• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • mage06
    x karin76 skrev 2010-03-29 08:43:28 följande:
    Apropå prolistern.. jag har massor av problem med den och har också Vista. Det funkar "ibland" för mig. Hur stora är bildfilerna i auktionerna? För att det ska funka för mig får de max vara ca 100-150 kb stora. Kolla också att du har den senaste versionen av programmet: öppna programmet och klicka uppe till höger Hjälp - Om prolister. Bör stå: Version 1.2.1.4. Testa att ladda upp t ex 1 st lista med 1 auktion, och ladda upp den på en tid som inte är så högt belastad hos Tradera. Testa t ex att ladda upp nånting idag mitt på dagen med 6 dagars tid så den får avslut på en söndag, då gör det inte så mycket om avslutet blir mitt på dagen. (Eller välj en auktion med utrop 1 kr, då kan du stänga ner den utan kostnad om den skulle funka att lägga upp och du inte vill ha kvar avslut mitt på dagen.) När jag har haft problem så har det gällt på kvällarna när många laddar upp, verkar som att min prolister tillsammans med min sega uppkoppling (2 MB Telia) gör att det sällan funkar att ladda upp listor för mig annat än på fredag- och lördagkvällar. Därför gör jag oftast just så, gör listor som startar fredag eller lördag med avslut till exempel söndag-torsdag. Ibland har jag start och avslut på lördag em kl 16-17, tycker det är en helt okej tid det med.
    Tack så mycket för många bra tips! Bildstorleken ligger runt 150-160Kb, jag har alltid 4-5 bilder i varje annons men det borde väl inte påverka{#lang_emotions_undecided}.  Jag funderar på att strunt i när det är avslut, det får ju inte ta för mycket tid med Tradera heller. Bara jag får upp dem nu känns det som... Tack snälla, hjälpsamma tråden
  • x karin76
    mage06 skrev 2010-03-29 09:02:35 följande:
    Tack så mycket för många bra tips! Bildstorleken ligger runt 150-160Kb, jag har alltid 4-5 bilder i varje annons men det borde väl inte påverka.  Jag funderar på att strunt i när det är avslut, det får ju inte ta för mycket tid med Tradera heller. Bara jag får upp dem nu känns det som... Tack snälla, hjälpsamma tråden
    Japp, ja jag tänkte att om det funkar för dig att ladda upp med en liten auktion på annan tid, så kan det ju vara ungefär samma problem för dig som för mig..

Skulle jag t ex testa att ladda upp NU skulle det antagligen funka utan större problem, bara inte filerna är för stora.
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★
  • Ellan 76

Vill önska er här i traderatråden en skön start på en måndagmorgon:)

Lite OT kanske men väldigt fin låt, glöm inte ljudet.

">

• mage06
    x karin76 skrev 2010-03-29 09:46:04 följande:
    Japp, ja jag tänkte att om det funkar för dig att ladda upp med en liten auktion på annan tid, så kan det ju vara ungefär samma problem för dig som för mig.. Skulle jag t ex testa att ladda upp NU skulle det antagligen funka utan större problem, bara inte filerna är för stora.
    Provade nu med en auktion med en liten bild...fungerar INTE gaaahh Blir nog ingen vidare timlön på de här auktionerna
  • Elina73

Vad gör jag nu? En köpare på ett paket jag hade ute ville bara ha
    EN klänning från det o det var ca 30 plagg Hon har betalat det som paketet kom upp i så jag har inte förlorat på det, men kan jag lägga uit det igen?! Det blev inte dyrt men jag hade massor av besökare på det så många har ju redan sett det. Hur skulle ni reagera på att se samma paket ute en gång till? Vill ju bli av med grejerna....{#lang_emotions_undecided}

• Pumanprinsen
    Elina73 skrev 2010-03-29 10:59:58 följande:
    Vad gör jag nu? En köpare på ett paket jag hade ute ville bara ha EN klänning från det o det var ca 30 plagg Hon har betalat det som paketet kom upp i så jag har inte förlorat på det, men kan jag lägga uit det igen?! Det blev inte dyrt men jag hade massor av besökare på det så många har ju redan sett det. Hur skulle ni reagera på att se samma paket ute en gång till? Vill ju bli av med grejerna....
    Inget konstigt att lägga ut det, köparen ville bara ha en klänning och att du skulle behålla resten så klart du kan lägga ut det igen.

Du kan ju ge information om du villl varför det är ute igen.
  • Viktorsmamma

åh fick nu hem pop koftan, som NY kostade 245kr, dom hade köpt den på rean för 170kr

jag gav 82kr + frakt ;D  för den ny med lappar!

ÅH den var så snygg, längtar nu tills sonen vaknar så jag kan sätta på han den!!

Viktor 26/10-08
  • Smultronhjärta

Så där-nu har jag betalat alla mina synder dvs helgens alla Traderaköp..
    Många bäckar små stämmer visst även när man är köpare

★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
Svar på tråden Traderatråden nr 16