• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Sessan09

Jaha. OK. Det var ju synd. Tack för hjälpen!

Elin 070105 Sven 090927
  • AnnaFreja

Mina auktioner går ut om en timme. Vissa går riktigt dåligt, men jag får väl hoppas på några ninjor.

Hur tycker ni att det funkar att lägga ut vuxenkläder? Är det värt besväret?

• Viktorsmamma
    AnnaFreja skrev 2010-03-29 19:14:53 följande:
    Mina auktioner går ut om en timme. Vissa går riktigt dåligt, men jag får väl hoppas på några ninjor.Hur tycker ni att det funkar att lägga ut vuxenkläder? Är det värt besväret?
    möjligen märkes kläder eller dyrare saker iaf, men annars tror jag inte det:S

jag har själv köpt lite där, de jag köpte ( 5 tröjor) gav jag 35kr (innan frakt) bla. ginatricot/HM/Lindex

tro bara man tjänar på det med ex. fred perry/Gant/ osvosv
    Viktor 26/10-08
  • Viktorsmamma

Nu lagt upp fler annonser, dock var jag aldeless för feg för att ta 1kr utrop då det är i princip obefintligt använda kläder från dec2009-jan2010

Så kika in hos mig på tradera =) mycket kappahl!

Viktor 26/10-08
  • lilyanna

Jag får nog hoppas på lite ninjor ikväll, avslut om drygt 1,5 timma och det går inte så bra

Oliver 070327, Alvin 090804
  • Viktorsmamma

om jag hade behövt små små kläder hade jag hjälpt till=)

Viktor 26/10-08
  • 02Smulan
    Smultronhjärta skrev 2010-03-29 18:35:57 följande:
    Kom på nu att du kanske skickar med B-post?
    Japp B-post!
  • Lantani

Mina auktioner jag har ute och har avslut idag går verkligen verkligen super Helnöjd redan nu!

• AnnaFreja
    Viktorsmamma skrev 2010-03-29 19:21:12 följande:
    möjligen märkes kläder eller dyrare saker iaf, men annars tror jag inte det:Sjag har själv köpt lite där, de jag köpte ( 5 tröjor) gav jag 35kr (innan frakt) bla. ginatricot/HM/Lindextro bara man tjänar på det med ex. fred perry/Gant/ osvosv
    Jag har inga märkeskläder, men en del oanvänt från de vanliga kedjorna. Får se om jag ids fota och lägga ut.
  • AnnelieTyresö

Tycker att kläder för större vuxna går rätt så bra :)

Svar på tråden Traderatråden nr 16