Inlägg från: Lantani |Visa alla inlägg
  • Lantani

Traderatråden nr 16

Jag är sååå nöjd med mina auktioner som ligger ute på tradera. Känns som de kommer bli en bra slant att lägga på ullared :)

Föresten ni som brukar va på gekås ullared, köper ni något på ullared för att sedan sälja och tjäna lite på det? Tänkte mest på alla rengoveraller från ullared som ligger ute nu...

• Lantani

Jag har också några avslut om ett dygn och de auktionerna ser faktiskt ut att gå förvånansvärt bra! Sen har jag några avslut på måndag också, totalt 12 auktioner uppe just nu och de ligger på 910 kr, så det blir lite pnegar i kassan :D

• Lantani

Jag har en overall ute och en som mejlade mig och frågade om jag kunde vänta med betalning tills den 20/4, ett tag till, men jag skrev att de gick bra sålänge hon var säker  på att hon ville ha overallen. Man kan väl lämna omdömme 60 dagar efter auktionsslut va?

• Lantani

Mina auktioner jag har ute och har avslut idag går verkligen verkligen super Helnöjd redan nu!

• Lantani

Var inne på tradera nyss och kollade min faktura som ska komma. Där står det utvalt objekt och annonskostnad på den auktionen jag la ut först den dagen det var gratis med en annons om man anmält sig, och de gjorde jag.
    Någon annan som också har fått det såhär?

• Lantani
    Mammiztill2 skrev 2010-04-13 16:06:01 följande:
    Var det den söndagen man fick lägga in en sak gratis?! *i så fall* Så mailade jag T och bad de plocka bort provisionen + annons kostaden vilket de gjorde..
    Ja de måste varit den dagen jag la upp annonsen.

Då ska jag också ta och mejla dom..
  • Lantani

Måste fråga hur ni hade gjort i denna sitsen.

Sålde en pop t-shirt, som jag synade innan jag la ut den. Måste missat att den faktiskt var lite randig på magen, alltså fläckig. Såg det nu när jag skulle packa. Mejlade köparen och frågade om jag skulle tvätta den och se om det gick bort eller om hon ville ha pengarna tillbaka.

Får tillbaka ett mejl om att hon gärna vill ha tröjan, eftersom hon hade en lika dan där knappen var sönder. Hon ville att jag skulle skicka tröjan till henne och att hon kunde testa med tabort och gick inte de ville hon ha pengarna tillbaka. Men då blir det dubbl frakt för mig, vilket inte känns helt ok, eftersom jag såg "ränderna" innan jag skickade iväg den, annars hade jag självklart stått för returfrakt.

Hur skulle ni gjort och vad sulle ni svarat?

• Lantani

Åhh fläckarna gick inte bort med vanish i tvätten

Hur ska jag nu göra? Erbjuda att skicka tillbaka pengarna såklart, men något annat? Känns skitdumt att jag inte upptäckte fläckarna förrän idag!

• Lantani

Sålde en pop t-shirt för ett tag sedan för 15 kr + frakt.
    Såg när jag skulle packa den att den var fläckig, liksom grårandig, vilket jag inte sett innan.
    Skrev till köparen som det var och att jag gärna skickade tillbaka pengarna till henne direkt, men hon svarade att hon bjöd ju på varan för att hon ville ha den och undrade om jag inte kunde skicka den och sen att hon kunde tvätta den, gick då fläckarna inte bort ville hon ha pengarna tillbaka.
    Jag skrev tillbaka att jag själv kunde tvätta tröjan, då jag inte ville stå för dubbel frakt, jag såg ju faktiskt fläckarna innan jag skickade den.
    Jag tvättade tröjan och fläckarna gick inte bort, skrev till köparen och erbjöd igen att skicka tillbaka hennes pengar, men nej hon ville ha tröjan, om jag kunde tänka mig att skicka tillbaka lite av budet, så att tröjan inte kostade många kr.
    Okej, inga problem för mig, jag skickade tröjan och idag har hon tydligen fått tröjan.

Då får jag ett mejl om att tröjan var så fläckig och svartrandig (nej den var lite grårandig, som man inte såg supermycket, men visst man såg ränderna helt klart).
    Nu vill hon ha tillbaka pengarna, eftersom att den inte duger som dagiströja. Hon kunde nämligen inte alls tänka sig att den såg ut så, när jag själv inte sett ränderna förrän jag skulle packa den.

Hur skulle ni gjort?
    Varit snäll, fört tillbaka pengarna inkl frakt och låta henne behålla tröjan eller på rent djälvulskap betala 12 kr extra i frakt och kräva att hon skickar tillbaka den igen?

• Lantani
    Doodies skrev 2010-05-31 21:52:49 följande:
    Men orka jobba sig för 15 kr? Hade jag tagit emot en tröja med fläckar så hade jag nog antingen begravt den i garderoben, haft den som den är eller som extratröja på dagis. Hade jag gett 200kr så hade jag nog velat ha nyskick men 15 kr!!! Jag vet faktiskt inte hur jag hade gjort. Men det är skrattretande för en sån liten summa pengar
    Ja håller helt med dig! Dessutom så visste hon om att den var fläckig redan innan jag skickade den, men att hon inte kunde tro att den var så fläckig, gick ju inte ens att använda på dagis enlig henne. Man kunde ju tro att de var stora svarta sträck på den, men de är ljusgrå, som itne syns sypermycket.
    Egentligen hade jag inte alls brytt mig om att få tröjan tillbaka, utan bara fört över pengarna, men känns lite som en principsak att hon inte ska få behålla tröjan!

Mejlade iaf henne och skrev att hon minsann visste om att den var fläckig, samt att jag inte alls kunde se några svarta ränder, utan mer ljusgrå. Skrev också att jag gärna skickade tillbaka pengarna, men först 12 kr för frakt och när jag väl fått tröjan, så skickade jag tillbaka de 15 kr + frakten som hon betalat sedan innan.
Svar på tråden Traderatråden nr 16