarande inte ... Ingen här som har Nordea?
    Är den första siffran en nolla så kan du ta bort den...tror jag
  • mage06

Hej! Nu måste jag fråga igen...Har precis, tack vare någon i tråden , upptäckt att jag faktiskt har ett DHL-ombud här på orten... Har kollat lite på Traderas sida nu ang fraktkostnad och det blir inte alltid billigare än posten, eller särskilt mycket billigare? Men paketet blir spårbart vad jag förstår. Hur gör ni, vad rymmer en liten påse...dhl menar en i-pod eller liknande men måtten är ju betydligt större än så.

Vad är fördelarna med dhl, förutom att paketet blir spårbart?

nericia77 skrev 2010-04-21 12:02:41 följande:
    men va tycker ni är rimligt då för en fin skaljacka från pop?
    Jag tycker maxpris för en begagnad ligger vid 400kr. Jag har precis betalat det för att jag ville ha just den denimblå men tycker egentligen det är i överkant... Men som sagt värdet är det ju lite du som bestämmer. Det är ju en av fördelarna med Tradera, tycker jag, att man kan få tag i varor som inte tillverkas längre, då kan jag betala lite mer
  • mage06
    Mamma till Simon skrev 2010-04-21 12:12:26 följande:
    vilken storlek är det?
    Ja precis, det är ju en relevant fråga! Mindre storlekar brukar ju gå billigare och större storlekar än ca 98, brukar jag tänka att de sliter lite mer på kläderna...fram till en viss ålder igen då
  • mage06

Ja FIX är ju ett märke Men vad menar du? Om du skall sätta ett högre utropspris, skriva FIX eller märkesvara i rubriken? Jag tror nästan Lindex får fler sökträffar än FIX men jag skulle skriva båda...

• mage06
    nericia77 skrev 2010-04-21 12:25:25 följande:
    ja men just, så sant. täntke inte så långt . och nu kom jag på mig själv, att jag vet inte hur man får till det där med att skaffa så den bjuder åt en. hur fixar man det?
    Det sker automatiskt när du lagt ditt maxbud och det gör du i vanliga budrutan
  • mage06
    Pumanprinsen skrev 2010-04-21 12:57:10 följande:
    Ingen som är ute efter en väst? www.tradera.com/Snygg-Vast-strl-36-38-Mode-Gi...
    Oj, skäms nästan lite nu...{#lang_emotions_embarassed}
    nericia77 skrev 2010-04-21 12:36:14 följande:
    ja den jag tittar på är inte ny, men ser riktigt bra ut, o ligger runt 300 nu. tror inte det kommer gå till 400, hoppas jag
    Det är ju smart, precis som flera gjort här, att titta på utgångna auktioner på just den pop-jacka du tittar på. Om det är så att du vill ha en viss färg/mönster (som nördiga jag ville eftersom storasyster har en sån ) så kan det vara så att det är mer populärt och går lite högre Så tänk på vad jackan är värd för DIG. Sen är det som sagt bra att bestämma dig för det innan så man inte dras med i budgivningen
  • mage06
    nericia77 skrev 2010-04-21 13:10:19 följande:
      fast får man nått för 1 kr, så gör det ju inget att frakten kostar lite mer. känner jag.
    Precis så tänker jag också. För mig handlar det om vad jag reellt får betala
Svar på tråden Traderatråden nr 16